• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb nu nog een oude pc, met losse pci creative soundblaster 1024, oid, zou dat beter geluid geven dan wat er op de huideige moederborden te vinden is. Ik ben er nog niet over uit welk moederbord dat gaat worden, maar lees in sommige reviews wel dat er juist een goede of geen goede geluidschip op zit. Ik vroeg me ook af in hoeverre het oude spul met de nieuwere geluidskaarten te vergelijken is. Waarschijnlijk gaat er vooral gegamed worden met een headset en af en toe een film op een 2.1 setje, 2.0 geluid is dus goed genoeg.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als je toch al in bezit bent van de geluidskaart dan kan je die natuurlijk gewoon installeren en vergelijken met het onboard geluid.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Je zou even de signal to noise ratio op moeten zoeken van beide, hoe hoger hoe beter. Qua features en bitrates is waarschijnlijk de onboard chip in het voordeel ten opzichte van die oude soundblaster. Ik heb zelf een Audigy 4 en die legt het zelfs af tegen mijn onboard geluidskaart.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Dat had ik wel enigsinds verwacht, het wordt waarschijnlijk een goedkoop gigabyte -moederbord. En die hebben een redelijk goede signaal-ruis verhouding. Waarschijnlijk ook wel goed genoeg voor mij, en de nieuwe technieken kunnne ook wel handig zijn in fps, al zal ik voornamelijk disblo 3 gaan spelen. Dan kan ik mezelf de moeite besparen van het inbouwen en de goede drivers vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Geluidskaarten zijn audiodevices en horen dus in Audio & HiFi

Move OH -> AH

Het is trouwens waar dan ook op GoT nuttig om aan te geven exact welke hardware je hebt. Dit klinkt als de Creative SBLive 1024, maar het zou zomaar iets anders kunnen zijn. Graag specifiek zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 10:19

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

NoepZor schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:19:
Je zou even de signal to noise ratio op moeten zoeken van beide, hoe hoger hoe beter. Qua features en bitrates is waarschijnlijk de onboard chip in het voordeel ten opzichte van die oude soundblaster. Ik heb zelf een Audigy 4 en die legt het zelfs af tegen mijn onboard geluidskaart.
Die getallen zeggen toch helemaal niks over de klank van zo'n ding?

Mijn antieke SoundBlaster Live Platinum uit het jaar kruik klinkt stukken beter dan het onboard Intel HD audio geval.

Luisteren doe je met de oortjes, niet met een specsheet.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:54

Exirion

Gadgetfetisjist

mentalmadnizz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:57:
Die getallen zeggen toch helemaal niks over de klank van zo'n ding?
Iemand die het snapt. Zelfs een SB16 van bijna 20 jaar oud klinkt waarschijnlijk nog beter dan het gros van de mainboards van nu :) Heeft niks met bits en samplerates te maken maar gewoon met kwaliteit van componenten en het analoge signaalpad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Exirion schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:42:
Iemand die het snapt. Zelfs een SB16 van bijna 20 jaar oud klinkt waarschijnlijk nog beter dan het gros van de mainboards van nu :) Heeft niks met bits en samplerates te maken maar gewoon met kwaliteit van componenten en het analoge signaalpad.
Plus een stukje persoonlijke voorkeur, software en gimmicks kunnen 'slecht' geluid ook aardig laten klinken, daar verschilt bijvoorbeeld de X-fi serie enorm in tov onboard kaartjes, maar ook de optie om echt alles helemaal uit te kunnen schakelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1