Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CD/DVD-speler reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Moodygrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:30
Geachte heren (en/of dames),

Dit is mijn eerste post hier, ik heb mij zo goed mogelijk ingelezen in het beleid etc., mocht er desondanks in deze post nog informatie ontbreken, dan weet je waar het van komt :P

Nu heeft zich het volgende probleem voorgedaan. Onlangs wilde ik een cd in mijn cd/dvd speler stoppen, lade gaat open en hopsa! Gebrande dvd erin. Tot zover geen probleem. Even wachten, pc maakt wat geluiden (jullie kennen ze ongetwijfeld: tik-tik, zoem-zoem en piep-piep) nog even wachten, en ik kijk in "deze computer". Niente, nada, noppes oftewel nul op het rekest. Ik ging aan de kwaliteit van de gebrande dvd twijfelen dus vooruit, mijn officiele nokia-cd erin....ook hier precies hetzelfde verhaal.

Nu heb ik sterk het vermoeden dat er iets niet klopt aan mijn lezer/brander ligt, maar hoe kan ik dit controleren? kan ik ook in de BIOS misschien kijken of er wel de juiste koppeling is tussen de lezer/brander en het achterliggende programma?

Nu heb ik met behulp van de systeeminformatie enkele gegevens er al bijgezocht, hieronder opgenoemd:

Schijf E:
Naam: HL-DT-ST DVD-RAM GSA H55N ATA Device

en wat nog veel verrassender is, aangezien ik maar een zo'n schijfje per keer in mijn computer kan duwen, is het feit dat er zich ook nog (volgens mijn computer althans) een H-schijf zou moeten bevinden.

Schijf H::
Naam: XKD 3056RS92 SCSI CDrom device

Nou zou ik graag van jullie willen weten wat hierin de voor mij te volgen stappen zijn om mijn cd's en dvd's weer gelezen te krijgen. Misschien ook wel het vermelden waard: ik gebruik(te) regelmatig programma's om iso-bestanden te kunnen lezen.

Bij voorbaat dank!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Schijf H is een virtuele drive, iets van Daemon Tools. Het is simpel: kijk of je nog een leeg schjfje kunt branden, en test de andere schijfjes op een andere PC/externe DVD-speler. Als die andere het wel kan lezen, en je kunt niets meer branden of lezen op je eigen DVD-brander, dan zal deze wel kapot zijn.

Als het om een laptop gaat: pech gehad, eventueel externe drive kopen of lenen. Bij een desktop kun je hem mogelijk vervangen, die dingen kosten niet veel meer tegenwoordig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:56

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Kan het zijn dat die H: schijf een mount is van een programma wat je gebruikt. Ik kan zo niet vinden waar die precies vandaan komt, waarschijnlijk Daemon tools.
Aan het typenummer lijkt het of dat je een normale desktop hebt. Wellicht kun je even een gewone speler halen voor 20 euro en testen of het je speler zelf is welke niet helemaal meer geweldig functioneert.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Moodygrunn
Ah, kijk dat is lekker snel antwoord! Ik was in de veronderstelling dat ik Daemon tools had verwijderd, maar ik zal nog eens goed ernaar kijken.

Wat betreft de externe dvdspeler/andere pc, daar doen de schijfjes het wel op. Gaat idd om een desktop, kan ik dan evt ook de lezer/brander vervangen of een extra hierop aansluiten? Het gaat er nl om dat ik windows 7 op mijn pc wil installeren, of kan dit ook vanaf een iso-bestand?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moodygrunn schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:21:
Ah, kijk dat is lekker snel antwoord! Ik was in de veronderstelling dat ik Daemon tools had verwijderd, maar ik zal nog eens goed ernaar kijken.

Wat betreft de externe dvdspeler/andere pc, daar doen de schijfjes het wel op. Gaat idd om een desktop, kan ik dan evt ook de lezer/brander vervangen of een extra hierop aansluiten? Het gaat er nl om dat ik windows 7 op mijn pc wil installeren, of kan dit ook vanaf een iso-bestand?
Windows 7 kan ook van een USB stick, maar dat had je zelf toch wel op kunnen zoeken? Moet je de USB-stick wel klaar maken op een andere PC, of met een ISO.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Moodygrunn
Het is meer dat ik pas achter dit probleem kwam toen ik windows 7 erop wilde zetten, daarvoor nooit last mee gehad. Aangezien ik toch al die cd heb, leek mij dit de snelste oplossing. Maargoed ik weet nu wat me te doen staat. hartelijk dank allen voor de snelle reacties

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt je dvd-speler het beste richting kliko verplaatsen en een nieuwe in je pc zetten. Voor 2 tientjes heb je er eentje die ook nogeens lightscribe ondersteund.
Als je de bestanden van Windows 7 gewoon op een usb stick zet zou die ook moeten werken. Heb ik zelf vaker gedaan, niet elke pc pikt dit, even proberen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Een kennis van me had ook een dvd speler die niet werkte met win7 maar wel met vista, oorzaak nooit kunnen vinden.

Start eens op van een ubuntu livecd, en kijk of hij daar wel werkt.

Zet de pc eens uit, trek de stroomkabel los, start de pc zonder stroom, houd de knop 3 seconden in, start de pc weer met stroom. (door software staat je brander geblokkeerd).
Pagina: 1