• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:01
Mijn opa en oma wonen in een bejaarden huis en hier hebben ze een in huis zender met informatie van het bejaardenhuis.
Ze hebben in all in one pakket van UPC. Kan ik hier die zender aan toevoegen? Zoja hoe?

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22

Chris_NL

Miauw

Nee, die zender is waarschijnlijk gewoon gebaseerd op een apparaatje dat computerbeelden omzet naar analoge signalen, waarna die gewoon met een analoog coax netwerk verspreid wordt door het bejaardenhuis, wat dus helemaal los staat van het digitale of analoge netwerk in jouw gemeente.

• Michieas
ja zoiets denk ik wel ja. Dus zoiets kan ik niet toevoegen bij de upc box?
Werkt zeker alleen maar als ik de kabel rechtstreeks op de tv aansluit.

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

Je bedoelt dus dat er in het bejaardenhuis zelf ook UPC digitale TV aanwezig is. Je kan met de digitale settopboxjes echter geen analoge TV-kanalen tunen, dus je moet inderdaad schakelen tussen de analoge tv via de tv en de digitale tv via de settopbox.

• Michieas
ja heb ik al geprobeerd. Maar er komt maar 1 coax binnen en die gaat naar de settop box. Misschien eens kijken naar een splitter. Maar of dat fijn is voor oude mensen. Ze zijn al blij dat ze kunnen werken met de UPC. Ik ga er nog eens naar kijken. Toch bedankt!

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

Heeft die UPC box geen loop-trough aansluiting, waarop je gewoon een stukje coax tussen je decoder en je televisie legt?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:31

Flotter

Pelipper!

Chris_NL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:40:
Heeft die UPC box geen loop-trough aansluiting, waarop je gewoon een stukje coax tussen je decoder en je televisie legt?
Mijn box heeft dat inderdaad, maar de nieuwere versies schijnen dat niet te hebben. Mocht de box van je grootouders dat wel hebben dan lijkt me dat dat de methode is die de voorkeur heeft.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1