Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bellen tijdens stroomstoring?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Morgen komt hier een monteur langs om de glasverbinding af te monteren (Ben benieuwd, bij onze achterburen hadden ze de gasleiding geraakt) wat prompt hier in huis de discussie weer aanzwengelt of over stappen ook voor ons aantrekkelijk is.

Punt waar het elke keer op stuk loopt is dat m'n vrouw ook tijdens stroomstoringen over telefoon wil kunnen beschikken. Toestel op een kpn analoge lijn heeft ons nog nooit in de steek gelaten (Wat je niet kan zeggen van GSM masten hier in de buurt). Stroom bij mij in huis maak ik me niet zoveel zorgen over, een UPS'je is best te regelen.

Wat ik me dus afvraag en waar ik eigenlijk niks over kan vinden tussen alle verkoop bs is hoe dat geregeld is bij
- bellen over adsl
- bellen via ziggo
- bellen via glashart

Iemand die hier wat over kan zeggen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:26

Quad

Doof

Bij stroomstoring kun je niet bellen nee...
Tenzij je de glasvezelmodem en telefoonstation op een UPS oid aansluit ;).

Edit: Niet helemaal goed gelezen dus ^^.
Maar ik snap je punt niet helemaal, wil je weten hoe de overstap naar andere provider geregeld is, of wat je nodig hebt wanneer je stroom eraf gaat?

[ Voor 45% gewijzigd door Quad op 27-09-2011 22:26 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Modem uit, telefoon uit. Daarom zitten die bij mij op de ups. Gaat ook geen uren goed maar dat soort storingen is zeldzaam. Moet, in mijn geval, de kast van ziggo wel blijven werken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:28

PeaceNlove

Deugleuter

Maar als de wijkcentrale dan geen UPS heeft en ook getroffen wordt door de storing doe je heel weinig met je eigen UPS.
Ik heb in een ver grijs verleden nog even in een glasvezel wijkcentrale (Hilversum, naast de Paulusschool?) gestaan en daar kon ik zo snel geen UPS'sen bespeuren.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Bellen via ziggo zal niet gaan tijdens een stroomstoring want modem heeft dan geen stroom en zal alleen werken als ie op een ups zit. Je hebt wel kans dat de centrale apparatuur (cmts) dan ook plat ligt en die hebben bij ziggo zo ver ik weet geen back up stroom dus dan heb je nog steeds niks aan je lokale ups.

[ Voor 46% gewijzigd door ADDG op 27-09-2011 22:29 ]

• Wijnands
Bastien schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:26:
Modem uit, telefoon uit. Daarom zitten die bij mij op de ups. Gaat ook geen uren goed maar dat soort storingen is zeldzaam. Moet, in mijn geval, de kast van ziggo wel blijven werken.
Juist, en doet 'ie dat?
ADDG schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:28:
[...]

Bellen via ziggo zal niet gaan tijdens een stroomstoring want modem heeft dan geen stroom en zal alleen werken als ie op een ups zit
Dat snap ik, dat zal er ook moeten komen, da's het punt niet.
. Je hebt wel kans dat de centrale apparatuur (cmts) dan ook plat ligt en die hebben bij ziggo zo ver ik weet geen back up stroom dus dan heb je nog steeds niks aan je lokale ups.
Dat soort informatie zoek ik dus en da's bij de diverse leverancier bijna niet te verkrijgen omdat je eigenlijk niet door de sales afdeling heen komt die getraint is om alleen standaard vragen te beantwoorden.

Dus, dank voor de reacties tot dusver!

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 27-09-2011 22:36 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

Wildfire

Joy to the world!

Wijnands schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:21:

[..]

Punt waar het elke keer op stuk loopt is dat m'n vrouw ook tijdens stroomstoringen over telefoon wil kunnen beschikken.
Heeft je vrouw ook wel enig realistisch beeld van hoe laag de kans op een (langere) stroomstoring überhaupt is? Je laat nu een lekkere vette glasverbinding dus links liggen wegens de zeer lage kans op een stroomstoring. Ik krijg van je vrouw het idee dat ze denkt dat stroomstoringen met regelmaat voorkomen.

Als ze het echt zo belangrijk vindt, laat haar dan gewoon een KPN basisabbo ernaast houden met een ander telefoonnummer. Mag ze dan zelf de kosten betalen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 27-09-2011 22:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat weet ik (nog) niet, heb nog maar net Ziggo en gelukkig zeer weinig stakingen van het stroomnet.

Daarvoor ADSL (met KPN voor telefonie) en dat bleef prima werken met een UPS. Aangezien de telefoon draadloos is moet die ontvanger natuurlijk ook op de UPS, samen met de modem.

Maar Ziggo geeft aan dat hun telefoonlijn geschikt is om alarmcentrales op aan te sluiten, daaruit concludeer ik (mogelijk geheel onterecht) dat er dus wel een backup is bij Ziggo zelf. Anders heeft zo'n centrale niet veel zin immers.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Wijnands
Bastien schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:55:
Maar Ziggo geeft aan dat hun telefoonlijn geschikt is om alarmcentrales op aan te sluiten, daaruit concludeer ik (mogelijk geheel onterecht) dat er dus wel een backup is bij Ziggo zelf. Anders heeft zo'n centrale niet veel zin immers.
Nee dus. Dat heeft meer te maken met of het sabotage alarm niet constant vals alarm geeft volgens mij.
Wildfire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:44:
[...]

