defecte externe HDD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik heb pas geleden een nieuwe laptop gekocht en nu wil ik via mijn externe HDD wat bestanden gaan overzetten. Externe nu doet mijn HDD het opeens niet meer.
Het lampje brandt maar vaak gebeurt er niet meer dan dat. Soms gaat de HDD eerst wel aan (begint op te spinnen), maar stopt daar dan ook weer mee. Vervolgens gaat hij verder met opspinnen en weer stoppen.

Waar kan dit aan liggen? Krijgt de HDD misschien niet genoeg stroom? ik heb de casing al open gemaakt en geprobeerd alle stekkers aan te drukken, ik heb gekeken of er op de printboard misschien defecte doldeerpunten ware, maar ik zag zo niks. Wat kan dit zijn?

Als de HDD het eventjes wel doet, dan zegt mijn nieuwe computer (met windows 7) dat ik de schijf moet formatteren voor ik deze kan gebruiken. Is het zo dat harde schijven niet zomaar uitwisselbaar zijn van XP naar 7?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat voor schijf is het? Externe voeding of voeding via usb? Doet hij het wel als je hem aansluit op een ander systeem?

Schijven uitwisselen tussen XP en Win7 is in principe geen probleem in ieder geval.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Het is een 120GB 3.5" schijf van Maxtor. Behuizing is van digiconnect. De voeding is extern. (Als ik de schijf alleen op het stopcontact aansluit doet hij hetzelfde, dus het ligt niet aan mijn systeem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Andere usb kabel proberen?

Sommige externe hd's gaan direct uit indien de usb los zit van je pc, en gaan direct weer aan bij het insteken van je usb kabel.

Met recovery software de schijf recoveren. Kan zijn dat de index beschadigd is, met uitgaan of loskoppelen van de schijf.
(natuurlijk heb je 3 kopieen, zet de data dus even terug op je backup schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat de voeding kapot is. Heb je mogelijkheid om dit met een andere voeding te proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
tja de voeding of de aansluiting van de voeding in de HDD dacht ik zelf ook al. Het probleem is dat er geen normale universele adapter stekker aan zit maar meer eestekker die op een oude muis aansluiting lijkt. Dit kan ik dus niet zomaar even proberen...

@ jan99999: mijn hdd ging nooit uit als de usb niet was aangesloten. Dit is echt iets van de laatste tijd. Ik kan natuurlijk wel even een andere kabel proberen, maar ik verwacht er weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42
pimmedoris schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:10:
tja de voeding of de aansluiting van de voeding in de HDD dacht ik zelf ook al. Het probleem is dat er geen normale universele adapter stekker aan zit maar meer eestekker die op een oude muis aansluiting lijkt. Dit kan ik dus niet zomaar even proberen..
Dan de schijf er even uit halen en intern aansluiten, weet je zeker of de schijf zelf nog goed is. Overigens gaan die voedingen vaker kapot, werden dacht ik ook vaak gebruikt bij externe Lacie schijven.

• pimmedoris
ik heb een laptop, dus intern aansluiten wordt lastig. Ik zal eens kijken of ze bij een computerzaak in de buurt even wat kunnen checken...

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik weet niet waar je woont, maar als het bij mij in de buurt is mag je het wel een keer komen checken. Een andere optie is om een USB -> SATA kabel te proberen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Korte update: de aansluiting van de voeding in de HDD casing was kaduuk. nieuwe casing gehaald voor 15 euro en alles draait weer.
Thanx voor de antwoorden.
Pagina: 1