UPC HD box HDMI - VGA

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Al sinds een tijdje ben ik bezig om mijn UPC HD DVR box te koppelen op goede kwaliteit naar mijn VGA beamer toe. Helaas zonder resultaat. Ik heb diverse conversie kabels geprobeerd, maar dit wil (logies ook) niet werken. Voor dat ik nu de volgende stap neem om een wat prijziger conversie kastje te kopen van HDMI naar VGA, wil ik eerst zeker weten of er mensen zijn op het forum die dit sowieso werkend hebben gekregen, aangezien de mogelijkheid er is dat de box een HDCP signaal mee zend waar een VGA apparaat helemaal niet mee overweg kan.

Zijn er mensen met ervaring met deze conversie, of zijn er alternatieven? De beamer heeft geen scart of component. Wel is het mogelijk om via SVHS of composite video de box aan te sluiten, maar tot nog toe ben ik dan niet tevreden over de kwaliteit, aangezien deze op de weg naar de beamer in de kabelgoot toch wel wat interferentie op blijkt te pakken en dus een wazig beeld krijg met lijnen lopend over het beeld.

alvast bedankt voor jullie hulp.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:59
Ik denk dat je problemen gaat krijgen met HDCP...
De UPC box zal een HDCP signaal over de HDMI uitgang sturen. Als je dit signaal naar een converter stuurt, zal de UPC box geen key terug krijgen en dus geen HD uitzenden (if any signal at all).

Er zijn natuurlijk wel converters te koop om een VGA signaal te maken van HDMI, maar dat gaat alleen goed als er geen HDCP beveiliging op de content zit. VGA heeft geen HDCP communicatie, dus de bron zal dan niet uitzenden.

Verwijderd

Kijk eens naar de HD-Fury. Deze kan van HDMI vga maken. Heb dit kastje al vaak gebruikt om een Playstation op een projector aan te sluiten.

Volgens mij kan de nieuwe versie zelfs het geluid uit de HDMI scheiden, naar een analoog signaal.