Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enable geluid na locken workstation via RDP

Pagina: 1
Acties:

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:41
Beste tweakers,

Ik heb een radiostation draaien op een computer met daarop Windows 7. Die computer kan ik bereiken via Remote Desktop alleen het probleem is dat als ik Remote Desktop afsluit, het geluid ook wordt gemute. Na een tijdje te zoeken op Google kwam ik er achter dat het lijkt dat Windows het geluid mute op moment dat de workstation gelocked wordt.

Dit heeft in het verleden ook gewerkt maar naar een herinstallatie krijg ik het niet meer voor elkaar. Ik heb tevens mijn audio drivers al geupdate :)

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het geluid aan blijf en ook na het locken/disconnecten van RDP het geluid aan blijft?

[ Voor 13% gewijzigd door ZeroXT op 28-09-2011 02:44 ]

Verwijderd

ZeroXT schreef op woensdag 28 september 2011 @ 02:19:
het lijkt dat Windows het geluid mute op moment dat de workstation gelocked wordt.
Dat is niet de standaard, als ik hier de pc lock blijft de Internet radio/Foobar/etc gewoon uit de boxen knallen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het lijkt me dat op het moment dat je de verbinding met de geluidproducerende host op een gegeven moment verbreekt, dat het weergeven van het geluid dan niet meer mogelijk is.
Daarnaast (heb het nog niet met Win7 workstations geprobeerd) is het toch redelijk vaak zo dat een RDP als een nieuwe gebruiker inlogt... en bij verbreken dus weer uitlogt. Ten minste... als ik als admin remote op mijn servertjes inlog, zie ik niet de meuk die ik lokaal open heb staan.
(Of je moet bedoelen dat je de desktop overneemt, in plaats van een RDP opzetten?)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk maar eens goed naar je audio redirection instellingen dan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

anders is LogMeIn een optie (logmein.com)

Soort RDP over internet, waarbij je niet uitgelogd wordt na verbreken verbinding.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jester-NL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:12:
Daarnaast (heb het nog niet met Win7 workstations geprobeerd) is het toch redelijk vaak zo dat een RDP als een nieuwe gebruiker inlogt... en bij verbreken dus weer uitlogt. Ten minste... als ik als admin remote op mijn servertjes inlog, zie ik niet de meuk die ik lokaal open heb staan.
(Of je moet bedoelen dat je de desktop overneemt, in plaats van een RDP opzetten?)
Wat jij beschrijft is alleen met servers het geval, daar kan je meerdere sessies hebben, een RDP en console sessie (te veranderen via /admin bij het server adres). Hij heeft Windows 7, desktop dus, en die geeft maar 1 sessie: de console. Ben je alsnog RDP aan het opzetten ;).

En wat alt-92 zegt. Ik had het vroeger ook met mijn XP Pro. RDP ernaar en kreeg of in de RDP sessie de melding, of toen ik terug op 't systeem zelf zat de melding dat de geluidskaart niet meer beschikbaar was. Logisch als je je audio laat doorsturen naar je RDP client. Als je de verbinding verbreekt, is de virtuele geluidskaart niet meer beschikbaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• fikst
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-12-2021
Voor dat je verbinding maakt, kan je In de Remote Desktop Client instellen dat audio niet doorgestuurd moet worden, maar op de remote pc blijft spelen.
Pagina: 1