Voor mijn bedrijf heb ik, samen met ex-collega's, een bash-script geschreven die het volgende doet:
(De gebruiker logt in op een server via PuTTy, waar cygwin-linux op draait met bash-shell.)
Kan dit? Ik snap goed wat mijn huidige code doet, maar dit soort zaken heb ik niet veel kaas van gegeten.
Ik heb het volgende gevonden op internet, ik ben benieuwd of iemand hier kan zeggen dat dit gaat opleveren wat ik wil hebben:
(De gebruiker logt in op een server via PuTTy, waar cygwin-linux op draait met bash-shell.)
- Gebruiker voert commando + argument in (argument is een wildcard-achtig argument, dat overeenkomt met wat je na ls zou gebruiken, dus bijv. commando '*.dat')
- Het script maakt adhv het argument een lijst met bestanden die gevonden worden in de huidige folder.
- Elk van deze bestanden wordt één voor één aan een ander programma doorgegeven als argument.
- Dit andere programma gaat rekenen met de informatie die in elk van deze bestanden zit. De duur hiervan is nooit precies te weten, kan 1 minuut zijn, maar ook 48 uur.
- Als alle bestanden doorgelopen zijn, sluit het script af.
Kan dit? Ik snap goed wat mijn huidige code doet, maar dit soort zaken heb ik niet veel kaas van gegeten.
Ik heb het volgende gevonden op internet, ik ben benieuwd of iemand hier kan zeggen dat dit gaat opleveren wat ik wil hebben:
Ik vrees dat, als ik deze code toevoeg, ik ELKE keer dat het script deze code tegenkomt de gebruiker weer op een toets moet drukken.To allow them to continue after hitting any key, I usually create a function (I usually call it readOne, after the function I stole the idea from ):
Code:code:The call it later from the script:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 readOne () { tput smso echo "Press any key to return \c" tput rmso oldstty=`stty -g` stty -icanon -echo min 1 time 0 dd bs=1 count=1 >/dev/null 2>&1 stty "$oldstty" echo }
blah blah ...
readOne
blah blah
exit 0
HTH
-- == Alta Alatis Patent == --