Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail beantwoorden in de Hotmail 5 seconden vertraging

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Beetje een cryptische titel misschien, maar ik wist even niks beters.

Heel simpel het probleem:
Ik open een mail (oud of nieuw maakt niet uit) klik op Beantwoorden en moet dan 5 seconden wachten voordat ik kan typen.

Meer dan dat weet ik niet wat er aan de hand is. Googlen op termen als "hotmail reply delay typing" leveren niks op.

Ik weet/denk dat het een Flash probleem is, want sowieso is heel Hotmail altijd wat traag en schokkerig bij mij, en meestal wordt er na een korte freeze dan de Flash reclame/banenrs ingeladen.
Daarnaast kan Flash ook nooit updaten (staat los van Hotmail). Als ik mijn pc opstart zie ik soms de pop-up voor een nieuwe Flash versie, maar voordat ik kan klikken komt er dan al een foutmelding dat er een fout is ontstaan waar geen informatie over beschikbaar is.

Heb dit al heel lang, maar begin er nu echt genoeg van te krijgen. Herinstallie van Flash levert niks op. Ik gebruik IE9, Flash 10.3.r181 en heb Kaspersky Internet Security 2011. Alle invoegtoepassing van Kaspersky heb ik uit staan, dus ik verwacht niet dat daar het probleem zit. Bescherming pauzeren lost het probleem ook niet op.
Overigens heb ik op meerdere Flash websites vertragingen.

Ik bedenk me nu trouwens ook dat scrollen (inzoomen) op Google Maps ook altijd extreem traag gaat in de satteliet weergave. Ik heb hier al eerder op gezocht en heb toen heel weat Google domeinen aan mijn vertrouwde websites toegevoegd, maar dit hielp niet. Dit is geen Flash, dus misschien is er nog iets mis?
Voor IE9 had ik dezelfde problemen in IE8. Dus het zal eerder aan de Flash/Java software liggen dan aan IE zelf, denk ik.

Komt iemand dit bekend voor? En heeft iemand een oplossing?

Pc en internetverbinding zijn niks mis mee:
Quad core, 4 GB geheugen, SSD, Win 7 Pro, Ziggo 120 mbit.

Alvast bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11 14:00

M2M

medicijnman

Slinger eens (op je eigen verbinding) een andere computer aan en test het eens. Overigens werkt hotmail hier ook verschrikkelijk sloom. Een van de redenen dat ik het ook niet meer gebruik.

En update je videokaartdrivers eens. Mensen zonder hardware versnelling van 2D stuff scrollen bijvoorbeeld enorm langzaam door pagina's.

Ow ja, probeer eens een andere browser...

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 27-09-2011 14:27 ]

-_-

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sinds wanneer gebruikt Hotmail Flash of Java? Javascript dan eerder.

Quad core zegt trouwens niet zo gek veel, die had je bijv. 8 jaar geleden ook al ;) Maar ik neem even aan dat het een moderne PC is. Zorg inderdaad voor de juiste drivers (niet perse de nieuwste, probeer desnoods juist oudere).

Wat doet je processor tijdens het laden? Zie de task manager. Welke processen zijn druk?

offtopic:
Iets als "hotmail reply delay typing" is erg specifiek, als blijkt dat dit niets oplevert wil je vooral wat generieker gaan zoeken. "hotmail slow' geeft dan al meer tips.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 27-09-2011 15:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Videokaart is een MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC en toevallig heb ik gister een driver update gekregen (ging automatisch).

Mijn pc is verder 3 jaar oud (mobo, proc, geheugen). Proc is een Q9450. De SSD is een Agility 2, ook al weer een jaar oud.

Ik bedoelde niet dat Hotmail zelf Flash gebruikt, maar de reclame banners zijn wel altijd Flash. En deze moeten toch bij iedere actie opnieuw geladen worden.

Het processor gebruik schommelt tijdens het laden tussen de 20% en de 35%. Daarna valt hij weer terug naar 1-3%. De stijging wordt gedeeltelijk door IE en AVP (Kaspersky) veroorzaakt. Na volledig sluiten van Kaspersky blijft Hotmail toch nog vertraagd.

Chrome en FireFox lijken nog trager te zijn. Het processorgebruik is gelijk aan IE9.

Het vervelendste is eigenlijk dat hij de pagina volledig laad, het balkje (typ-cursor zeg maar) 1 of 2 keer laat knipperen en dan pas 4-5 seconden hangt. Hoe stom het ook klinkt; ik trap er iedere keer weer in dus.
Af en toe wordt de kleine advertentie links onderin de hoek nog verwisselt vlak voordat ik weer kan typen, vandaar mijn vermoeden dat het aan Flash ligt.

Soms lopen websites met Flash ook vast, als ik dan Flash in mijn taakbeheer als proces beeindig doet de website het weer. Als ik dit niet doe kan ik zelfs 10 minuten wachten en gebeurt er nog niks.

Ik zal het ook even op een andere pc proberen.