Hoi,
K'ben heel blij met mijn nieuwe IBM ServeRAID 3L Controllertje, maar ik vind het hele gebeuren nogal TRAAG
Config zit zo in elkaar:
Dual p-iii 500, asus P2BDS,
IBM ServeRAID 3L (single channel, Ultra 2 wide), write-back, stripe-unit size: 8 Kb
met daaraan:
1x IBM Ultrastar 10,000 toeren
3x Quantum Altas IV 7200 toeren
alles laatste firmware, drivers, etc.
Traagheid: met HDtach 40 mb/sec burst, maar _10_ sequentieel
Zelfde met SiSoft, score van 8000
40 Mb burst, 10 mb sequentieel 
Alles is goed geterminate, die schijven zijn goed, de controller schijnbaar ook.
waarom is dat hele zooitje zo traag? alles staat zotezien goed ingesteld, zou het de stripe-unit size kunnen zijn? (Max van de kaart is dacht ik 64 kb) of is de kaart gewoon raar aan het doen?
of zou het soms kunnen omdat er 1 van de 4 schijven een stuk sneller is? (die IBM) dan de andere?
hellup!
K'ben heel blij met mijn nieuwe IBM ServeRAID 3L Controllertje, maar ik vind het hele gebeuren nogal TRAAG
Config zit zo in elkaar:
Dual p-iii 500, asus P2BDS,
IBM ServeRAID 3L (single channel, Ultra 2 wide), write-back, stripe-unit size: 8 Kb
met daaraan:
1x IBM Ultrastar 10,000 toeren
3x Quantum Altas IV 7200 toeren
alles laatste firmware, drivers, etc.
Traagheid: met HDtach 40 mb/sec burst, maar _10_ sequentieel
Zelfde met SiSoft, score van 8000
Alles is goed geterminate, die schijven zijn goed, de controller schijnbaar ook.
waarom is dat hele zooitje zo traag? alles staat zotezien goed ingesteld, zou het de stripe-unit size kunnen zijn? (Max van de kaart is dacht ik 64 kb) of is de kaart gewoon raar aan het doen?
of zou het soms kunnen omdat er 1 van de 4 schijven een stuk sneller is? (die IBM) dan de andere?
hellup!