welke video kaart ? ELSA ? ASUS ?APOLLO ?

Pagina: 1
Acties:

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
hallo , beste tweakers ik ga binnekort een andere video kaart kopen ik wou alleen even julie mening vragen welkes is het snleste op min systeem

specz:
INTEL p866
nVidia tnt2 m64 pro :r
western digital 30gb 7200 rpm
win 98 se
128mb (binnekort 256)

ik dacht aan deze

*Elsa Gladiac (NVidia GeForce2 GTS) *32MB DDR Ram *

of deze

VOODOO5 5500 64 MB 3DFX PCI-VERSIE

of deze

ASUS V7700 GEFORCE 2 GTS DLEUXE

of deze

***APOLLO 300 *** 64MB+TV OUT+3D BRIL+2E MONITOR+UITGEBRIJDE SOFWARE+4×AGP****

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Heb je AGP 4X?

Anders kun je al die kaarten vergeten.
Behalve die VoOdOo, maar die ligt er bijna uit, dus die zou ik niet meer kopen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Op dinsdag 20 maart 2001 22:35 schreef FemkeVroomen het volgende:
Heb je AGP 4X?

Anders kun je al die kaarten vergeten.
Behalve die VoOdOo, maar die ligt er bijna uit, dus die zou ik niet meer kopen
Je kan al die kaarten ook prima in een AGP 1x of 2X slot steken; niemand die het verschil merkt, jij niet, kaart niet, mobo niet etc.

Ik zou inderdaad ook niet voor de Voodoo5 gaan; is al oud, en verwacht geen goede driver updates meer. Apollo 300 zegt mij eerlijk gezegd helemaal niets:? Elsa en Asus maken goede kaarten (zou mijn keuze zijn als ik een nVidia kaart zou nemen, maar dat doe ik lekker niet)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
eeh ik zou eht jeneit kunn vertellen , ik heb dit pc nog niet zo heel erg lang , heb alles wle nieuwe gekocht alleen dier kaart draait neit zo lekker bij soldier of fortune dus ik koop gewoon een snelluh !!

hoe kom ik erachter ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:49

Yucko

One clown to rule them all !

Als je die Elsa Gladiac pakt, pak er eentje met een onboard video in/out want een module bestellen is echt bijna onmogelijk. :( Ik moet nu al tot april gaan wachten voordat Elsa weer kan leveren, maar dat wil nog niet zeggen dat ik die Elsa Gladiac Video Module

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op dinsdag 20 maart 2001 22:54 schreef JaJoah het volgende:
Als je die Elsa Gladiac pakt, pak er eentje met een onboard video in/out want een module bestellen is echt bijna onmogelijk. :( Ik moet nu al tot april gaan wachten voordat Elsa weer kan leveren, maar dat wil nog niet zeggen dat ik die Elsa Gladiac Video Module
Die module is perfect leverbaar! maar ik zou een elsa nemen ook omdat deze kaart 6 jaar garantie heeft

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
voodoo is dood (3dfx dan toch, drivers enzo :()
verder gewoon elsa of asus, beide zijn goed, gewoon de goedkoopste van de twee tenzij je extras wilt (video in/out,...) beide hebben dezelfde chip (gf2gts)

Verwijderd

Volgens de winkels die ik het aangeschreven is die Elsa video module of nog niet leverbaar, of volledig uit het assortiment gehaald, dus als je met ons zou willen delen waar wij die module nog wel kunnen halen, dan wordt dat zeer op prijs gesteld :)

Neeeeem NIET die Apollo prut, dat is een SIS chip, need I say more?

TT

Verwijderd

Koop een Elsa Gladiac 32mb GTS, is echt wel een goede kaart en heeft idd 6 jaar garantie ! Heb hem zelf al een klein jaar en ben er nog steeds erg tevreden over. En hij is goed te overklokken ! :)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
hallo, ik dnek dat ik dan die elsa neem hij kost maar 300- (5 maanden gebruikt maar ik heb het gezien en het draait lekkah :) en ik wou liever enit echt 900- piek aan zoiets uitgeven

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
JaJoah, ik heb die elsa video module gewoon kunnen kopen bij Xenon kost 130,- , maar let op, die video module werkt niet met windows 2000 :(
(hopelijk komen er snel nieuwe win2k drivers uit)

Verwijderd

Als er dan toch al een draad hierover is, heb ik ook een vraag. Ik wil ook een nieuwe videokaart, en geef er hoogstens 1000 gulden aan uit. Bij BCE (Amsterdam) hebben ze de Asus V7700 64MB GeForce 2 deluxe AGP Asus voor fl. 779,00 inclusief BTW. Deze kaart lijkt mij wel wat, maar gaat dat lukken met mijn systeem?

mobo = Asus P5A
cpu = AMD K6-2 350
monitor = Iiyama 19" visionmasterpro 450 :9~

De AGP zal wel 1x zijn, want het bord komt uit 1999. Maar als de kaart (agp 4x) ook op 1x draait, vind ik dat ook goed. Dat bord vervang ik toch wel een keer...

