• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:50
Vanaf vandaag mag ik mijn abonnement gaan verlengen.
Ik heb een 1 jarig Bel+SMS+Web 275 abonnement bij Vodafone, destijds gratis met een Desire. Ik overweeg om een jaartje simonly te nemen. Helaas kan ik niet inloggen bij My vodafone (i.v.m. een storing staat er te lezen boven de pagina) en zie ik niet mijn verlengingsvoorstel. Maar kunnen ze voor een simonly abonnement nu echt een goed voorstel maken?
Heb gebeld met Vodafone voor een verlengingsvoorstel maar na 20 minuten wachten maar opgehangen omdat ik weg moest.

Ben benieuwd naar mensen die ook naar simonly overgestapt zijn en hun verlengingsvoorstel. Ik overweeg anders om een jaartje Simyo te proberen. Het scheelt iets van 9 euro per maand vergeleken met Voafaone. Indien dit niet bevalt kan ik er na een maand weer vanaf.

Hebben jullie met verlengen naar simonly een goed voorstel gekregen?

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 09:27
Verscheelt natuurlijk per geval. Wat je moet doen is naar het TCO (Total Cost of Ownership) kijken. Zat ooit ook te twijfelen tussen een sim-only of een "normaal" abbo met mobiel. Heb uiteindelijk gekozen voor een normaal abbo, daar kreeg ik destijds een HTC Legend bij.

Dit had ik uitgerekend:
24x20 euro = 480,-
HTC legend verkocht voor 300,-
Dan blijft er dus 180 over. Deze 180/24 kwam voor mij uit op 7,50 per maand voor een 200/400(bel/sms) bundel met onbeperkt internet. Oftewel goed zoeken en met een leuke actie incl mobiel ben je uiteindelijk goedkoper uit.

• Binnetie
Dat is ook interessant natuurlijk als je je toestel los wilt verkopen.
Bij Simyo ben ik voor 12 maanden dit kwijt:
12x €6,99 voor 250/250 (belminuten of sms)
12x €4,95 voor 1 GB internet
Totaal: €11,94 per maand aan abonnements kosten + eenmalig 10 euro administratiekosten

My Vodafone doet het nu helemaal niet, dus de aanbiedingen met toestel kan ik nu niet zien.

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:12:
Dat is ook interessant natuurlijk als je je toestel los wilt verkopen.
Bij Simyo ben ik voor 12 maanden dit kwijt:
12x €6,99 voor 250/250 (belminuten of sms)
12x €4,95 voor 1 GB internet
Totaal: €11,94 per maand aan abonnements kosten + eenmalig 10 euro administratiekosten

My Vodafone doet het nu helemaal niet, dus de aanbiedingen met toestel kan ik nu niet zien.
sowieso zijn die nieuwe abonnementen van Vodafone niet erg voordelig omdat Vodafone de quota voor de internetbundels extreem heeft verlaagd..
Bij een Bel+Sms+Web Sim Only 180 waarvoor je 16,50 per maand betaalt heb je bijvoorbeeld maar 250mb aan internet tegoed..
je zou dus het beste een sim only bij Simyo of Ben kunnen nemen, ligt eraan of je je abonnement via KPN of T-Mobile netwerk wilt..

Het fijne aan deze providers is dat ze internetgebruik per KB afrekenen.. Sommige providers doen dat per 200kb (dus 1 whatsapp berichtje verzenden in een sessie en verder niets doen = -200KB van je bundel bijvoorbeeld) anderen weer per dag afronden op hele MB´s etc..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 15:59 . Reden: typfout ]

• Binnetie
Dat is ook wat als ze afronden per 200 kb. Dan ben je na 10 berichten 2 MB kwijt.

Ik ga denk ik toch maar voor een jaartje Simyo. De prijzen zijn hetzelfde maar KPN heeft een iets beter bereik in de plekken waar ik veel ben. T-Mobile (Ben) net wat minder.