Heeft je vrouw ook wel enig realistisch beeld van hoe laag de kans op een (langere) stroomstoring überhaupt is? Je laat nu een lekkere vette glasverbinding dus links liggen wegens de zeer lage kans op een stroomstoring. Ik krijg van je vrouw het idee dat ze denkt dat stroomstoringen met regelmaat voorkomen.
Doen ze ook. Paar jaar terug was het om de maand wel raak en dan echt minimaal anderhalf uur. Nu is het nog maar een keer of 3, 4 per jaar. Kan 't precies terug zien want m'n synology mailt me als 'ie weer opgestart is.
Als ze het echt zo belangrijk vindt, laat haar dan gewoon een KPN basisabbo ernaast houden met een ander telefoonnummer. Mag ze dan zelf de kosten betalen :)
:) jij hebt duidelijk een andere relatie dan ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 27-09-2011 23:06 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:26
Het gaat dus eigenlijk erom of de glasvezel POP een backup heeft in het geval van een stroomstoring. Ik zou het niet weten eigenlijk, misschien 2 voedingen?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

Wildfire

Joy to the world!

Wijnands schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:05:

[...]

Doen ze ook. Paar jaar terug was het om de maand wel raak en dan echt minimaal anderhalf uur. Nu is het nog maar een keer of 3, 4 per jaar. Kan 't precies terug zien want m'n synology mailt me als 'ie weer opgestart is.
Alleen bij jou (als in, iets mis bij jou thuis zelf) of ook in de buurt (als in, storing van stroomleverancier)?
:) jij hebt duidelijk een andere relatie dan ik.
Geen relatie momenteel. Is iig wel makkelijk ja want ik ben het altijd met mezelf eens :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij een stroomstoring kun je niet bellen. Modems zonder stroom doen niks en de decttelefoons van tegenwoordig hebben ook 220 nodig.Dat was inderdaad wel een voordeel vroeger, dat KPN een eigen stroomvoorziening had en telefoons genoeg hadden aan de spanning op de telefoonkabel.

Ik zou gewoon een mobieltje ergens neerleggen als backup. Wat ik meestal veel erger vind dan dat ik niet kan bellen is dat mijn vriezer ontdooit is die ene keer in de zo veel jaar :p

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 27-09-2011 23:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ADDG schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:28:
[...]

Bellen via ziggo zal niet gaan tijdens een stroomstoring want modem heeft dan geen stroom en zal alleen werken als ie op een ups zit. Je hebt wel kans dat de centrale apparatuur (cmts) dan ook plat ligt en die hebben bij ziggo zo ver ik weet geen back up stroom dus dan heb je nog steeds niks aan je lokale ups.
CMTS zal wel een ups hebben. Als je stroomuitval hebt in een klein gebied zal kabelinternet wel blijven werken (mits je thuis natuurlijk wel noodstroom hebt). Als het een groter gebied betreft en/of een WC zonder prik komt te zitten wordt het een ander verhaal. Afaik worden de meeste GV + EV in een coaxnetwerk voorzien van prik over de coax, dus storing in die wijken zal minder impact hebben.

Een KPN centrale heeft een stevige backup voorziening, ups + aggregaat, dus die zijn het meest betrouwbaar.

Glasvezel is afhankelijk van waar je woont. Citypops hebben normaliter wel UPSsen, Areapops niet.

Maar alles op ups zonder een aggregaat is afhankelijk van de duur van een stroomstoring toch vroeg of laat afgelopen. Met een PSTN lijntje zit je het meest betrouwbaar, en heb je nieteens zelf een ups nodig.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:21:
Punt waar het elke keer op stuk loopt is dat m'n vrouw ook tijdens stroomstoringen over telefoon wil kunnen beschikken. Toestel op een kpn analoge lijn heeft ons nog nooit in de steek gelaten (Wat je niet kan zeggen van GSM masten hier in de buurt). Stroom bij mij in huis maak ik me niet zoveel zorgen over, een UPS'je is best te regelen.
Waarom wil je vrouw kunnen bellen tijdens stroomstoringen? Hoe groot is in hemelsnaam de kans dat er een stroomstoring is, dat je gsm het niet doet én dat je vrouw een gesprek wilt maken via de telefoon?

Als het gaat om het bellen naar 112: zodra er geen bereik is van de eigen provider schakelt je abo automatisch over naar een willekeurige provider. Verder zijn 112 telefoontjes volgens mij ook nog high-priority calls waardoor bij overbezetting van een mast een ander gesprek wordt afgekapt ten gunste van de alarm oproep.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Wolly schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:15:
[...]

Waarom wil je vrouw kunnen bellen tijdens stroomstoringen? Hoe groot is in hemelsnaam de kans dat er een stroomstoring is, dat je gsm het niet doet én dat je vrouw een gesprek wilt maken via de telefoon?

Als het gaat om het bellen naar 112: zodra er geen bereik is van de eigen provider schakelt je abo automatisch over naar een willekeurige provider. Verder zijn 112 telefoontjes volgens mij ook nog high-priority calls waardoor bij overbezetting van een mast een ander gesprek wordt afgekapt ten gunste van de alarm oproep.
Sterker nog, al slingert je telefoon uit en zet je deze vervolgens weer aan, maar weet je de pincode niet meer, kan je alsnog een noodnummer bellen.
Pagina: 1