Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2003, mail versturen met andere domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij (xyz.nl) verzorgen de administratie van bedrijf abc.nl. De fakturen die per email verstuurd worden door ons hebben dan ook het domein xyz.nl. Nu wil abc.nl het liefst dat de fakturen uit zijn naam verzonden worden.

Zelf hebben wij een Exchange 2003 server.

Gegoogled op SPF, enable Relay, maar ik kom niet echt op een site die mij verteld of dit mogelijk is en zo ja, hoe. Iemand een antwoord of tips met welke termen ik verder kan zoeken?

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een voorbeeld van het toevoegen van een extern domein aan je eigen domein. Ik heb niets te vertellen over xyz.nl, wil ook geen mailtjes van xyz.nl ontvangen, maar ik wil op mijn server abc.nl mail versturen namens xyz.nl.

Ik heb niets te maken met xyz.nl, ik dacht begrepen te hebben dat via een SPF record xyz.nl mij toestemming zou kunnen geven, maar ik weet niet of dit ook voor exchange 2003 geldt.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 19:05
In het SPF record kan abc aangeven dat jullie mailserver mail mag versturen. Maar dit is puur zodat spamfilters weten dat jullie hostname/ip-adres een erkende verzendende server is. Het is niet zo dat jullie spontaan rechten uitgedeeld krijgen ofzo.
Als jij een account aanmaakt op jouw mailserver met een e-mailadres@abc.nl dan kun je mail versturen, als op die mail wordt gereageerd zal deze uiteraard wel bij de mailserver van @abc.nl terecht komen (server zoals gespecificeerd in het mx-record)

no animals were harmed during the production of this message

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:41:
Wij (xyz.nl) verzorgen de administratie van bedrijf abc.nl. De fakturen die per email verstuurd worden door ons hebben dan ook het domein xyz.nl. Nu wil abc.nl het liefst dat de fakturen uit zijn naam verzonden worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:44:
Ik heb niets te vertellen over xyz.nl, wil ook geen mailtjes van xyz.nl ontvangen, maar ik wil op mijn server abc.nl mail versturen namens xyz.nl.
Om de discussie duidelijk te houden, lijkt het me verstandig om xyz en abc niet door elkaar te halen. :/

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.