Toon posts:

Steam games: is offline opslaan verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 100 games in mijn steam account. Nu heb ik niet mijn game pc opnieuw ingericht en ik moet nu games opnieuw downloaden.

Ik kwam de optie tegen om de gamefiles offline op te slaan in steam, het is me wat onduidelijk waarom dit erin zit. Als ik de games offline opsla en steam stopt ermee, kan ik de games dan blijven spelen?

Of is die optie bedoelt voor mensen met een trage verbinding die bij het opnieuw installeren van windows / het terugzetten van een image de game files niet opnieuw hoeven te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik kopieer mijn Steamapps map altijd gewoon naar een externe harde schijf voordat ik mijn computer herinstalleer. Na de herinstallatie zet ik die map gewoon terug nadat ik Steam heb geïnstalleerd. Even rebooten en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op het moment dat Steam failliet zou raken, dan zal er een patch uitgebracht worden, waardoor de in Steam beschikbare games offline beschikbaar zullen zijn.

Games backuppen / offline beschikbaar maken, zorgt er dan dus alleen voor dat je games niet opnieuw hoeft te downloaden. Als je het niet super bijhoudt (zoals ik) dan hoef je later alleen de patches te downloaden en installeren, maar niet de volledige game. Ook custom inhoud, zoals maps in TF2, behoud je dan gewoon.

Het heeft dus op zich ook wel voordelen als je een snelle verbinding hebt. ;) En uiteraard scheelt het ook in data verbruik (waar de Belgen last van hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:21:
Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik kopieer mijn Steamapps map altijd gewoon naar een externe harde schijf voordat ik mijn computer herinstalleer. Na de herinstallatie zet ik die map gewoon terug nadat ik Steam heb geïnstalleerd. Even rebooten en klaar!
Dat is helemaal handig :o

Komen dan ook je save games mee? Ik heb een spel waarbij de save file in mijn documenten geplaatst wordt en niet in de gamemap van steam zelf (althans ik zag hem daar niet zo snel staan).
CptChaos schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:22:
Ook custom inhoud, zoals maps in TF2, behoud je dan gewoon.
Handig om te weten. Ik ga eens zien of ik een structuur kan vinden in die steam map zodat ik van games save files / extra content kan backuppen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet alle saves. Sommige staan in je Mijn Documenten, anderen gaan de Steam Cloud in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:34:
Niet alle saves. Sommige staan in je Mijn Documenten, anderen gaan de Steam Cloud in.
Ah, sommigen gaan dus wel in de cloud. Jammer dat niet alle games dat doen (ben vorige week daardoor een save file kwijtgeraakt omdat ik dacht dat alles online opgeslagen was). De enige manier om dat te ontdekken is zeker zelf te zien wat hij ermee doet (dus folders nalopen om te zien of het ergens opgeslagen is)? Of hebben ze daar een overzicht ofzo van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:37:
De enige manier om dat te ontdekken is zeker zelf te zien wat hij ermee doet (dus folders nalopen om te zien of het ergens opgeslagen is)? Of hebben ze daar een overzicht ofzo van?
meuk: SaveGameBackup.net 1.4 scheelt je wellicht het wiel opnieuw uitvinden...

Verwijderd

Topicstarter
Is daar een tool voor? :D

Gouden tip, dat ga ik vanavond even op de pc zetten. Wat een goede uitvinding zeg.
Alleen had ik het beter 2 weken geleden kunnen weten voordat ik ging formateren :+

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik maak altijd een backup van mijn user profiel voordat ik reinstall. steam heb ik op een andere schijf staan, enige wat ik hoef te doen is steam.exe starten en dan hersteld hij zelf alle register sleutels en what not :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 23:27
Verderf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:47:
Ik maak altijd een backup van mijn user profiel voordat ik reinstall. steam heb ik op een andere schijf staan, enige wat ik hoef te doen is steam.exe starten en dan hersteld hij zelf alle register sleutels en what not :)
Das opzich een leuke optie. Maar laat je user profiel nou net de plek zijn waar vaak de grootste bende opgeslagen staat. Dit wil ik dus bij een reïnstall altijd de prullenbak in hebben.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik zet alleen my documents terug en dat is tot zover nog altijd genoeg geweest :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 23:27
offtopic:
Ok maar mijn documenten is geen profiel ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Craven schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:23:
offtopic:
Ok maar mijn documenten is geen profiel ;)
Staat standaard wel in je profielfolder, en daarmee onderdeel van je profiel :)

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 28-09-2011 23:25 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CptChaos schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:22:
Op het moment dat Steam failliet zou raken, dan zal er een patch uitgebracht worden, waardoor de in Steam beschikbare games offline beschikbaar zullen zijn.
Heb je daar een bron voor? Want dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk (hoe graag ik het ook zou willen)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:14
anandus schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:25:
[...]

