Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Hallo

Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor onderweg te gebruiken, ik heb nu de sennheiser HD202, maar die kan je niet samenvouwen, en zijn dus te groot om in mijn tas te steken (en ze klinken niet echt zo goed)

Ik heb een selectie gemaakt: ( de prijzen hieronder zijn de prijzen die ik vind in kiekeurig .BE)

Koss PortaPros
Kosten bij pixmania 30 euro
en krijgen een goede beoordeling op cnet http://reviews.cnet.com/h...4505-7877_7-32897197.html

AKG K450 (mijn favoriet)
kosten bij redcoon 62 euros
en krijgen hier een goede beoordeling: http://www.whathifi.com/review/k450ha450

Sennheiser PXC 310
kosten bij bestekeus.nl 159 euro
en krijgt een heel goed beoordeling op Cnet http://www.cnet.com.au/se...310-headset-339299366.htm

ten eerste ik weet niet echt een plaats waar ik deze headphone kan gaan beluisteren, Ik woon in Sint-Lievens-Houtem (dicht bij Gent), dus ik kan ze niet echt vergelijken qua sound (als jullie een plaats weten in gent of niet ver uit de buurt waar ik ze kan gaan beluisteren mag je het altijd zeggen, want ik vind niet echt iets)

dus daarom wou ik vragen is de prijs van de sennheiser de moeite ten opzichte van de AKG, of maakt het niet zo heel veel uit (ik luister naar alles, en dan bedoel ik echt alles ;) ) , ook over het draagcomfort van de 2 zou ik graag iets weten

Op cnet worden de koss's echt aangeprezen, maar ze zien er niet echt stevig uit, en qua noise canceling ziet het er ook niet zo goed uit, maar is dit wel zo? (deze zou ik eventueel als verjaardagscadeau voor m'n broer geven)

greetz

geef julllie mening maar

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou bij een locale gitaar/muziek handel eens kijken of ze daar wat op voorraad hebben. Verder hebben de grote multinational electronica zaken vaak wel modellen op voorraad. Dan denk ik dus aan de Mediamarkt/Saturn e.d. Ik kom zelf niet uit België dus kan je verder niet goed helpen. Wel geef ik je het advies niet te veel op de meningen van anderen af te gaan.
Zou je misschien kunnen zeggen waarom / wat je niet goed vind aan je huidige sennheiser? Misschien helpt dat ook met het advies.
Verder:
Luister vooral zelf, en neem ook muziek mee die je zelf graag wilt horen. Denk hierbij aan test nummers waarbij je juist de gitaar / zang / bas / viool / vogeltje op de achtergrond / wat-dan-ook wilt horen zodat je beter weet wat voor jou lekker klinkt. Wat me wel opvalt is dat je nogal een "breed" budget hebt, 30€ koptelefoons laten zich niet echt vergelijken met setjes die €159, da's gewoon een hele andere categorie bijna. Hoeveel wil je eigenlijk gaan uitgeven?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PX100 of zijn opvolger de PX100II. Zitten in hetzelfde schuitje als de PortaPros maar hebben enkele voordelen. Ze zijn veel kleiner op te vouwen en in het geval van de PX100 krijg je er een mooie stevige opbergdoos bij. De Koss is een prima keuze maar als je het mij vraagt zou ik eerder voor een Sennheiser PX100 of PX100II gaan onder de 50 euro dan voor een PortaPros.

Daarbij moet ik wel zeggen dat de HD202 een prutsding is als het aankomt op geluidskwaliteit dus niet direct ontvreden zijn over Sennheiser :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Naar mijn ervaring moet ik eerlijk zeggen dat je beter uit bent met een goedkope Sennheiser dan met een duur ander merk.

Verwijderd

Ik heb zelf de Porta pro. Zijn mooi compact en klinken best ok. Wel erg veel bas. Het voordeel is dat ze open zijnw aardoor je het verkeer en dergelijke nog kan horen.
Vind het geluid echter niet bijzonder, en ik snap niet waarom iedereen deze koptelefoon zo fantastisch vindt.
Ik denk dat de PX100 of PX100II beter is?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TiberiusJD schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:19:

...

Koss PortaPros
Kosten bij pixmania 30 euro
en krijgen een goede beoordeling op cnet http://reviews.cnet.com/h...4505-7877_7-32897197.html
Heel veel bang for your buck, een goed en langlopend model. Wel open, dus jij hoort geluid van buiten en buiten hoort jouw geluid.
AKG K450 (mijn favoriet)
kosten bij redcoon 62 euros
en krijgen hier een goede beoordeling: http://www.whathifi.com/review/k450ha450
Vond ik erg tegenvallen qua geluid, zeker gezien de goedkopere (en grotere) broer, de AKG K518. Isoleert redelijk, maar de K518 doet het beter. Zowel de K450 als de K518 zijn vouwbaar en dus erg portable.
Sennheiser PXC 310
kosten bij bestekeus.nl 159 euro
en krijgt een heel goed beoordeling op Cnet http://www.cnet.com.au/se...310-headset-339299366.htm
Geen ervaring met deze koptelefoon, maar als bereid bent zoveel geld uit te geven kun je ook eens zoeken naar een winkel die de Sennheiser HD25-1 II te koop heeft. (Bijv. Conrad, 165 euro) Geweldig geluid, onverwoestbaar en blokkeert meer geluid dan veel 'noise cancelling' koptelefoons.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De Koss PortaPros zijn voor zijn prijs geweldige dingen, ik zou zeker onder de 60,- niet iets beters weten. Ik heb voor thuisgebruik een Stax en dure Shure, maar voor portable gebruik zweer ik bij mijn Koss PortaPro. Heb alleen nog een AKG met noise cancellation voor in het vliegtuig erbij, maar die is bij gewoon portable gebruik echt minder.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06

FeaR

In GoT we trust

Koptelefoons voor onderweg mogen in Accessoires & Navigatie, daar move ik dit topic dan ook even heen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Nou de enige voorwaarde is dus dat ze compact moeten zijn, mijn huidige HD 202 kan je niet opvouwen en zitten heel de tijd in de weg

ze moeten redelijk goed het geluid isoleren (voor op de bus)
en ze moeten goed klinken

En ze moeten goed zitten (ga ze normaal wel meer dan 2 uur per dag op hebben)

In alle zaken waar ik al ben gaan kijken (Vooral in Gent) kon ik er wel uitleg over vragen, maar als ik ze wou beluisteren, begonnen ze lastig te doen (en de mediamarkt ligt redelijk ver uit de buurt)

deze Sennheiser PX 200 II lijken mij ook interessant

de Sennheiser HD25-1 II zijn niet opvouwbaar

En wat vinden jullie van de sennheiser PX 360 zit perfect in mijn budget, en zien er nog degelijk uit (ik vind er wel geen review over)

De AKG K518 DJ zien er wel goed uit, maar ik hoor dat ze niet echt comfortabel zitten

ik denk dat ik het liefst een gesloten hoofdtelefoon wil (heeft niemand last van mij, en heb ik van niemand last)

Normaal is mijn budget rond de 100 euro, maar zoals jullie zien, is het wel redelijk variabel

[ Voor 21% gewijzigd door TiberiusJD op 27-09-2011 11:10 ]

Pagina: 1