Hulp bij het zoeken van een koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• Hanzelmus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik zoek een koeler voor mijn processor. De huidige die erbij geleverd werd maakt een pokke herrie en ik heb geen idee of bijvoorbeeld een mugen 2 gaat passen (i.v.m. met het geheugen etc). Tips zijn dus welkom! :)

Specs:

Cooler Master Sileo 500 Black

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Gigabyte GA-970A-UD3

Point of View GTX550 Ti 1GB

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hanzelmus schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:02:
Ik zoek een koeler voor mijn processor. De huidige die erbij geleverd werd maakt een pokke herrie en ik heb geen idee of bijvoorbeeld een mugen 2 gaat passen (i.v.m. met het geheugen etc). Tips zijn dus welkom! :)

Specs:

Cooler Master Sileo 500 Black

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Gigabyte GA-970A-UD3

Point of View GTX550 Ti 1GB
Een mugen 2 past gewoon over je geheugen, aangezien je er geen heatspreaders op hebt zitten.

• Hai Hui
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 08:20
Ik weet niet of de Mugen gaat passen in die kast. Er zitten van die geluids(en warmte)isolerende matten aan de binnenkant. Misschien past het wel, maar komt de bovenkant van de koeler daar misschien tegenaan. Maar je kan op zich een simpelere koeler nemen, zoals de Cooler Master Hyper TX3. Die heb ik ook en hij voldoet prima. Ik heb een unlockte AMD Phenom II X2 550 BE en is in feite een 3.1 Ghz quad core. Hij houdt de processor redelijk koel en is ook stil in idle, alleen wanneer je je processor flink laat werken (tijdens benchmarken/stressen of zware games in de zomer), dan hoor je de fan wel redelijk goed. Of je neemt de Cooler Master Hyper 212 Plus als je een iets betere koeler wilt hebben. Heb daar zelf geen ervaringen mee, maar ik heb gelezen dat hij prima koelt en ook wel redelijk stil is.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:02
> Cooler Master Sileo 500 Black/Mugen 2 Rev. B
> Specs & Afbeeldingen
> Productinformatie van de fabrikant

Mugen = hoogte 158 mm
Sileo = breedte 200 mm, staat niet bij wat de max. hoogte van processor heatsink is (=/), bij support staat wel dat interne breedte 165 mm is.

Na even wat verder zoeken vond ik deze review:
productreview: Cooler Master Sileo 500 review door Johnny E

waar de Mugen 2 blijkbaar (net) in past en die is even hoog als de Mugen 2 Rev. B.

5700X | RX 6600

• Hanzelmus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01-2021
PCBaas schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:18:
> Cooler Master Sileo 500 Black/Mugen 2 Rev. B
> Specs & Afbeeldingen
> Productinformatie van de fabrikant

Mugen = hoogte 158 mm
Sileo = breedte 200 mm, staat niet bij wat de max. hoogte van processor heatsink is (=/), bij support staat wel dat interne breedte 165 mm is.

Na even wat verder zoeken vond ik deze review:
productreview: Cooler Master Sileo 500 review door Johnny E

waar de Mugen 2 blijkbaar (net) in past en die is even hoog als de Mugen 2 Rev. B.
Ja, ik had deze ook al gevonden. Zat alleen toch een beetje te twijfelen. Ik ben er namelijk bang voor dat als ik hem koop, hij dadelijk net weer niet past ofzo. :P

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hanzelmus schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:34:
[...]

Ja, ik had deze ook al gevonden. Zat alleen toch een beetje te twijfelen. Ik ben er namelijk bang voor dat als ik hem koop, hij dadelijk net weer niet past ofzo. :P
In dat geval stuur je hem weer terug en koop je een andere. In ieder geval lijkt dit topic te veel op een wat-moet-ik-kopen-vraag als je niet aangeeft wat je eisen zijn, wat je zelf al hebt gevonden en waarom een en ander hier niet aan voldeed. Dit topic gaat dus op slot.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.