Heb je daar een bron voor? Want dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk (hoe graag ik het ook zou willen)
Klopt, is algemeen bekend onder steam gebruikers :) heb alleen geen bron voor je..

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het namelijk vooral wishful thinking onder Steamgebruikers ;-)
Ik vermoed dat je namelijk gewoon alles kwijt bent als Steam failliet gaat. Je 'huurt', na eenmalige betaling, de licentie van Valve. Als Valve failliet gaat, vervallen de afspraken die je met ze had, dus ook de licenties.
Dat is in ieder geval waar ik vanuit ga (maar ik ga er niet vanuit dat ze failliet gaan).
Al zou ik graag het tegendeel zien, zoals zo'n patch-belofte.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:36:
Volgens mij is het namelijk vooral wishful thinking onder Steamgebruikers ;-)
eensch... maar daarnaast is het ook niet bijster realistisch dat steam failliet gaat zolang het deze 'critical mass' heeft... dan wordt het wel overgenomen oid. en als het wel failliet gaat is steam die 'critical mass' kwijt en dan boeit het dus ook niet zo veel meer...

iig, dat is mijn verwachting, ik ben niet bijster wishfull voor zo'n all unlocking patch en ik gok veel van de makers die distribueren via steam ook niet.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als je na het failliet gaan van Steam een patch zou krijgen waardoor je alle games zonder Steam zou kunnen spelen....hoe wilde je dan de games die je gekocht hebt nog binnenhalen als je ze eenmaal van je systeem verwijdert? Steam kan ze dan niet meer aanbieden. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Dan zal je waarschijnlijk een soort van abandonware sites krijgen met de offline backups van steamgames ;) Er is vast wel iemand die het ooit heeft gebackupped en zo gek is om het weer te sharen :P

Mochten ze ooit ermee stoppen en geen patch uitbrengen, dan zal het niet heel lang duren voordat de community zelf ééntje heeft gemaakt of een andere oplossing is verzonnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 10:27 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De vraag is dan natuurlijk wel in hoeverre dat legaal is, immers als steam/valve niet meer bestaat, hoe kan je ex-gebruikers valideren? En vervolgens hoe kan je van de deze ex-gebruikers valideren welke games ze precies hebben.

Maar goed, ik hoop dat ze inderdaad een "offline patch" of iets dergelijks uitbrengen op het moment dat ze er echt mee stoppen. Gezien de enorme database die ze inmiddels hebben verwacht ik niet dat het snel gebeurt gelukkig.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

job

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:18:
Ik kwam de optie tegen om de gamefiles offline op te slaan in steam, het is me wat onduidelijk waarom dit erin zit.
Gaat dat niet om de savefiles?

edit: nope, dat heet steam cloud syncronisation (settings > downloads + cloud).

[ Voor 38% gewijzigd door job op 29-09-2011 11:51 ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Steam failliet? LoL
Over 10 jaar mischien en zelfs dan nog. Steam is voor digitale distributie wat google een paar jaar geleden(en nog steeds) voor zoekmachines en online-advertenties is. Het is niet alleen een stuk van de markt in handen hebben, het is zo goed als de gehele markt in handen hebben.

Overigens werken er maar 13 mensen aan steam

[ Voor 29% gewijzigd door Postius op 29-09-2011 13:14 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:23:Mochten ze ooit ermee stoppen en geen patch uitbrengen, dan zal het niet heel lang duren voordat de community zelf ééntje heeft gemaakt of een andere oplossing is verzonnen.
Deze community-patches zijn er natuurlijk al lang, alleen worden ze nu cracks genoemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd cracks gebruikt, maar nu ik games koop hoop ik dat niet meer te hoeven doen :P

Maar ik zou het wel weer gaan doen als ik niet meer bij mijn games kom door bijv. een faillissement. Maar ik heb steam nu al bijna 10 jaar meen ik en het bestaat nog steeds.

Ik vind het wel nadelig dat ik nu ook een gamesplank heb op gog.com en ik wil straks star wars kopen en dan heb ik een plankje bij EA.com en dat is wel irritant.

Ik wil eigenlijk 1 plek hebben voor mijn games, niet meerdere sites.
Pagina: 1