[WPF] Control ontwerpen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 00:20
Voor een programma dat de films op mijn harde schijf bijhoudt, data aanvult(TMDb API) en films presenteert op een mooie boekenplank, wil ik een WPF control ontwerpen dat de films per categorie presenteert. Een beetje zoals een e-Book verzameling op een iPad weergegeven wordt, maar dan wil ik dat de planken een categorie voorstellen, zoals Comedy, Drama etc. Achtergrond heb ik in VB.Net, C#, WinForms en WCF.

Ik ben relatief nieuw in WPF, en heb een aantal tutorials doorgenomen. Ik ken dus de concepten wel, maar weet niet goed welk pad ik moet inslaan. Ik ben dus op zoek naar Best Practices: hoe kom ik van een eenvoudige ListView naar een mooie boekenplank, gevuld en onderhouden door een data back-end?

Alvast hartelijk dank voor input! Mocht ik deze OP moeten/willen verbeteren, sein even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 13:31
Ik heb zelf nog niet super veel ervaring in WPF maar ge zou het volgende kunnen proberen:

In de ListView (of een ListBox) die verticaal de data gaat weergeven als item opnieuw een ListBox/ListView toevoegen maar dan horizontaal. (of een StackPanel gaat bv ook)
De items van de 2e list/stackpanel kunnen dan de boeken zijn.

Ge krijgt dan iets als volgt:

[] [] [] []
------------------
[] [] []
------------------
[] [] [] [] [] []
------------------

Om een boek weer te geven zou ge gewoon zelfs al een simpele rectangle kunnen gebruiken