Toon posts:

Twee draadloze routers (ik kom er niet uit op dit forum)

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb enkele topics over het onderwerp gelezen, maar kom er niet uit :(
Wat ik graag wil is: een draadloze router (2) aansluiten (met een utp-kabel) op een andere draadloze router (1), deze laatste is aangesloten op de ADSL. Wat ik het liefste wil, is dat deze draadloze netwerken afzonderlijk van elkaar werken, dus ze hoeven elkaar niet versterken. Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen. Ik doe dit niet dagelijks, dus als je het dummyproof (stap voor stap) zou kunnen uitleggen, heel graag.

De How-to-handleiding heb ik gelezen, maar is voor mij acrabadadra... 8)7
Wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen, is twee netwerken, maar met het tweede signaal kan ik niks. Lijkt wel een leeg signaal, ik kan er niet mee op internet, terwijl ik wel verbinding lijk te hebben). de tweede router heb ik meermaals gereset.

Mijn dank is groot(s).

P.S. Het gaat om een WRT54G (router 2) en Zyxel P-2601HN-F1 (router 1)

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 17:41
Je moet in de router die op het modem is aangesloten instellen dat hij fungeert als DHCP server (googlegoogle). Daarna zet je de 2e router in brugmodus (googlegoogle) en sluit je hem via de UTP op je andere router aan.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30

donny007

Try the Nether!

U vraagt, wij draaien: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point de screenshots in dat topic zijn van een Linksys 54G model.

[ Voor 23% gewijzigd door donny007 op 27-09-2011 18:52 ]

/dev/null

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 22:09

IEF

Why so serious?

TS: Dit is niet de bedoeling op GoT, het is hier geen helpdesk.

We verwachten van jou eigen inzet, dat houdt in dat we willen weten wat je dan ook daadwerkelijk gezocht en gevonden hebt, en wat je zelf al geprobeerd hebt.

"Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet" is dus geen afdoende reden.

Dit topic is gesloten.