Wil nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 21:59
Ok dus ik wil een nieuwe videokaart kopen. Maar ik vroeg me af of ik nog andere additionele dingen erbij moet kopen om die videokaart te ondersteunen?

Mijn gegevens:
Processor:
AMD phenom 2 x3 720 processor, 2,8ghz.

Geheugen:
4gb RAM

Moederbord:
Asus M4N78

Huidige videokaart:
ATI Radeon 4800HD

adapter:
600wat

Dit zijn mijn specs van mijn pc.

Ik vroeg me dus af wat een goede budget videokaart is (100-200euro). Ik heb deze kaart nodig om te gamen (bf3 etc.) ik was tevens ook van plan om 8gb ram te halen. Als iemand nog een goedkoope kent graag ook een linkje.

Alvast hartstikke bedankt.

[ Voor 41% gewijzigd door sumpie op 28-09-2011 09:04 ]

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Voeding?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
TS: je hebt al verschillende door mod's gesloten topics wegens te weinig eigen onderzoek...

ook hier:
welke videokaart heb je op't oog en wat zijn de minimale hardware eisen ?
wat is je voeding? is je huidige voeding zwaar genoeg?
heb je plaats genoeg in je kast (als het dubbel of tripple-slot videokaart is)
wat is je budget?
heb je al andere topics gezocht en bekeken?

(bv: verbruikt max 200W gaat niet lukken met die cpu en een voeding van 300W,
dual-slot terwijl je slechts ruimte hebt voor single-slot-kaart, ....)

@TS: dank voor de uitbreiding: nu nog de vraag: wat heb je zelf al gezocht?
minimale eisen van het spel, welke kaart heb je zelf op 't oog, merk-voor- of af-keuren, reviews en testen gezocht en gelezen enzo?

[ Voor 43% gewijzigd door soulrider op 28-09-2011 09:08 ]

• sumpie
Jah was een ongelukje dat ie te vroeg was gepost.

heb het nu uitgebreid.

Tevens is mijn kast zeer groot. Weet de naam niet maar is zon grote coolermaster. heb ruimte zat erin

Verwijderd

jij moet 1 kopen

wat een leuke titel zch, wat heb je zelf al opgezocht? heb je al op V&A gekeken... was je buget zonder info geen antwoord. Hier is iets wat de "wat moet ik kopen topic" heet. Jouw bericht moet je dan ook als een soort van spam zien op het forum

-Je hebt een medium processor dus een GTX580 heb je niet veel aan dus wel een GTX470 of ATI6850
- voor EEN leuke GPU heb je al snel 650W nodig

sucsess!

• sumpie
Naja wat ik zelf heb opgezocht warende recommended battlefield videokaarts.
dat was een nvideo 560 gtx en die zit ongeveer in mijn budget.

Additionele info;
Ik ben geen expert op videokaart gebied dus dat is eigenlijk alles wat ik heb atm voor soort van videokaart...

Ik heb geen voorkeuren en zoek gewoon een kaart waarmee ik battlefield 3 op redelijke kwaliteit kan spelen.
atm kan ik op low met 1920x1080.

dit zijn de settings die worden gerecommend door battlefield (EA) zelf:
Minimum requirements for Battlefield 3
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended system requirements for Battlefield 3
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

[ Voor 76% gewijzigd door sumpie op 28-09-2011 09:16 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:06:
- voor EEN leuke GPU heb je al snel 650W nodig
Onzin.

@ TS: jammer, maar dit topic voldoet ook totaal niet aan de eisen van eigen inzet... ;w

• sumpie
heb het nog verder uitgebreid dus hopelijk is dit wel voldoende

Verwijderd

Jij zal wel een ATI gebruiker zijn, dan mag je er een paar wat vanaf halen maar met 500W kom je echt niet veer en hoeveel % zit 600W nou van de 500W af, onzin is het pas als het echt niet klopt wat jij roept klopt nog minder

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

sumpie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:16:
heb het nog verder uitgebreid dus hopelijk is dit wel voldoende
Ik bedoel we hebben een [BBG Aanschaf] Videokaarten, dit soort losse topics worden niet gewaardeerd.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:17:
Jij zal wel een ATI gebruiker zijn, dan mag je er een paar wat vanaf halen maar met 500W kom je echt niet veer en hoeveel % zit 600W nou van de 500W af, onzin is het pas als het echt niet klopt wat jij roept klopt nog minder
:')

Een goeie 500 Watt voeding kan prima videokaarten aan als een HD6970 of GTX570. Bij de GTX590 en HD6990 moet je even opletten welke voeding het precies is maar een goede voeding moet dat aankunnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Fid3lity op 28-09-2011 09:19 ]

• sumpie
Ah ok sorry dan.
Maar ik vroeg me vooral af of ik als ik een nieuwe videokaart koop ook nog een nieuw moederbord etc. moet aanschaffen of maakt dat niks uit?

