USB stick onveilig verwijderd > stuk?

Pagina: 1
Acties:

• jorisvo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01-2023
Hallo,

ik heb laatst mijn (Lacie) usb stick onveilig verwijderd en sindsdien is hij onbruikbaar op elke computer. Foutcode 43 krijg ik. het apparaat wordt nog wel herkend als 'iets' in de computer maar niet meer als een usb stick. Heb er uiteraard al een avondje Google aan besteed, maar ik kom vooral uit bij mensen die alleen problemen hebben op hun eigen computer. Is het einde usb stick of??

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:15
google: lacie error code 43 geeft dit:

http://www.laciedrivereco...very/usb-error-code43.php

maar dat heb je natuurlijk al geprobeerd

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 28-09-2011 11:56 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• jorisvo
tens, dankje
ik had er niet aan gedacht om op lacie te googlen, heb alleen op 'usb stick' gegoogled

had ik op zich zelf ook kunnen bedenken (A)

• jorisvo
ik heb mijn best gedaan met die software maar echt werken doet het niet..misschien gebruik ik de software verkeerd. iemand anders nog tips?

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:07
Heb hetzelfde gehad met een OCZ USB Stick... heb er een RMA van gemaakt aangezien het lifetime warranty is.

Er is helaas weinig aan te doen. (in mijn geval dan)

• jorisvo
gevalletje prullenbak dus... heb geen zin om moeilijk te doen voor 1/2 tientjes (het ging trouwens om de Lacie Moskeyto: http://uncrate.com/p/2010/09/moskeyto-xl.jpg)

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-12 22:16
Lijkt me stug dat een onveilige verwijdering kan zorgen voor een failure. Data kan natuurlijk wel verdwenen zijn als hij aan het schrijven was.

Heb hier een antieke 128mb no-name stick die dagelijks wordt gemarteld, in het water heeft gelegen en al jaren ''onveilig wordt verwijderd''. Werkt nog steeds als een tierelier. Maar ik verwijderer hem niet als hij nog aan het schrijven is natuurlijk.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• jorisvo
ik weet niet wat er gebeurd is.. ik ben zelf ook niet zo van het veilig verwijderen, ik denk altijd van het zal wel.. Ach, inmiddels heb ik de oude iamakey van Lacie weer uit de kast gehaald en die bevalt eigenlijk ook wel goed (misschien zelfs beter zo aan mijn sleutelbos: geen touwtje meer)

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Geen idee vanaf welk OS je het probeert, maar je zou nog het volgende kunnen proberen (Windows Vista/7):
edit: als niet anders meer werkt, want hiermee wis je de hele disk...
  • stop de USB disk in je PC, start 'computer management' en ga naar 'disk management'
  • bekijk de nummering van je schijven. Je 1e harde schijf is vaak 'Disk 0'. Heb je nog een tweede dan is dat 'Disk 1'. Mocht Windows nog iets van de USB stick herkennen, dan zie je hem hier staan als bijvoorbeeld 'Disk 2'. Onthoud dat nummer.
  • start een cmd prompt met admin rechten.
  • tik "diskpart" en druk op enter
  • tik "list disk" en druk op enter. Je zit hier dezelfde nummers verschijnen als in computer management.
  • tik "select disk X" waar X dan slaat op het nummer van je USB disk en druk op enter
  • tik "clean" druk op enter.
  • na beeindiging tik "exit" en druk op enter en sluit het cmd venster
Waarschuwing: weet zeker dat je het juiste disk nummer gebruikt, want al je data op die disk gaat verloren!

Mocht dat niet werken, dan zou je een boot CD als Parted Magic eens kunnen proberen, misschien dat je stick hier nog wel herkend wordt en dat je een partitie kunt verwijderen en opnieuw kunt toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door WoC op 29-09-2011 15:16 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38
Stick in de originele PC stoppen (waar je hem 'onveilig' hebt verwijderd) en dan wél veilig verwijderen.
Vaak meegemaakt, dat dié PC het nog wel kon lezen/herkennen.

let the past be the past.

