Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Ik heb zo'n rare klacht , ik kom er niet meer uit.
Gebruik dus de onderstaande kaart.
Geluids kaart Audiotrak prodigy 2 ( 64 bit driver voor W 7 )
Ik gebruik cooledit pro/2 en als ik n opname maak en dan wil afspelen kraakt/knettert deze zeer hard.
De wave ziet er overigings zeer mooi uit , dus niet uit b.v. losse stukjes want dat effect hoor je .
Dacht dus dat Cool mischien niet meer via windows 7 64 bit kon werken i.v.m de ouderdom van het progrmma.
Heb toen Audacity 64 bit geinstaleerd want dacht dat t aan Cooledit lag.
Op XP doet het programma Cooledit en de Audiotrak geluids kaart het prima, want gebruik het al 10 tallen jaren .
Kom ik er achter dat bij audacity de klacht precies het zelfde is , bij opnemen . en dan weergeven v d track .
Het licht dus niet aan Cooledit en Audacity , maar aan de drivers of Audiotrak geluids kaart.
Heb nog een zelfde computer echter met een Creative audigy 2 geluids kaart en ook een Windows 7 64 bit in gebruik en daar werkt Cool en Audacity gewoon prima , en dat is nog een oudere geluids kaart.
Als ik een wave van de schijf in Cooledit laad dan is het geluid bij de bovenste computer met de Audiotrak ook
gewoon in orde , aleen dus opnemen en dan weergeven via de eerste heeft de klacht.
Heb ook al de orginele Audiotrak driver cd gebruikt i.p.v,. de Windows 7 64 bits drivers maakt niks uit .

Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zou eerst eens de DPC Latency checker runnen om te kijken of er geen interrupt probleem is op jouw PC:
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:28:
Ik zou eerst eens de DPC Latency checker runnen om te kijken of er geen interrupt probleem is op jouw PC:
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
Dude das een handig tooltje tnx

On topic
Music maker
heb je toevallig een stoter die heel synchroom op komt of random stoters
want ik had last van stoters bij het afspelen van geluid op de meest vreemde tijden en heb dit opgelost door in me taak beheer de cpu affinity van core 1,2,3en4 uit te zetten en dus alleen winamp etc via de cores 5,6,7, en 8 te laten gaan. dit heeft bij mij veel goeds opgebracht tot nu toe nog steeds

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor het mee helpen voor eventueel een oplossing van het probleem.
Heb dat tooltje gebruikt , ben echter niet op de hoogte van wat het moet zijn dan .
Het staat tussen de 17 us en 112 us in het groen maar zoals gezegt weet niet wat het betekend.
En ik heb ,, maar ,, 2 pci slots op m'n moederbord Asus M3N78-VM en een daarvan word overlapt
door de koeling van de videokaart dus past de geluids kaart maar op een plaats.
Ik kan op de geluids kaart latency instellen maar deze staat op default ? en het storen is konstant want bij het
verhogen gaat de storing mee omhoog en bij het verlagen omlaag ..
Nou toch bedankt voor de tip.