Dit is niet een compleet "help mijn pc doet het niet!" topic want ik heb al aardig wat geprobeerd, maar het lijkt er wel op, excuus als dit te veel hierop lijkt, verwijder/negeer hem dan maar weer.
Ik heb vandaag net een pc'tje gebouwd met:
Asus M5A78L-M/USB3
Phenom II x4 965
Corsair Vengeance 1600Mhz
Ati Radeon HD 6870
(+2 oudere HDD's en 500watt voeding)
Nu sloot ik deze in volle hoop aan, maar startte hij, afgezien van het feit dat de fans een fractie van een seconde begonnen te draaien, niet op.
Nu heb ik al elk onderdeel afzonderlijk losgekoppeld, en alles tegelijk losgekoppeld (afgezien van cpu) maar het probleem blijft bestaan.
Ik heb gecontroleerd of hij ergens kortsluiting maakte, niks gevonden.
Toen ben ik gaan zoeken of mijn CPU wel moet werken op mijn moederbord, volgens deze lijst: http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A78L/#CPUS moet hij gewoon functioneren.
Mijn geheugen staat echter niet in de ondersteunde lijst van het moederbord, dit kan ik op z'n vroegst morgen pas testen met ander DDR3 geheugen.
Ik moet toegeven nu ten einde raad te zijn, en vraag toch echt om hulp van de tweakers.
edit: er valt nog op te merken dat de pc met mijn oude configuratie nog wel werkte (E6750 en HD4850 met een gigabyte moederbord)
Ik heb vandaag net een pc'tje gebouwd met:
Asus M5A78L-M/USB3
Phenom II x4 965
Corsair Vengeance 1600Mhz
Ati Radeon HD 6870
(+2 oudere HDD's en 500watt voeding)
Nu sloot ik deze in volle hoop aan, maar startte hij, afgezien van het feit dat de fans een fractie van een seconde begonnen te draaien, niet op.
Nu heb ik al elk onderdeel afzonderlijk losgekoppeld, en alles tegelijk losgekoppeld (afgezien van cpu) maar het probleem blijft bestaan.
Ik heb gecontroleerd of hij ergens kortsluiting maakte, niks gevonden.
Toen ben ik gaan zoeken of mijn CPU wel moet werken op mijn moederbord, volgens deze lijst: http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A78L/#CPUS moet hij gewoon functioneren.
Mijn geheugen staat echter niet in de ondersteunde lijst van het moederbord, dit kan ik op z'n vroegst morgen pas testen met ander DDR3 geheugen.
Ik moet toegeven nu ten einde raad te zijn, en vraag toch echt om hulp van de tweakers.
edit: er valt nog op te merken dat de pc met mijn oude configuratie nog wel werkte (E6750 en HD4850 met een gigabyte moederbord)
[ Voor 13% gewijzigd door Vorago op 27-09-2011 22:47 ]
AMD Phenom II 965 @ 3,9Ghz gekoeld door een Cooler Master TX3 - Ati HD6870 1GB DDR5 - 4GB 1600Mhz Corsair Vengeance DDR3 op een Asus M5A78L-M/USB3 alles met 500Watt gevoed