Cisco 871 router achter bestaande router

Pagina: 1
Acties:

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 16:57
Hallo,

Ik zit met de volgende twee vragen.

Thuis heb ik een gigabit netwerk met 120mb/s internet verbinding (upc). Nou is dit netwerk voorzien van een router en daaraan een switch.

Ik heb momenteel een Cisco 871 router om te testen en zou deze dan eigenlijk als laatste in het netwerk willen hangen, dus: Modem -> Router (GB) -> Switch (GB) -> Router2 (MB, Cisco871).
Reden waarom ik dit zo wil opstellen is omdat ik anders mijn netwerk beperk naar MB ipv GB.
Ik wil dan een VPN server opzetten en de poorten laten forwarden naar de Cisco router.

Gaat deze opstelling werken? Ik heb hier zelf zo mijn vraagtekens bij..

Verder beschikt deze Cisco 871 router niet over de laatste firmware en kan ik dus niet SDM gebruiken, om dit te kunnen upgraden moet ik de nieuwe firmware downloaden wat alleen kan met een service contract. Is er een andere manier waarop dit nog te bereiken is?

Alvast bedankt :+

[ Voor 5% gewijzigd door ro3lie op 27-09-2011 21:46 ]

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 13:19
Als je op je 871 DHCP uitzet moet dit gewoon werken volgens mij. Waarom probeer je het niet gewoon uit? :)

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Tuurlijk, als jij de protocollen open zet op beide routers gaat die VPN er gewoon overheen.

Protocol 50 en 51 voor IPSEC of 47 voor GRE PPTP.

Wellicht dat je wel de poort van de switch moet shapen naar 100MBit om drops te voorkomen 120MBit > 100MBit.

Not sure tho.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 16:57
Zit momenteel nog het probleem dat ik die firmware niet kan verkrijgen :( maar heb zelf eens geexperimenteerd met een ander routertje nu. De Cisco/linksys E1000, hier DD-WRT op draaien en VPN PPTP op geconfigureerd. Intern werkt het al, inclusief iPad fix :).

Vanavond even zo regelen dat deze vanaf buiten te benaderen is.