• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb ongeveer 3 weken geleden Trackmania 2 Canyon gekocht. In het configuratiescherm van deze game, was 1024 MB videogeheugen weergegevn onder mijn GTX 550 Ti. Nu ik mijn beeldscherm heb vervangen, is dit 996 MB geworden. Ik weet niet of het aan het beeldscherm ligt, ik heb namelijk niet gekeken net voordat ik mijn tijdelijk nieuwe beeldscherm heb aangesloten.

In het Nvidia Control Panel geeft hij wél aan dat ik 1024 MB toegewezen geheugen heb.

Heeft die 996 MB te maken met slijtage (o.i.d) van mijn videokaart te maken?

PC Specs

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Nee :)

Dit kan van alles zijn, elk spel/fabrikant/programmeur/etc. heeft zijn methode om de hoeveelheid te bepalen. Het kan ook zijn dat er nu wat meer geheugen standaard is toegewezen aan Windows door een hogere resolutie.
Zolang het niet te veel afwijkt zit je goed.

Als geheugen stuk gaat door slijtage of wat dan ook krijg je gewoon geen beeld meer of rare kleuren en andere visuele extras, zo kun je dat bepalen ;)

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Bedankt :),

Nu kan ik het tóch niet laten om te zeggen dat ik al diverse resoluties met een tamelijk groot verschil heb getest. Deze gaven allemaal dezelfde aantal videogeheugen (996 MB).

(De resolutie van Windows is nu juist een stuk lager, door dit tijdelijke nieuwe beeldscherm).

[ Voor 20% gewijzigd door Montu op 27-09-2011 19:28 ]

PC Specs