[Hulp gevraagd] Marantz SR5005 of Pioneer VSX-921

Pagina: 1
Acties:

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ben momenteel in het bezit van een Onkyo SR-606 (2,5 jaar oud),
deze heeft altijd gespeeld met een setje HKTS-11 speakers van Harman Kardon.

Nu heb ik de boxen vervangen door een set Jamo S608 HC3, ik heb het idee dat mijn versterker nu toch wat tekort komt. Hierbij komt nog het bekende probleem van de HDMI uitgangen op deze versterker, hij begint steeds moeilijker te doen met het switchen en mijn OSD ben ik ook al geruime tijd kwijt.

Kortom, tijd voor een nieuwe reciever/versterker.

Ik heb zelf zitten kijken naar de Marantz SR5005 en de Pioneer VSX-921.
De Marantz is er moeilijk verkrijgbaar, heb een adres waar ik hem voor EUR 475,- kan halen.
De Pioneer is echter al voor EUR 390,- te verkrijgen.

De versterkers komen redelijk overeen qua functie's alleen heeft de Pioneer Airplay een een leuke app voor de iPhone/iPad om de versterker mee te bedienen. Dit spreekt me erg aan.
Echter gaat geluidskwaliteit bij mij nog steeds boven deze leuke extra's zoals ik het zie.

Ik luister graag naar verschillende soorten muziek, en dan het liefst in de Pure Direct mode.
Zal er een kwalitatief groot verschil zitten in de stereo weergave van beide recievers?

Mijn vraag is welke reciever raden jullie mij aan?

Fly or Die

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06-2025
Pioneer voor de features, Marantz voor het stereo geluid imo. Ik gebruik ook die SR5005 sinds 4 maanden ... menu's etc zijn outdated, maar duw je op 'pure direct' dan hoor je wel wat ie kan !! Er staan ook stevige zuilen achter maar daar heeft hij de minste moeite mee.

De Pioneer zijn DLNA en Ipad support zijn leuk als je dit vaak gebruikt, was bij mij dus niet het geval. Kwa sound zou hij stabieler moeten zijn dan de 920 voorganger aangezien er een betere voeding inzit. Marantz max powerdraw=650w dat weet ik vanbuiten, de pio 500w na opzoekwerk ;)

succes!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Ok ik begrijp dus dat de Marantz kwalitatief echt een slag beter is?
Meer mensen die deze mening delen?

De Marantz is alleen zo lastig aan te komen i.v.m. de SR5006 die er nu is.

Fly or Die

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:01
Ik denk niet dat er veel verschil is in geluidskwaliteit tussen je huidige receiver en die nieuwe. Ze zitten allemaal in dezelfde kwaliteitsklasse. De Marantz is ietjes beter voor stereo, maar de osd menu's zijn erg slecht.
Als je een nieuwe receiver in deze prijsklasse koopt, dan kan je beter voor de functie's en extra's gaan.
Kwa vermogen kunnen de receivers je luidsprekers makkelijk aansturen. 650w of 500w zijn allemaal cijfertjes waar je niets aan hebt. Een paar watt per speaker is al genoeg voor voldoende herrie.