Geniale link, hi-la-risch!

Tot zover de creds van die kerel.
Anyhoe; de uiteindelijke vraag van TS blijft natuurlijk wel relevant.
Mijn persoonlijke mening (dus; geen advies en alleen gebaseerd op wat ik zelf van de wereld vind):
- In CHF gaan zitten als bescherming tegen EUR inflatie / devaluatie? Zou't niet doen; het laatste waar de Zwitsers op zitten te wachten is een verdere stijging van CHF t.o.v. EUR (zie hun eerdere steunaankopen), hun economische lot is -for better or worse- met dat van de EU(R) verbonden.
- Zelfde gaat imho op voor de overige valuta binnen de Europese economische zone; GBP zou wellicht nog het meest onafhankelijk zijn; maar GB heeft zo zijn eigen economische shit gaande, in het stress-scenario gaan zij het echt niet beter doen dan wij.
- USD zou wat mij betreft nu al door de hakselaar kunnen; dat land is failliet, al weten ze het zelf nog niet.
- RMB zou bést wel eens aantrekkelijk kunnen zijn; ik geloof dat de Chinese overheid eindelijk een beetje bezig is/was met het loslaten van de wisselkoers. De grote vraag is (aangezien we nu dus al uitgaan van het scenario waarin de EU(R) valt), of ze worden meegezogen in een wereldwijde recessie, of dat het binnenland inmiddels groot genoeg is om hun economie stabiel te houden (ik neig naar het laatste).
Maar; uiteindelijk geloof ik zelf niet in het scenario van hyperinflatie (een flinke recessie acht ik dan weer wel mogelijk) dus ik hou mijn eurocentjes gewoon op de bank
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.