Sapphire 6950 2GB en Corsair H80 geinstalleerd = geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
Ik heb zojuist mijn onderdelen geinstalleerd en ik alles goed aangesloten uiteraard.

Nadat ik alles heb aangesloten, had ik meteen mijn scherm aangesloten op de Sapphire en opgestart.
Ik kreeg dus geen beeld, ik dacht nou oke dan moet ik even via onboard gpu aansluiten.
Ook dat werkt dus niet, gewoon totaal geen signaal, dus geen BIOS POST geen windows niks.

Wat ik al heb geprobeert :

BIOS gereset - geen resultaat
Booten met videokaart maar zonder stroom ( 2 x 6 pin ) - geen resultaat
Booten zonder videokaart - geen resultaat
Booten en op Delete drukken om in BIOS te komen - geen resultaat

Dit alles met het DVI-HDMI kabel aangesloten op mijn onboard GPU
De pomp werkt overigens perfect dus daar kan het niet aan liggen, ik kan de PC ook gewoon aanlaten staan als ik wil, hij valt dus niet uit.
Alle ventilatoren doen het, en mijn moederbord geeft ook 2 groene lampjes.

Dit is mijn volledige systeem :

AMD Phenom II 955 @ Stock
Foxconn A7DA-S AM2+
OCZ - PC2-8500 1066Mhz 4 GB
CoolerMaster Real Power 520W
Corsair H80
Sapphire 6950 2GB
3 HDD's
DVD brander

Ik heb ook nog nagedacht of mijn voeding toch niet te zwak is, maar zeker niet overclocked moet hij goed kunnen draaien.

Als iemand een oplossing weet, bijvoorbaat dank, want ik weet het echt even niet meer. :X

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Verwijderd

Probeer de ram bankjes in verchillende slots te doen.
Heb je 8 pins cpu kabel aangesloten?

• Spekker
Ja 8 Pins is aangesloten, en ik heb net de bankjes in een ander slot gedaan maar heeft ook geen effect.

Ik zie ook net dat de lampjes van mijn toetsenbord ook niet gaan knipperen :(

[ Voor 28% gewijzigd door Spekker op 27-09-2011 22:35 ]

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 22:31

ötzi

eclecticus

Zou toch even naar je CPU en de (montage van de) H80 kijken als ik jou was...

[ Voor 12% gewijzigd door ötzi op 28-09-2011 01:25 ]

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
h80 zal ik gewoob erop laten. strip it down. hallen alles eruit behalve cpu, kijk of het gaat beepen of iets dergelijks en dan een voor een erbij doen. als die niet beept dan moet je maar even batterijtje van de mobo eruit hallen of mobo even resetten.

Verwijderd

wel ff controleren of je een onboard speakertje hebt of iig een aangesloten sommige mobo's willen neit beepen zonder speakers ;)

• Spekker
Zodra ik weer thuis ben zal ik jullie advies volgen, en hoor je weer van me :)

Ik heb nog weinig hoop maar dit is wat ik heb gedaan.

Pomp los gehaald en CPU bekeken, CPU zag er perfect uit, socket ook nog even bekeken en zag niks speciaals.
Dus pomp weer gemonteerd en doet het nog steeds niet.
Alles losgehaald en zonder batterij behalve CPU + 1 geheugenbankje, geen resultaat :'(

Hij staat nu aan met bovenstaande configuratie, pomp kan ik wel gewoon harder en zachter zetten.
Ik krijg overigens geen piepjes te horen, dus ik heb een speakertje uit een oud systeem gehaald maar die kan ik niet aansluiten.

[ Voor 77% gewijzigd door Spekker op 28-09-2011 17:45 ]

Verwijderd

PSU kapot?

• Spekker
Ik vind het dan zo vreemd dat hij wel gewoon alles nog kan laten draaien, zelf als ik de 6950 erin zet dan draait hij ook gewoon ( ik weet overigens dat je PSU dan nog kapot kan zijn, ik wil het alleen nog niet helemaal toegeven :'( )

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 20:37
Spekker schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:32:
Ik vind het dan zo vreemd dat hij wel gewoon alles nog kan laten draaien, zelf als ik de 6950 erin zet dan draait hij ook gewoon ( ik weet overigens dat je PSU dan nog kapot kan zijn, ik wil het alleen nog niet helemaal toegeven :'( )
heb je niet nog de standaard koeler liggen?

• Spekker
Het is niet te geloven maar ik heb gevonden waar het aan lag, en alles werkt nu perfect :o

Op de pomp zit een CPU_FAN kabeltje, normaal doe je die op je moederbord maar dit kabeltje heeft maar 1 pin.
Daarom denkt mijn moederbord dat er geen CPU fan is en start hij niet op, dus ik heb gewoon een case fan met 3 pins op de CPU FAN aansluiting aangesloten en de cpu fan kabel van de pomp op NB_FAN en nu werkt het godszijdank perfect _/-\o_

iig bedankt voor alle hulp *O*

[ Voor 255% gewijzigd door Spekker op 28-09-2011 23:15 ]

Pagina: 1