Hey,
Om mijn domotica installatie aan te sturen zoek ik een all-in-one oplossing met de volgende kenmerken:
* Touchscreen (multi touch);
* Scherm moet niet te groot zijn, zo rond de 10 inch;
* Luidspreker (mag minimalistisch) en ingebouwde microfoon;
* Webcam is nice to have;
* Netwerkaansluiting (via kabel of wifi);
* Monteerbaar op een muur (inbouw of opbouw). Er komt dus geen toetsenbord/muis bij kijken;
* De harde schijf moet niet veel meer dan het OS kunnen bevatten;
* Windows based, gezien de software van de domotica-boer enkel op Windows draait (anders had ik bijvoorbeeld een iPad genomen);
* Idealiter: HW die ook Windows 8 ondersteund (gezien die op vlak van touch screen meer mogelijkheden biedt);
De domotica fabrikant heeft zelf een oplossing, namelijk de "Gira Control 9 Client", maar ondanks de bescheiden hardware specificatie en OS (Windows Embedded) is het toch vrij kostelijk (> 2.000€).
Iemand goede ideeën of wat hebben jullie zelf tegen de muur hangen
Om mijn domotica installatie aan te sturen zoek ik een all-in-one oplossing met de volgende kenmerken:
* Touchscreen (multi touch);
* Scherm moet niet te groot zijn, zo rond de 10 inch;
* Luidspreker (mag minimalistisch) en ingebouwde microfoon;
* Webcam is nice to have;
* Netwerkaansluiting (via kabel of wifi);
* Monteerbaar op een muur (inbouw of opbouw). Er komt dus geen toetsenbord/muis bij kijken;
* De harde schijf moet niet veel meer dan het OS kunnen bevatten;
* Windows based, gezien de software van de domotica-boer enkel op Windows draait (anders had ik bijvoorbeeld een iPad genomen);
* Idealiter: HW die ook Windows 8 ondersteund (gezien die op vlak van touch screen meer mogelijkheden biedt);
De domotica fabrikant heeft zelf een oplossing, namelijk de "Gira Control 9 Client", maar ondanks de bescheiden hardware specificatie en OS (Windows Embedded) is het toch vrij kostelijk (> 2.000€).
Iemand goede ideeën of wat hebben jullie zelf tegen de muur hangen
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.