• jorisvo
WoC, is te proberen. Data is niet belangrijk..
SPee, als hij al niet herkend wordt is dat vrij lastig hè ;)

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-12 05:59
Ik he ooit met een Live-linux distro een soortgelijk probleem gehad, onder apparaatbeheer nog wel te zien als opslagmedium maar niet meer te benaderen. Ik heb toen via DiskManager de partitie op de stick verwijderd en een nieuwe partitie aangemaakt waarna de stick weer prima bruikbaar bleek :D Zou je dus nog even kunnen proberen!

• jorisvo
WoC schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:06:
Geen idee vanaf welk OS je het probeert, maar je zou nog het volgende kunnen proberen (Windows Vista/7):
edit: als niet anders meer werkt, want hiermee wis je de hele disk...
  • stop de USB disk in je PC, start 'computer management' en ga naar 'disk management'
  • bekijk de nummering van je schijven. Je 1e harde schijf is vaak 'Disk 0'. Heb je nog een tweede dan is dat 'Disk 1'. Mocht Windows nog iets van de USB stick herkennen, dan zie je hem hier staan als bijvoorbeeld 'Disk 2'. Onthoud dat nummer.
  • start een cmd prompt met admin rechten.
  • tik "diskpart" en druk op enter
  • tik "list disk" en druk op enter. Je zit hier dezelfde nummers verschijnen als in computer management.
  • tik "select disk X" waar X dan slaat op het nummer van je USB disk en druk op enter
  • tik "clean" druk op enter.
  • na beeindiging tik "exit" en druk op enter en sluit het cmd venster
Waarschuwing: weet zeker dat je het juiste disk nummer gebruikt, want al je data op die disk gaat verloren!

Mocht dat niet werken, dan zou je een boot CD als Parted Magic eens kunnen proberen, misschien dat je stick hier nog wel herkend wordt en dat je een partitie kunt verwijderen en opnieuw kunt toevoegen.
ik kom volgens mij niet echt goed uit bij dat computer management... windows7 idd

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

jorisvo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:34:
[...]
ik kom volgens mij niet echt goed uit bij dat computer management... windows7 idd
Ik heb een Engelstalige versie, maar dat moet wel lukken denk ik: Start - All Programs - Administrative Tools - Computer Management (en dan in het programma dat opent naar het + je voor "Disk Management").

Andere optie: Start - tik "compmgmt.msc" (zonder quotes) in het tekstvak en enter.
Derde optie: Rechtermuisknop op het "My Computer" icon op je bureaublad of in de verkenner en dan de optie "Manage" (zal wel "Beheren" zijn in NL).

Als je je stick hier al ziet, dan kun je eerst de tip van bdalenoord proberen: verwijderen partitie en een nieuwe aanmaken en formatteren. Geeft dat problemen, dan kun je met mijn diskpart optie het ook proberen (werkt gek genoeg soms wel als het niet met computer management lukt).

Het starten van een cmd prompt met admin rechten:
Start - All Programs - Accessoires - rechtermuisklik op Command Prompt - Run as administrator

[ Voor 25% gewijzigd door WoC op 29-09-2011 23:53 ]

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-12 05:59
Het openen van de DiskManager kan ook op de volgende manier:
Start > Rechtsklik op Computer > Beheren > Schijvenbeheer in de linkerkolom selecteren

• jorisvo
helaas, daar staat hij niet tussen (overigens zijn die dingen bij mij ook niet genummerd)
hij wordt gewoon echt niet herkend

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-12 14:33

Gaoske

Moddicted...

Beste TS,

Als je op de kopse kant van de USB-stick kijkt (de kant die je in de PC steekt) zie je twee lagen kunststof. De laag die tegen het metaal van de connector komt is een micro-sd kaart die in de stekker is gestoken. Verwijder het kaarte en steek dit in een telefoon, camera, SD-verloop adapter of een andere micro-sd reader en je kunt het kaartje weer lezen...

Gaoske

PS. Wellicht handig voor andere eigenaren die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen, ze zijn ook behoorlijk verkocht via 1dayfly en iBood...

M'n hobby PC'tje

Pagina: 1