Touch screen voor in de keuken (Windows based)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hey,
Om mijn domotica installatie aan te sturen zoek ik een all-in-one oplossing met de volgende kenmerken:
* Touchscreen (multi touch);
* Scherm moet niet te groot zijn, zo rond de 10 inch;
* Luidspreker (mag minimalistisch) en ingebouwde microfoon;
* Webcam is nice to have;
* Netwerkaansluiting (via kabel of wifi);
* Monteerbaar op een muur (inbouw of opbouw). Er komt dus geen toetsenbord/muis bij kijken;
* De harde schijf moet niet veel meer dan het OS kunnen bevatten;
* Windows based, gezien de software van de domotica-boer enkel op Windows draait (anders had ik bijvoorbeeld een iPad genomen);
* Idealiter: HW die ook Windows 8 ondersteund (gezien die op vlak van touch screen meer mogelijkheden biedt);

De domotica fabrikant heeft zelf een oplossing, namelijk de "Gira Control 9 Client", maar ondanks de bescheiden hardware specificatie en OS (Windows Embedded) is het toch vrij kostelijk (> 2.000€).

Iemand goede ideeën of wat hebben jullie zelf tegen de muur hangen

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:10:
Hey,
Om mijn domotica installatie aan te sturen zoek ik een all-in-one oplossing met de volgende kenmerken:
* Touchscreen (multi touch);
* Scherm moet niet te groot zijn, zo rond de 10 inch;
* Luidspreker (mag minimalistisch) en ingebouwde microfoon;
* Webcam is nice to have;
* Netwerkaansluiting (via kabel of wifi);
* Monteerbaar op een muur (inbouw of opbouw). Er komt dus geen toetsenbord/muis bij kijken;
* De harde schijf moet niet veel meer dan het OS kunnen bevatten;
* Windows based, gezien de software van de domotica-boer enkel op Windows draait (anders had ik bijvoorbeeld een iPad genomen);
* Idealiter: HW die ook Windows 8 ondersteund (gezien die op vlak van touch screen meer mogelijkheden biedt);

De domotica fabrikant heeft zelf een oplossing, namelijk de "Gira Control 9 Client", maar ondanks de bescheiden hardware specificatie en OS (Windows Embedded) is het toch vrij kostelijk (> 2.000€).

Iemand goede ideeën of wat hebben jullie zelf tegen de muur hangen
Je hebt een paar opties:
- Touchscreen in de muur, computer op een andere plaats.
Die touchscreens waren jaren geleden hip, heb er zelf ook ooit naar gekeken :P. Computer kun je net zo krachtig maken als je wilt en kan dan dus ook Windows 8 aan :).
- Laptop tablet, niet geschikt voor inbouw maar je kunt vast zelf iets maken.
Tweedehands mogelijk voor een leuk prijsje te kopen omdat dit concept eigenlijk nooit is doorgebroken in de consumentenmarkt.
- Tablet die thans is uitgerust met Windows 7: http://tweakers.net/price...xQF1XjY0Kdqb5tZSjRYSml_AE Meestal volgens mij ATOM of AMD C-serie.

Je hebt geluk: V&A aangeboden: 15" TFT Touchscreen professioneel inbouw iemand heeft een inbouw touchscreen te koop ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Thx voor de snelle reactie.

Door beperkingen ter plaatse is het niet mogelijk om de computer die het scherm aanstuurt op een andere plaats te zetten. Ik heb enkel een UTP kabel en stroomkabel ter plekke. Afstand tot een locatie waar een computer discreet zou kunnen staan is te groot en vereist breekwerk (om vb. VGA kabel te trekken).

Aangaande Windows Tablet dacht ik aan een Acer Iconia Tab W500, wat een vrij betaalbare oplossing is. Echter, hoe krijg je dat ding op een esthetisch verantwoorde manier aan de muur bevestigd?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe wordt de interface met de domotica tot stand gebracht? Moet er een Windows driver op dat systeem kunnen draaien?

Als je een Windows homeserver 24/7 hebt draaien zou je de software ook daarop kunnen installeren, evt. in een aparte VM als de communicatie met de hardware dat toelaat, en er dan het apparaat in de keuken een remote client verbinding mee laten maken en de software via die verbinding bedienen. Dergelijke software zal er voor veel OS platforms zijn en dan heb je dus meer keus. Heeft de software toevallig evt. een webinterface? Dat zou nog veel handiger zijn natuurlijk. Als die er niet is zouden ze er verstandig aan doen die te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:53:

Door beperkingen ter plaatse is het niet mogelijk om de computer die het scherm aanstuurt op een andere plaats te zetten. Ik heb enkel een UTP kabel en stroomkabel ter plekke. Afstand tot een locatie waar een computer discreet zou kunnen staan is te groot en vereist breekwerk (om vb. VGA kabel te trekken).

