Toon posts:

iTunes: Amerikaanse account & Belgische aankopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer(s),

Eerst en vooral een situatieschets:
Ik bezit reeds een Amerikaanse en Belgische iTunesaccount, om van beide walletjes te kunnen eten.
Momenteel heb ik echter nog een groot aantal credits op mijn Amerikaanse account staan en geen op de Belgische.

Probleem:
Tal van cd's (voornamelijk artiesten met enkel nationale bekendheid) zijn uitsluitend te koop in België en dus niet te verkrijgen via mijn Amerikaanse account. Ik had echter graag eerst de tegoeden van deze account opkocht, alvorens mijn Belgische account te voorzien.

Vraag:
Hoe kan ik dit oplossen? Is er een mogelijkheid om via mijn Amerikaanse account aankopen te doen die bv. uitsluitend te koop zijn (=niet te vinden zijn in de Amerikaanse iTunes Store) in België (of Nederland)?

Alvast bedankt voor jullie suggesties en/of opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 10:43

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Kort: nee. Amerikaans account = Amerikaans tegoed = Amerikaanse content. Daar is helaas niets aan te doen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nederlandse Apple ID, maar wil graag ook de Engelse of Amerikaanse Store gebruiken.
Welke van de twee kan ik het beste gebruiken? En hiervoor moet ik dus een extra Apple ID aanmaken?

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Je mag ofwel de kennis uit dit topic op jouw situatie toepassen, of een eigen topic openen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:11:
Ik heb een Nederlandse Apple ID, maar wil graag ook de Engelse of Amerikaanse Store gebruiken.

Welke van de twee kan ik het beste gebruiken?
Depends. Luister je graag naar (on)bekende bandjes en muzikanten uit de UK => UK, in het geval van de US => US (tja, zo simpel kan het zijn...). Keuze kun je trouwens ook heel simpel maken door eens zelf naar de iTunes winkel van het betreffende land te gaan en te kijken wat ze hebben qua assortiment (en wat daarvan de prijs is)
En hiervoor moet ik dus een extra Apple ID aanmaken?
Ja, want een iTunes account wordt gekoppeld aan een land. Voor elk land heb je een apart account nodig. Iets wat je ook heel eenvoudig had kunnen vinden met Google...

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 03-10-2011 19:20 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:18:
[...]

Depends. Luister je graag naar (on)bekende bandjes en muzikanten uit de UK => UK, in het geval van de US => US (tja, zo simpel kan het zijn...). Keuze kun je trouwens ook heel simpel maken door eens zelf naar de iTunes winkel van het betreffende land te gaan en te kijken wat ze hebben qua assortiment (en wat daarvan de prijs is)

[...]

Ja, want een iTunes account wordt gekoppeld aan een land. Voor elk land heb je een apart account nodig. Iets wat je ook heel eenvoudig had kunnen vinden met Google...
Ach jammer, maar heel veel mensen zullen dan wel twee Apple ID's hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik van mijn Nederlandse iTunes account een Amerikaanse maken? Ik kan het nergens vinden ...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt!
Pagina: 1