[update]
OS = Windows 2000 / Windows ME / Redhat 7.0
[/update]

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 20:44 schreef IEEE802.5 het volgende:
Als er dan toch al een draad hierover is, heb ik ook een vraag. Ik wil ook een nieuwe videokaart, en geef er hoogstens 1000 gulden aan uit. Bij BCE (Amsterdam) hebben ze de Asus V7700 64MB GeForce 2 deluxe AGP Asus voor fl. 779,00 inclusief BTW. Deze kaart lijkt mij wel wat, maar gaat dat lukken met mijn systeem?

mobo = Asus P5A
cpu = AMD K6-2 350
monitor = Iiyama 19" visionmasterpro 450 :9~

De AGP zal wel 1x zijn, want het bord komt uit 1999. Maar als de kaart (agp 4x) ook op 1x draait, vind ik dat ook goed. Dat bord vervang ik toch wel een keer...

[update]
OS = Windows 2000 / Windows ME / Redhat 7.0
[/update]
mwa moet wel leukken alleen je proc lijkt me wat minder met zo een bloedsnelle kaart !! maare ik koop zelf die elsa !!!

Verwijderd

dank je wel. Ik weet het van de proc, maar dat komt nog wel. Ik zit nu al 5 jaar met een pc waarbij de videokaart de bottleneck was, dat mag nu wel wat anders zijn :)

(heb 128MB ram, en dergelijke, dus de mobo/cpu combo gaat op den duur weer het traagste worden. vorige keer ook, zo gaat dat nou eenmaal... :) )

Verwijderd

Q11 : Why there is one warning message on the gift box of ASUS AGP-V7700: 'Because GeForce2 GTS DDR GPU consumes a lot of power, don't use AGP-V7700 with the mainboard which AGP power is provided by linear regulator'?

A : The reason is nVidia GeForce2 chip consumes more current on 3.3V. The regulator of AGP 3.3V power on some motherboards cannot bear, therefore, the 3.3V voltage will drop and unstable running 3D software and games mostly after reaching very high temperature.
Dat haal ik net van de Asus-site af. Kan dat problemen geven met mijn mobo? Mobo is Asus P5a en heeft (vrees ik) AGP 1.0

[update]: Asus zegt op zijn site over mijn mobo:
AGP 1.0 Compliance Interface Supports Both 1x and 2x Speed Mode with Sidehand Address Capability

Verwijderd

Zoals ik al zei, maar nu met enige nuance:

Een 4X AGP kaartje kun je niet of nauwelijks draaien in een lagere AGP. De versie is verschillend van de de leessnelheid. Ze zitten nu op versie 2, maar wel op AGP 4X dwz, per clockcycle wordt de bus 4X uitgelezen. Ik had een ASUS p3b-f (AGP 2x) met een G-Force 2X, en je raadt het al, beeld trekken, vage vlekken, lage 3dmark scores. Soms staat er expliciet bij dat ie 2X en 4X aankan, dan kan het wel, maar het zal er nit mooier op worden. Zoals boven gezegd, hij doet het ook op 1 keer, eh, ik zal hem niet afzeiken, maar wellicht wil die figuur je ook vertellen dat een AGP slot niet zo veel sneller is dan een PCI slot. NOT, waarom denk je dat ze Accellerated Graphics Ports hebben gemaakt in the first place?

Goed om het verhaal een beetje af te sluiten:

Koop een videokaart die in overeenstemming is met je mobo, en koop desnoods een nieuwe mobo, anders ga je thuis zitten freaken zodat die kaart het uiterste haalt, maar het levert geen resultaat, want je mobo trekt het niet. Dat zou zonde zijn.