Aangaande Windows Tablet dacht ik aan een Acer Iconia Tab W500, wat een vrij betaalbare oplossing is. Echter, hoe krijg je dat ding op een esthetisch verantwoorde manier aan de muur bevestigd?
Ik denk dat je zelf iets moet maken bijvoorbeeld van hout of staal. Beide kun je natuurlijk net zo mooi of lelijk maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
De (x86 Windows based) software van Gira maakt via het thuisnetwerk verbinding met de Gira Homeserver waar hij de nodige informatie ophaalt. Die Homeserver is Linux based, maar draait dus ook Gira-software waar je niet omheen kan. Via een UTP-interface met de domotica-installatie communiceert deze server met diverse actoren.

Er is inderdaad een web-interface, en daarmee zou een iPad een oplossing kunnen zijn (waar handige wall mounts voor bestaan). Echter heeft die web-interface een sterk gereduceerde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 06:32
Je zou ook nog kunnen kijken naar een iPad icm. Remote desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
basproffesional schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:05:
Je zou ook nog kunnen kijken naar een iPad icm. Remote desktop.
Nee geen goede keuze naar mijn idee. Remote desktop op Ipad werkt zo brak als het maar kan.

Dit vind ik een beter keuze:
http://www.dell.com/nl/p/...596&acd=12422121304205624

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 13:26

Neomess

neomess.nl

Je vga extenden via de utp is ook mogelijk, alleen heb ik me hierin nooit verdiept, maar info is hier te vinden.

Dan kan je alsnog je pc ergens anders plaatsen icm bv deze montitor

Ik weet dat het maar een halve oplossing is voor je wensen/eisen, maar misschien evengoed nuttige info!

[ Voor 13% gewijzigd door Neomess op 27-09-2011 21:12 ]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vinand schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:08:
Remote desktop werkt zo brak als het maar kan.
Ik gebruik al vele jaren RDP verbindingen tussen XP Pro machines en dat werkt uitstekend. Dat suggereerde ik ook al. Ik weet alleen niet hoe wenselijk/ongewenst het is om op het scherm in de keuken volledige toegang te hebben tot de homeserver. Vandaar mijn opmerking die domoticasoftware evt. in een eigen VM onder te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:12:
[...]

Ik gebruik al vele jaren RDP verbindingen tussen XP Pro machines en dat werkt uitstekend. Dat suggereerde ik ook al. Ik weet alleen niet hoe wenselijk/ongewenst het is om op het scherm in de keuken volledige toegang te hebben tot de homeserver. Vandaar mijn opmerking die domoticasoftware evt. in een eigen VM onder te brengen.
Ik hoor persoonlijk slechte ervaringen met de "remote desktop + Ipad". Krijg ook regelmatig klanten met klachten erover in de winkel die dit specifiek hadden geprobeerd. (Klanten kwamen dus met de klachten nadat ik daadwerkelijk dit aan hun had geadviseerd als verkoop met de ipad). Dus vandaar dat nu naar mijn idee de Dell duo laptop een betere, simpeler en een betrouwbaardere keuze is dan de ikpad.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja oké de implementatie van de client software op de iPad kan best (nog) niet bijster stabiel zijn. Dat is dan een issue van die specifieke software. Windows machines onderling gaat prima.

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-09-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
De iPad + RDP vind ik ook geen goede oplossing. Dan moet ik ten eerste een iPad + Windows server aankopen en permanent laten runnen (ik heb nu geen Windows based server), en ik heb toch mijn twijfels naar de RDP-approach. Eén van de domotica-functionaliteiten is: iemand belt aan aan de voordeur, het scherm van mijn Windows-computer/tablet met Gira-software licht op, en ik kan meteen opnemen/weigeren, deur wel/niet openen.

Ik twijfel of een event binnen RDP ervoor zorgt dat mijn iPad in actie schiet.

Vandaar ook dat de web-based oplossing te beperkt is. Bovenstaande functionaliteit heb je niet in een web-based oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Biedt de iPad/iPhone app onvoldoende functionaliteit? Het lijkt me dat dit niet de webinterface is die je noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:13
Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:53:

Volgens mij is het mogelijk om usb / vga over UTP te laten gaan waardoor het mogelijk wordt om de computer ergens anders te zetten. Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

al eens gekeken voor een all-in-one pc?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:12
Is er geen plek voor een thin client met Windows CE i.c.m. een klein touch screen? Op Samenkopen is er nog een actie welke thin clients en touch screens verkoopt.
just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:35:
Biedt de iPad/iPhone app onvoldoende functionaliteit? Het lijkt me dat dit niet de webinterface is die je noemde.
Die app bedient idd al veel van je domotica installatie. Helaas kan je hiermee je iPad niet als binnenpost voor je videophonie gebruiken. |:( Anders had ik al de keuze gemaakt. De app wordt trouwens zelf afgeraden door mijn domotica-leverancier (te weinig customizing mogelijkheden).

Anderzijds, die Shuttle X50 V2 lijkt me wel wat. Jammer dat hij single touch is en een resistief scherm heeft. Kan via VESA bevestigd worden aan de muur en prijs is zeker te pruimen (300/400 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hij kan wel het camerabeeld weergeven (onderaan pagina) maar geen audiocommunicatie erbij doen?

• DriesA
Inderdaad. Vraag me niet waarom, aan de hardware zal het niet liggen. Ik heb het expliciet nagevraagd, want dat zou dan de meest eenvoudige oplossing zijn.

Pagina: 1