Toon posts:

Dynamisch ip / domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een domeinnaam laten registreren. Deze naam moet dan worden gekoppeld aan mijn eigen pc. Ik draai duys zelf een webserver. Maar het probleem is dat ik binnenkort een dynamisch ip krijg (chello). Nou verandert dit ip eigenlijk gewoon niet.

Mijn vraag is of dit mogelijk is?

En hoe werkt het nu precies? Het domeinnaam is gekoppeld aan meerdere ip's van DNS-servers en in die dns-servers staat weer dat domein met het ip erachter waarop de site te vinden is?

Zo ja dan zou dus zeker steeds dat ip nummer in die DNS-server gewijzigd moeten worden? Kan dat en is dat gratis?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, het is zeker mogelijk... Bijvoorbeeld bij dynip.com...

Maar besef wel dat als chello er achter komt, je je kabeltje kwijt bent, want je mag geen servers draaien...

edit:

Over de DNS; kweenie pesies hoe het werkt, maar je domeinnaam is gekoppeld aan een IP, niet aan een DNS... Je domein + IP word opgenomen in minstens 2 nameservers, en dat word zover ik weet gesynchroniseerd... Via een centraal systeem worden DNS servers geupdate, zodat alle DNS servers jou domein er in hebben...
Euh, als ik het fout heb, please feel free to correct me ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
en mocht je het fijne van DNS willen weten, kijk dan ook even naar RFC 1034 en 1035, dat moest ik ook voor school ;-)
http://www.dns.net/dnsrd/rfc/

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Het nadeel is dus inderdaad dat je als je webserver op poort 80 laat draaien (default dus) dat Chello er inderdaad waarschijnlijk achter gaat komen. Ze scannen om de zoveel tijd de standaard server poorten (web-, ftp- en mailservers). Ik weet niet of ze je direct bannen maar een briefje kan je dan zeker verwachten..
Je kan je webserver ook op een andere poort laten draaien. Nadeel is dan dat je die poort dan ook moet invullen in IE om op jouw site te komen...

succes!
Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het officieel niet mag om bij chello je eigen servers te draaien (daarom wil ik ook ADSL hebben >:) ) maar volgens mij doen ze er niet zoveel aan. Ik weet van een paar mensen die ook hun eigen servers hebben draaien bij chello.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad.
Ik belde een keer vanwege een wijkstoring; kreeg deze opmerking eens van een 2elijner: Goh, draai je geen server?? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op woensdag 21 maart 2001 00:02 schreef BackSlash32 het volgende:
Inderdaad.
Ik belde een keer vanwege een wijkstoring; kreeg deze opmerking eens van een 2elijner: Goh, draai je geen server?? :P
Laatst kwam de @home helpdesk ook tot de ontdekking dat hier een server draait , ik dacht , so ?

:)

Maar kunnen ze je echt wat maken dan ? , volgens mij niet ,

Want je betaald gewoon . :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1