Good luck

• Ghost(NL)
  • Niet online
Een 4X AGP kaartje kun je niet of nauwelijks draaien in een lagere AGP.
Ik ben bang dat je het niet helemaal snapt ( Geeft niks we moeten allemaal nog wel eens wat leren :) ) maar je kunt zonder problemen een AGP4x kaart gebruiken op een mobo wat maximaal AGP2x ondersteund. Het is net zoals het feit dat je een UDMA66 harddisk kan aansluiten op een UDMA33 controller, dit werkt ook zonder problemen, weliswaar niet op de maximale snelheid maar goed het werkt. Het snelheidsverschil tussen AGP4x en AGP2x is daarnaast op moment te verwaarlozen ( Ok voor een diehard tweaker is elke extra bit er 1 :) ) maar het maakt verder niets uit. Om dit even te onderbouwen:
Heb zelf een P3-750 + Asus v7700 op een Asus CUBX ( Bx Chipset dus met max AGP2x ) en ken diverse mensen ( wil wel specs geven als je er om vraagt ) met eenzelfde situatie en dat werkt gewoon perfekt en niet langzamer of met vage problemen als systemen met AGP4x standaard.

Maar goed ik hoor het wel, als je een andere mening bent toegedaan laat het maar horen :)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

mmm, krijg ik 2 tegengestelde verhalen. Kan het nu wel of kan het niet? Ik hoef niet per se het uiterste uit de kaart, van de zomer zet ik er wel een nieuw mobo en cpu in maar nu wil ik er gewoon mee kunnen werken op de speed van mijn bord

Verwijderd

Om toch maar ff aan te sluit op deze vraag ,
ik ga voor een een complete leek een systeempje in elkaar knutselen .

Nou moet er dus een kaartje in wat zonder probs goed z`n werk doet .

Cpu word een P3 1 ghz , 256 mb , mobo ? iemand een goed advies ? , Elsa Erazor X2 GeForce DDR (Retail) voor de videokrt.

Dus gaat eigenlijk vooral om de videokrt of dat wat is .
Thanx in advance

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:06
Op donderdag 22 maart 2001 07:49 schreef FemkeVroomen het volgende:
Zoals ik al zei, maar nu met enige nuance:

Een 4X AGP kaartje kun je niet of nauwelijks draaien in een lagere AGP. De versie is verschillend van de de leessnelheid. Ze zitten nu op versie 2, maar wel op AGP 4X dwz, per clockcycle wordt de bus 4X uitgelezen. Ik had een ASUS p3b-f (AGP 2x) met een G-Force 2X, en je raadt het al, beeld trekken, vage vlekken, lage 3dmark scores. Soms staat er expliciet bij dat ie 2X en 4X aankan, dan kan het wel, maar het zal er nit mooier op worden. Zoals boven gezegd, hij doet het ook op 1 keer, eh, ik zal hem niet afzeiken, maar wellicht wil die figuur je ook vertellen dat een AGP slot niet zo veel sneller is dan een PCI slot. NOT, waarom denk je dat ze Accellerated Graphics Ports hebben gemaakt in the first place?

Goed om het verhaal een beetje af te sluiten:

Koop een videokaart die in overeenstemming is met je mobo, en koop desnoods een nieuwe mobo, anders ga je thuis zitten freaken zodat die kaart het uiterste haalt, maar het levert geen resultaat, want je mobo trekt het niet. Dat zou zonde zijn.

Good luck
Ik vind het een beetje bull wat je nu zegt.
Draai zelf een GeForce DDR op een Asus P3B-f en ik heb nergens maar dan ook nergens last van. Gaat als een trein.

• Ghost(NL)
  • Niet online
Om toch maar ff aan te sluit op deze vraag ,
ik ga voor een een complete leek een systeempje in elkaar knutselen .
Nou moet er dus een kaartje in wat zonder probs goed z`n werk doet .

Cpu word een P3 1 ghz , 256 mb , mobo ? iemand een goed advies ? , Elsa Erazor X2 GeForce DDR (Retail) voor de videokrt.

Dus gaat eigenlijk vooral om de videokrt of dat wat is .
Thanx in advance
Hier hoef je helemaal geen problemen mee te verwachten als je gewoon niet gek doet dus niet als diehard tweaker :) de laatste beta drivers van nvidia installeert enzo maar gewoon drivers die zich bewezen hebben op het gebied van met name stabiliteit. En problemen zoals waar de discussie op moment rond draait hoef je echt niet bang te zijn.

Suc6.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Thanx ghostrdr01 , zal idd niet mee getweakt worden , word voor een complete leek en moet een "duurzaam" en stabiel systeem worden waar die spelletjes op kan spelen en wat internetten .

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

OF NVidia => ALTIJD goed (GF2 ofzo) ;)

of die Ati Radeon, is ook goed (mooier)..

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Pagina: 1