Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcjacobse
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb thuis een eTrayz staan waarvanaf ik voornamelijk tv series bekijk,
via een NFS mount op mijn HTPC met XBMC (en soms ook via de xtreamer).
Nu raakt mijn opslag redelijk vol.

Er zit 2x2TB schijven in een RAID1 opstelling in.
Dus de huidige configuratie uitbreiden is volgens mij geen optie.

Zou ik een 2de eTrayz er naast kunnen zetten en deze via NFS kunnen mounten op de 1ste, zodat die ook via de zelfde mount beschikbaar is op de HTPC.

Is de eTrayz krachtig genoeg om dit aan te kunnen?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd? of zijn er andere suggesties hoe ik mijn storage kan uitbreiden.

de 1ste eTrayz heeft sickbeard en sabnzbd er op staan waarmee ik de tv-series download. vandaar de NFS mount oplossing.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik *denk* dat lezen van een NFS share voor een eTrays niet echt meer processorkracht vraagt dan lezen van een schijf.

Maar je kunt eenvoudig testen of hij het aankan. Laat de eTrays een film streamen vanaf een NFS share op je PC. En kijk naar de processorbelasting.

• pcjacobse
ja dat zou ik kunnen proberen... echter zit ik momenteel zonder pc... (is kapot gegaan... en mijn nieuwe imac is nog in bestelling).
Maar kan ik in theorie een share aanmaken op me htpc, deze via nfs exporteren naar de eTrayz en dan via de NFS share van de etrayz die bestanden afspelen? dus zeg maar een lokaal bestand via 2 nfs share afspelen? ik weet niet precies wat de limieten van nfs zijn.

• Mijzelf
  • Niet online
Dat het bestand eigenlijk lokaal is zal die HTPC niet kunnen waarnemen. Dus dat is geen probleem.

• pcjacobse
OK, ik heb het geprobeerd. Het probleem is dat ik de bestanden van de 'reshare' niet kan zien.
Ik heb gegoogled, en of serverfault.com gekeken, echter zie ik niet heel veel hier over. De ene persoon zegt dat dit zou moeten kunnen, de andere zegt dat dit niet mogelijk vanwege security.

Dit is wat ik zie:

HTPC heeft een map met daarin bestanden.
eTrayz mount deze map via nfs in een submap van zijn NFS share, ik kan op de eTrayz alle bestanden uit de map zien
op de HTPC in de nfs mount van de eTrayz zie ik alle bestanden van de eTrayz zelf, maar de reshared folder is leeg.

• Mijzelf
  • Niet online
Van
man exports

nohide

This option is based on the option of the same name provided in IRIX NFS. Normally, if a server exports two filesystems one of which is mounted on the other, then the client will have to mount both filesystems explicitly to get access to them. If it just mounts the parent, it will see an empty directory at the place where the other filesystem is mounted. That filesystem is "hidden".

• pcjacobse
Ik heb deze optie nu ook geprobeerd.
als ik nu op de htpc ook maar de map wil bekijken van de eTrayz blijft loopt mijn terminal vast.

Zou dat hierdoor kunnen komen:
However, some NFS clients do not cope well with this situation as, for instance, it is then possible for two files in the one apparent filesystem to have the same inode number.

Mijn /etc/exports op de eTrayz:

/home/Public/ 192.168.13.0/255.255.255.0(rw,async,wdelay,insecure,all_squash,anonuid=500,anongid=500,no_subtree_check,insecure_locks,no_acl[b],crossmnt,nohide[/b])

[ Voor 0% gewijzigd door pcjacobse op 29-09-2011 11:49 . Reden: foutje in de [pre] ]

Pagina: 1