Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:55
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist 2 SSD's bijgeplaatst en daar Windows op gezet. Daarnaast maak ik ook nog gebruik van mijn 2 HDD's, die hiervoor het OS vormden. Op die HDD's staat allemaal software. Die wil ik graag blijven gebruiken, maar dan vanuit mijn nieuwe OS.

Is er dus een manier om, zonder de software opnieuw te moeten installeren, de software te gebruiken vanaf de HDD's? Ik dacht zelf in de richting van het register (compleet exporteren en importeren), maar de kans is dan natuurlijk groot dat ik de SSD settings van Windows om zeep help..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, makkelijkste manier is gewoon herinstalleren. Met wat geluk kan je programma werken zonder registersettings, of maakt hij deze opnieuw aan. Je kunt wel handmatig de register instellingen kopieeren, maar in mijn ervaring is het sneller gewoon een reinstall te doen, dan continu te gaan bughunten voor ieder progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt dan een probleem dat de snelkoppelingen verwijzen naar C:\ en dat de HDD met je software geen C:\ meer is. Bovendien zou ik, om verdere problemen te voorkomen, alles opnieuw installeren (dus naast je Win7 ook je software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:55
Dat is jammer, want het zou wel een leuk idee zijn geweest om met 2 OS's allebei één en dezelfde software te kunnen gebruiken.

Verwijderd

Tommiiee schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:17:
Dat is jammer, want het zou wel een leuk idee zijn geweest om met 2 OS's allebei één en dezelfde software te kunnen gebruiken.
Dat kan ook prima, bijvoorbeeld op C: Win7, op D: XP en op E: installeer je vanuit beide Windows de software. Zo neemt de software maar 1 keer de benodigde ruimte in.