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
spam alert

............................................________........................
....................................,.-‘”...................``~.,..................
.............................,.-”...................................“-.,............
.........................,/...............................................”:,........
.....................,?......................................................\,.....
.................../...........................................................,}....
................./......................................................,:`^`..}....
.............../...................................................,:”........./.....
..............?.....__.........................................:`.........../.....
............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../........
.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/...........
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}...........
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../............
...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../.............
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”...............
............/.`~,......`-...............................\....../\...................
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__...........
,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,....
.....`=~-,_\_......`\,.................................\........................
...................`=~-,,.\,...............................\.......................
................................`:,,...........................`\..............__..
.....................................`=-,...................,%`>--==``.......
........................................_\..........._,-%.......`\...............
...................................,<`.._|_,-&``................`\..............

Misschien moet je eerst even kijken wat je mobo allemaal kan...
€100-200 is dat alleen voor een nieuwe videokaart of wil je ook een nieuwe mobo ook erbij aanschaven?
Nieuw mobo betekent nieuw installatie..

volgens mij is je mobo maar 2 jaartjes oud.... (yep) maar personlijk vind ik als je je pc wil upgrade doe je alles tegelijk... misschien is dit een hele rare verglijking maar ik wil niet een ferrari motor in mijn Renault twingo hebben omdat ik perse me wil mee doen in een straat race..

kijk hier eens naar
[BBG] Best Buy Guide: editie maart 2011

volgende editie is volgens mij bijna uit. zoek wat leuks uit daar XD
ik ben niet aan het trollen ofzo. (die plaatje vond ik gewoon leuk _/-\o_ ) serious check even de BBG's handig zijn ze

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
sumpie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:19:
Ah ok sorry dan.
Maar ik vroeg me vooral af of ik als ik een nieuwe videokaart koop ook nog een nieuw moederbord etc. moet aanschaffen of maakt dat niks uit?
Dat is dus ook deel van je onderzoek: tegenwoordig heeft zowat elke videokaart PCI-e 16x nodig.
heeft je moederbord dat?
gaat je oude kaart eruit, en de nieuwe in de plaats: dan wellicht wel omdat die wrs ook zo'n slot gebruikt
gaan ze naast elkaar gebruikt worden: heb je 2 sloten...

specificaties van de gewenste kaart vergelijken met die van je moederbord: heb je wat je nodig hebt?

onderbuur: de meeste hebben een fullsize pci-e 16x slot nodig om er hardwarematig in te passen (of een open-ended 8x, 4x of 1x slot), maar ze gebruiken inderdaad niet altijd alle lanes (er zijn wel contactpunten voorzien op de kaart zelve)
2de edit: @onderbuur: zoals jij het hebt gezegd bedoelde ik het dus: formfactor, niet qua lanes...

[ Voor 20% gewijzigd door soulrider op 28-09-2011 10:28 ]

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Niet geen enkele kaart (nee ook geen 6990) heeft alle 16 lanes nodig. 8 Lanes kan ook. Maar elke videokaart tegenwoordig heeft wel de vorm factor van een PCI-e 16x nodig.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Geef even de exacte specs van je voeding (iig merk + type), alleen 600W zegt bijzonder weinig.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
sumpie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:13:
Ik heb geen voorkeuren en zoek gewoon een kaart waarmee ik battlefield 3 op redelijke kwaliteit kan spelen.
atm kan ik op low met 1920x1080.
Slimme jongen dat je nu al weet dat je op low kunt spelen als het spel nog niet officieel uit is. Momenteel loopt de beta en kunnen de systeemeisen nog altijd veranderen.

http://specs.tweak.to/16567

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie [BBG aanschaf] Videokaarten.

Onderbouw je vraag dan wel wat beter, en probeer je eerst zelf een beetje te verdiepen in de opties die je hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.