Hulp met ISRA Punt(en) en

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Allereerst zal ik mij even kort voorstellen aangezien dit mijn eerste bericht is. Ik ben een 22 jarige student aan de Hogeschool Rotterdam waar ik Vastgoed & Makelaardij studeer. Sinds kort woon ik met 2 goede vrienden via een anti kraak organisatie in een oud hotel in het centrum van Rotterdam. Heel leuk allemaal! Maar het enige wat nog ontbreekt is een werkende internet aansluiting.

Nu willen wij heel graag ADSL internet van Online hebben. (Lekker goedkoop met ze 3e). Toen ik internet heb aangevraagd bedacht ik me ineens van goh, waar zou dat israpunt hier zitten.

Allereerst 2 meterkasten gecheckt in de kelders. NIKS! Na een lange tijd zoeken kwam ik erachter dat er 1 blauwe kabel van een soort kruipruimte op niks uitkomt... Nouja, mischien een kapot ISra punt.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/217/dscn0608i.jpg/

Verder kwam ik nog een anders box tegen, hier zijn er 2 van. Geen idee of dit een ISRa punt is, en of het werkt
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/193/dscn0613q.jpg/

In de soort van kruipruimte/kelder onder de woonkamer/bar/receptie is het werkeliijk waar een doolhof van kabels, Lijkt echt door een dronken aap te zijn aangelegd. Nu heb ik met Online gebeld of ze een monteur kunnen sturen om te kijken of het werkt of niet. Waarop zei zeggen! Neem contact op met KPN, hier gaan wij niet over. KPN wil mij hier weer niet mee helpen omdat ik geen klant ben, verwijst me door naar aansluitingen.nl Bla bla bla...

Verder zag ik nog meerdere wandcontactdoosjes aan elkaar met een ptt schakelaar ertussen?
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/828/dscn0614x.jpg/

Er is ook een installatie met meldsystemen voor brand enzo. Maar dit gaat geloof ik via een Directe lijn naar de brandweer.

Er komen nog 2 andere kabels uit de muur een paar meter verder dan die vorige blauwe kabel.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/8/dscn0609s.jpg/

Mijn vraag is eigenlijk! Kan iemand mij vertellen wat mijn Isra punt nou is? Die aan die blauwe aansluiting?(waar die had moeten zitten) Die grotere kasten? Of die wandcontactdoosjes?

Bovendien... Wat kan ik het beste doen? Want ik heb 7 werkdagen afkoelingsperiode! (Donderdag) Anders zit ik aan een jaar abbo vast van Online terwijl ik niet eens weet of ze mijn ISra punt kunnen maken/checken.

Beste optie is zeker gewoon een abonnement van KPN nemen en hun het vieze werk laten opknappen? Maaaaar. gaan ze dan nog kosten rekenen voor het Isra unt (eventueel) te herstellen)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Meestal bestaat de hoofdlijn uit rood/blauw of oranje/wit. Deze draadjes zou je dus kunnen proberen. Wat er echter meestal gebeurt bij zulke installaties is dat er een monteur van KPN (of Online) langskomt welke de lijnen door kan meten en zo dan de juiste lijnen aan kan sluiten :). Misschien dus Online even bellen?

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe weet ik wat de hoofdlijn is? Online heb ik dus gevraagd of ze een monteur kunnen langsturen om mijn Isra punt na te kijken. Maar Online zegt dan weer dat ik contact op moet nemen met KPN :S

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

De blauwe kabel is waar het signaal binnen zou kunnen komen (er van uitgaande dat er niet meer kabels op een andere plek liggen...).

Nadeel is dat je in de bedenkperiode zit, er staat dus ook geen signaal op om te testen....
Een monteur van Online kan je denk ik wel vergeten, uit alle verhalen die ik erover gehoord heb weigeren die gewoon pertinent een monteur in te schakelen omdat het teveel geld kost...
Dat KPN nee roept is vrij logisch, die gaan geen kosten maken voor een niet klant..

Beste oplossing: iets meer betalen per maand, neem er voor €35 een monteur bij en laat het regelen :+
Andere oplossing: neem de gok, wacht op de modem en ga met de blauw/rode oranje/witte draden stoeien als het signaal geleverd is.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De dikke blauwe kabel is je telefoonkabel.
Daar zou een ISRA kastje op aangesloten moeten zitten.
En op dat ISRA punt wordt het modem aangesloten.

Nu heb je het probleem dat je ISRA punt dus stuk/weg is.

Je kan drie dingen doen:
* Vraag Online een KPN monteur te sturen zodat die je ISRA punt kan herstellen.
* Vraag KPN of die je een monteur sturen om je ISRA punt te herstellen.
KPN zal dat alleen doen als je ook klant bent bij hun.
Je moet dus een telefonie of internet abonnement afsluiten bij KPN.
* Je gaat zelf aan de slag met de losse draadjes van die blauwe kabel.
Meestal is de combinatie rood/blauw of oranje/wit waar je een signaal op kan verwachten.

Tip:
Zeg Online af en neem een abonnement bij Telfort.
Dat is ook een onderdeel van KPN en die kunnen direct een monteur aansturen om je
ISRA punt te maken.
Er is op het Telfort ervaringen forum een Webcare team aanwezig waar je probleem kan aanmelden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oef, lekkere oude installatie.

Die eerst is een KPN invoerkabel. Daar komt als 't goed is je ADSL-signaal op te staan.

In dit soort situaties is het vaak het makkelijkst om eerst een telefoonlijn van KPN te regelen. Dat kost iets van 50 euro en een tientje per maand, en KPN stuurt wel een monteur om te regelen dat 't werkt als je aangeeft een kapot IS/RA te hebben. Dat eenmaal werkend is de internetverbinding zelf kinderspel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Je kan kijken waar de telefoonlijn van de brandmeldcentrale naar toe leiden. Vaak gaat deze via een NT1 (ISDN kastje) rechtstreeks naar het IS/RA

Onderstaand kan IS/RA punt zijn, omdat er juist bij bedrijfsmatige aansluitingen telefoonkabels binnenkomen die bestaan uit >10 (in onderstaand geval 20) aderparen. Maar dit kan ook gewoon een verdeelkast, heb je veel in bedrijfsgebouwen. Als je nog zo een kast hebt waar een grondkabel binnenkomt heb je grote kans.
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/2186/dscn0613q.jpg
Het eerste aderpaar/stift/aansluiting begint als het goed is, als je voor de kast staat (zoals op de foto) in het blok linksboven, de bovenste rij..
De connector het meest vooraan is de aarde (die zijn ook allemaal met elkaar verbonden zoals je ziet). Die heb je sowieso niet nodig. De middelste en achterste connectors (a ader en b ader) komt het signaal op te staan waar je je modem op aan kan sluiten.
Je moet kunnen opvragen bij je provider in welk is/ra en op welke stift het signaal staat (na het aansluiten). Dit documenteert kpn bij het aansluiten van je lijn in de wijkcentrale. KPN weet ook globaal waar de is/ra's hangen in een gebouw.
Anders even met je modem langs de kasten die je gevonden hebt en na elkaar even aansluiten. Binnen minuut moet er wel signaal kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door waterwolf op 28-09-2011 16:55 ]

Pagina: 1