DVD's - Blu-Ray's omzetten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 14:42
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma dat van een dvd of blu-ray 1 bestand maakt met eventueel ondertiteling ingebakken. Ik wil namelijk mijn dvd en blu-ray collectie omzetten en deze op een NAS zetten om ze van hier uit te kunnen streamen naar alle apparaten in mijn netwerk. Nu heb ik enkele programma's zoals Super en Handbrake geprobeerd maar deze kunnen alleen een al bestaand bestand omzetten. Bijvoorbeeld een .mkv maar kunnen niet een bestand maken van een complete dvd/blu-ray.

Dus waar ik naar toe wil is DVD -> .MKV van dvd. (Even .MKV gepakt als voorbeeld.)

Is er iemand die zo'n programma weet? Mag gerust betaald zijn. Ikzelf kom alleen op van die vage tooltjes uit die vol met spyware zitten :(

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Nee ik bedoel omzetten naar een video bestand. Dus .mp4 / .mkv etc. Iets wat bijv. een ps3 kan afspelen van een dlna server zonder tussenkomst van software zoals ps3mediaserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Voor het omzetten van een DVD zou je kunnen zoeken naar het al wat oudere, gratis DVDShrink. Hier kun je subtitles kiezen en of je er een iso of video_ts map van maakt. Al las ik ooit op fora dat volgens kenners de kwaliteit niet heel goed zou zijn.

Meer hedendaagse programma's, die ook kunnen omzetten naar .mkv etc zijn bijvoorbeeld DVDFab of AnyDVD van Slysoft. De gratis versie van DVDFab kan ook een hele disc 1:1 rippen zodat je eventueel met andere programma's nog compressie kunt toepassen (rebuilden) zoals Handbrake

<edit>
Ik las dat je Handbrake al geprobeerd had. Ik heb er geen ervaring mee maar wat ik ervan begrijp is dat Handbrake een unencrypted bron nodig heeft (of al gedecrypt door een ander programma) om er een .mkv oid van te maken. Dat kan dan bijvoorbeeld met de gratis DVDFab HD Decrypter. Er zijn betaalde DVDFab versies die uit zichzelf al een .mkv kunnen maken. AnyDVD zou denk ik ook wel zoiets kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door WoC op 27-09-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De PS3 zal in ieder geval geen Matroska kunnen afspelen. Voor Sony ruikt dat formaat nog steeds iets te veel naar piraterij.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Bedankt voor de tip! Ik had blijkbaar een oudere versie van Handbrake. Heb nu de nieuwste geinstalleerd en kan daarmee een dvd folder selecteren. Ben nu aan het proberen om een dvd om te zetten!
Borromini schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:48:
De PS3 zal in ieder geval geen Matroska kunnen afspelen. Voor Sony ruikt dat formaat nog steeds iets te veel naar piraterij.
Klopt, had mkv even als voorbeeld gebruikt. Had beter .mp4 ervan kunnen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Borromini schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:48:
Nogal offtopic, maar dat is echt een onjuiste bewering. Sony's blu-ray spelers/home cinema sets kunnen sinds de 2010 lijn probleemloos mkv bestanden afspelen van een externe hd of via dlna.... Piraterij is dus niet de reden dat Sony het niet mogelijk maakt op de PS3. Anders zou een PS3 bv. ook geen Mp3's kunnen afspelen (sony music).

Ontopic:

Ik zat er ook een tijdje mee te worstelen, maar uiteindelijk heb ik m'n discs gewoon geript met dvdfab en vervolgens het ongecodeerde bestand omgezet met handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Trishul schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:04:
[...]

Nogal offtopic, maar dat is echt een onjuiste bewering. Sony's blu-ray spelers/home cinema sets kunnen sinds de 2010 lijn probleemloos mkv bestanden afspelen van een externe hd of via dlna.... Piraterij is dus niet de reden dat Sony het niet mogelijk maakt op de PS3. Anders zou een PS3 bv. ook geen Mp3's kunnen afspelen (sony music).

Ontopic:

Ik zat er ook een tijdje mee te worstelen, maar uiteindelijk heb ik m'n discs gewoon geript met dvdfab en vervolgens het ongecodeerde bestand omgezet met handbrake.
Dat ben ik nu ook aan het proberen, tot nu toe nog geen problemen tegengekomen. Enige waar ik dan nog naar opzoek ben is de mogelijkheid om hetzelfde te doen met blu-ray schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:35

job

Een handige methode om blu-rays om te zetten naar mkv is om de bluray te demuxen (bijvoorbeeld met hdbrstreamextractor), en de bestanden die dat oplevert voeg je weer samen (bijvoorbeeld mkvtools).

Enige probleem daarmee is dat je tussen die twee stappen je de subtitles om moet zetten naar een srt bestand, en daar hebben we bijvoorbeeld suprip voor. Dit is niet verplicht, maar niet alle mediaplayers spelen bluray subtitles af en omzetten naar srt lost dit op.

Het kost wellicht wat extra tijd, maar je hebt volledig controle over wat jij in je mkv bestand wilt hebben.
Als resultaat heb je dan 1 mkv bestand waarvan de audio en videostream ongewijzigd zijn. Een 50GB bluray levert dan ook ongeveer een 50GB mkv op (50GB minus voorstukjes, menutjes, extra's, en audiostreams die je niet gebruikt; andere talen, director commentaar).

[ Voor 42% gewijzigd door job op 27-09-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Makemkv doet wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Trishul schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:04:
[...]

Nogal offtopic, maar dat is echt een onjuiste bewering.
Hoe je het ook draait of keert en welke interpretatie je er ook aan kan/wil geven, de PS3 ondersteunt geen Matroska. Nog steeds niet. Als Sony dat wel op andere modellen geïmplementeerd heeft dan wil dat alleen maar zeggen dat de concurrentie daar meer speelt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Waarom moet het mkv zijn? En waarom wil je in godsnaam ingebakken subs?? Het is makkelijker om de video in de originele container te laten.

DVD kan je simpelweg naar 1 grote vob exporteren met dvddecryptor bijvoorbeeld. Overbodige geluidssporen kan je ook nog weglaten.

Met Anydvd kan je simpelweg het m2ts bestand van een blu-ray kopieren. Overbodige gebluidssproren kan je nog verwijderen met tsmuxer.

(ben er even vanuit gegaan dat je alleen de film wilde hebben, maar ik denk dat je ook alle menu's etc wilt. Dat maakt het een stuk lastiger. Heb je die menu's echt nodig? Ik vind ze persoonlijk zwaar irritant >:) ).

[ Voor 21% gewijzigd door Slogra op 27-09-2011 17:05 ]

Pagina: 1