Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vraag] Mugen2 FAN (aan welke kant)

Pagina: 1
Acties:

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
Hallo,

ik heb onlangs een pc laten bouwen en in elkaar laten zetten door een winkel, en ik had de volgende vraag
overal op internet zie ik de fan cooler aan de andere kant zitten dus ik heb het idee dat de fan aan de verkeerde kant is geplaatst...

ik heb plaatje geupload voor duidelijkheid,

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/11/mugencooler.jpg/

dus bij mij is het: CASE-FAN // MugenFAN // Mugenblok
Op alle plaatjes op I-net: CASE-fan // Mugenblok // Mugen fan

of kan op beide manieren monteren?

[edit] ok blijkt dus dat geheugen in de weg zit :) slimme ik

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan1337 op 27-09-2011 15:29 ]

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Het kan wel, maar slim is het niet. Als je mugen-fan te hard blaast, en erg dicht tegen de andere fan aan zit, kun je je case-fan ermee slopen. Sowieso lijkt het me effectiever om hem voor de mugen te zetten, blazen is vaak effectiever, omdat met zuigen veel lucht maar net langs de mugen gaat.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Diablow schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:29:
Het kan wel, maar slim is het niet. Als je mugen-fan te hard blaast, en erg dicht tegen de andere fan aan zit, kun je je case-fan ermee slopen.
Dat zal alleen gebeuren als je een compressor tegenaan blaast. Dan wordt het toerental te hoog. Met een andere in de buurt zullen ze het elkaar alleen maar makkelijker maken mits ze de zelfde kant opblazen. Tegen elkaar in gaat ook niet goed.

Edit: Zoals ChicaneBT zegt, ze moeten wel beiden de zelfde kant op blazen en dat is naar buiten.

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 27-09-2011 15:40 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Staat je fan op 'pull' nu of op 'push', dus trekt hij de lucht door het blok of duwt hij de lucht door het blok heen? Beide vind ik overigens geen goede oplossing voor 1 fan.

Maar vooral push levert een waardeloze aiflow op omdat je juist meestal aan de voorzijde je intake hebt en aan de achterzijde outtake. Bij pull komt er dan een berg warme lucht aan de verkeerde kant terecht.

Je moet de meest optimale situatie creëren voor stilte of voor overclock mogelijkheden en dus moet je fan gewoon aan de andere kant worden geplaatst. Zodat deze lucht door het koelblok kan blazen en wat dan direct door de casefan aan de achterzijde kan worden afgevoerd.

• Stephan1337
* edit ff onderzoeken

gevonden pijltje geeft aan waar hij heen blaast :9
beide naar buiten, dus pull pull, en aan voorkant 1 blazer.

maakt het uit of zeipaneel veel ventilatie gaten zitten of is het beter als dit helemaal dicht zit?

[ Voor 180% gewijzigd door Stephan1337 op 27-09-2011 16:45 ]

• Stephan1337
ok nu ff een plaatje van mijn bak geupload, ik zou de cooler aan de bovenkant kunnen laten blazen is dat verstandig?

http://imageshack.us/photo/my-images/36/dsc01635fx.jpg/

of gewoon laten zitten :) ?

Verwijderd

Stephan1337 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:09:
ok nu ff een plaatje van mijn bak geupload, ik zou de cooler aan de bovenkant kunnen laten blazen is dat verstandig?

http://imageshack.us/photo/my-images/36/dsc01635fx.jpg/

of gewoon laten zitten :) ?
Wat voor geheugen heb je erin dan? Want volgens mij de beste oplossing is om de fan gewoon op de gebruikelijke manier te monteren :). Als het écht niet past is het een ander verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 17:17 ]

• Stephan1337
corsair vengence die zijn bhoorlijk hoog dus past niet echt

• Roggel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kun je niet gewoon de fan op je geheugen laten rusten? Of zit ie dan niet meer in het midden van de heatsink? Had je beter Low Profile kunnen nemen ;)

Verwijderd

Stephan1337 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:16:
corsair vengence die zijn bhoorlijk hoog dus past niet echt
Je kunt de koeler dus zo laten zitten of zoals op deze foto plaatsen. Beide is niet optimaal dus op zich zou ik er dan op dit moment niets aan veranderen :). Heb je toch meer koeling nodig dan kun je ervoor kiezen om een fan erbij te kopen en als nog zoals op het plaatje wat hoger te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/vg03zk.jpg
Pagina: 1