Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
Dag allen,

Ik zag recent bij een collega dat hij de zeer handige bank app geïnstalleerd had voor KBC, genaamd 'KBC Banking'. Overschrijvingen doen enz.
Nu had ik in het verleden nooit problemen om een app terug te vinden in de market, nu wel. Hij vindt de bewuste app niet.

Omdat het net een bank app, met gevoelige gegevens dus, is wil ik geen gedownloade versie van het internet gebruiken maar het proper via de market doen.

Mogelijke reden is dat ik een gemodde ROM gebruik ? Heb Acesmod007 voor de Desire. Nochtans staat alles perfect ingesteld.

Verder heb ik al geklooid met MarketEnabler maar dit kon niet baten, ik merkte trouwens op dat mijn carrier al altijd juist stond: Proximus - België.

Wie weet hier de oplossing voor ?!

Alvast dank!!
L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Welke versie van Android draai jij precies? Dus welke market, kernel, android versie en welke draait die collega. Als het een app is die alleen voor 2.2 en lager werkt dan kan jij hem niet vinden als jij 2.3.4 of hoger draait ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan deze app ook niet vinden. Overigens stel je dat je alleen een originele versie wilt gebruiken ivm privacy. Nu ben ik benieuwd in hoeverre je 100% zeker weet dat het gebruik van een custom ROM hier wel een garantie op is? Ik gebruik ook een custom ROM, maar juist om die reden geen mobile banking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Aghanim schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:22:
Ik kan deze app ook niet vinden. Overigens stel je dat je alleen een originele versie wilt gebruiken ivm privacy. Nu ben ik benieuwd in hoeverre je 100% zeker weet dat het gebruik van een custom ROM hier wel een garantie op is? Ik gebruik ook een custom ROM, maar juist om die reden geen mobile banking.
Zover had ik nog niet gedacht! Maar ergens volg ik wel je mening, aan de andere kant, het is niet de bedoeling dat de app (gevoelige) gegevens doorspeelt aan het android OS. Ik ben ook vrij zeker dat dit niet gebeurt.

Ik heb Acesmod007, dat is gingerbread 2.3.3
Market heb ik van een Galaxy S II via Norton een apk van gemaakt en op mijn desire geinstalleerd, is versie 3.1.5
De KBC app is 2.3.3 compatibel alvast

Dat jij deze app niet vindt is hoogstwaarschijnlijk omdat je Nederlands bent en bijgevolg op een NLse carrier zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch kan het nog aan tig meer dingen liggen dan alleen je carrier of je apps wel of niet ziet...
Welk toestel, welke resolutie, welke Androidversie, welke ROM, welke carrier, welk land enzovoort.

Kun je de app trouwens niet pushen vanaf market.android.com? Lukt hier wel (met Vodafone NL)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 27-09-2011 23:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• lowlow
CLB schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:45:
Toch kan het nog aan tig meer dingen liggen dan alleen je carrier of je apps wel of niet ziet...
Welk toestel, welke resolutie, welke Androidversie, welke ROM, welke carrier, welk land enzovoort.

Kun je de app trouwens niet pushen vanaf market.android.com? Lukt hier wel (met Vodafone NL)
Sorry nogal late reactie (ik moest geen bank verrichtingen doen tot nu...)
Collega heeft Desire S met zelfde resolutie, OS versie: 2.3.3 en carrier: Proximus.

De tijd dat apps daarop gefnuikt werden is toch al even geleden imho. Nu is er alleen nog één onderverdeling en dat is tablet en telefoons.

Ben zeker dat er nog veel zijn die op dit probleem zoeken, dus een oplossing zou velen helpen.

Thx
Wat ik zeg al geprobeerd dan? Via market.android.com de app naar je telefoon pushen? Werkt hier wel..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• lowlow
CLB schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:06:
Wat ik zeg al geprobeerd dan? Via market.android.com de app naar je telefoon pushen? Werkt hier wel..
Thx voor je reactie.
Ik zweer het... had het al meermaals geprobeerd via de market maar lukte niet. Hij zei 'apparaat is niet compatibel', doet hij automatisch als je ingelogd bent. Nu probeer ik het opnieuw een lukt het wel!
App geinstalleerd -> solved. Dank voor hulp
*O*

Pagina: 1