Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Bucket
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-03 14:28
Beste tweakers,
de afgelopen maanden heb ik al het zelfde probleem, ik heb een bepaalde periode prima internet verbinding (draadloos) en dan een kwartier tot een paar uur kan ik helemaal geen verbinding krijgen, soms geeft mijn pc aan dat ik wel verbinding heb met de router, maar niet met het internet, soms geeft hij aan dat ik ook geen verbinding kan krijgen met de router. Het gekke is dat ik als ik op mijn laptops geen draadloze verbinding heb ik vaak, niet altijd, wel verbinding (ook met het internet) op mijn htc sensation.

setup:
UPC Fiber power 25
Cisco modem EPC3213 192.168.100.1
Sitecom WL-309 gaming router 2 192.168.0.1

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt (heb zelfs systematisch alle wifi kanalen die de router kan uitzenden uitgeprobeerd).
Zelf ben ik echt een leek op dit gebied dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil een plaatje, maar het mag niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 09:52

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Wellicht een domme vraag maar heb je je MAC address goed gecloned in je router?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:04

lier

MikroTik nerd

KingTenteehje schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:03:
Ze zeggen dat domme vragen niet bestaan...

>:)

@TS: Volgens mij is het modem ook in staat om te NAT-ten (kan je je laptop eens een keer direct aan sluiten op het modem en dan via de command prompt een ipconfig /all opvragen en deze hier posten?), oftewel je zou aan een switch genoeg moeten hebben. Even ervan uit gaan dat dat zo is: kan je je router een keer als AccessPoint configureren (oftewel: DHCP uit en kabel van modem in LAN poort). Volgens mij zou dat in ieder geval een stabielere verbinding op moeten leveren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KingTenteehje schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:03:
Wellicht een nog dommere vraag maar waarom zou dat in vredesnaam nodig zijn? UPC is 5 jaar terug gestopt met je verplicht aan te laten melden met een MAC adres...

Bovendien zou een probleem op dat vlak niet zomaar ontstaan of slechts een kwartiertje duren :o
lier schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:31:
[...]

Ze zeggen dat domme vragen niet bestaan...

>:)

@TS: Volgens mij is het modem ook in staat om te NAT-ten (kan je je laptop eens een keer direct aan sluiten op het modem en dan via de command prompt een ipconfig /all opvragen en deze hier posten?), oftewel je zou aan een switch genoeg moeten hebben. Even ervan uit gaan dat dat zo is: kan je je router een keer als AccessPoint configureren (oftewel: DHCP uit en kabel van modem in LAN poort). Volgens mij zou dat in ieder geval een stabielere verbinding op moeten leveren.
Nee, UPC's modems doen ofwel bridge danwel NAT, je kunt als gebruiker niet schakelen tussen modi. Deze staat verplicht in bridged mode. Dat is trouwens ook wat je wilt als je een eigen router gebruikt :o

Heb zelf een UPC verbinding met Cisco modem en een WL-309 en ik herken deze problemen. Modem en router resetten doet wonderen als je haast hebt, verder lijkt het probleem meer in de router te zitten aangezien ik het rechtstreeks op modem aangesloten nooit ervaren heb, maar alleen router resetten helpt weer niet...

[ Voor 56% gewijzigd door dion_b op 27-09-2011 16:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 09:52

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

dion_b schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:35:
[...]

Wellicht een nog dommere vraag maar waarom zou dat in vredesnaam nodig zijn? UPC is 5 jaar terug gestopt met je verplicht aan te laten melden met een MAC adres...

Bovendien zou een probleem op dat vlak niet zomaar ontstaan of slechts een kwartiertje duren :o

[...]
Was ik helemaal niet van op de hoogte 8)7 Dus domme vragen bestaan wel degelijk.. mijn excuses :D

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Cpt.Bucket
dion_b schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:35:
Heb zelf een UPC verbinding met Cisco modem en een WL-309 en ik herken deze problemen. Modem en router resetten doet wonderen als je haast hebt, verder lijkt het probleem meer in de router te zitten aangezien ik het rechtstreeks op modem aangesloten nooit ervaren heb, maar alleen router resetten helpt weer niet...
ik heb de router en modem al beide zo vaak gereset... maar heb je zelf dan geen oplossing kunnen vinden? ik vind het echt mega irritant dat mn internet er om de haverklap uitknalt.

Als oplossing dan mn router als bridge instellen, maar wat moet ik hier dan invullen;

router ip adres 192.168.0.1
subnet mask 225.225.225.0
default gateway 0.0.0.0
primary dns server 0.0.0.0
secondary dns server 0.0.0.0

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Bucket op 29-09-2011 17:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EPC3212 staat al als bridge ingesteld, als je je router ook als bridge instelt kun je max 1 device (PC, laptop, console, tablet, telefoon) etc aansluiten :o

Lijkt me sterk dat je dat wilt...

Heb geen oplossing omdat ik nog niet de modem + router los van elkaar getest heb. Symptomen lijken op routerproblemen, maar zonder modem reset wil router zich niet gedragen, wat weer op modemproblemen lijken.

Oslik blyat! Oslik!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je gateway is de modem. Dus je gateway adres is 192.168.xxx.xxx. ofzoiets.
Subnet is goed zoals die staat.
Je dns server is waarschijnlijk ook hetzelfde als de gateway.
Even korte tut:
Gateway is poort naar internet (modem dus)
DNS server is het adres van je modem (domain name service, www adressen omzetten in ip-adressen)
Secondary DNS server is niet nodig, je hebt er maar 1.
DHCP server is een stukje software dat aan ieder nieuw apparaat een ip-adres uitdeelt om in het netwerk deel te nemen.

Het doel is om via je poort naar buiten te gaan met een ip-aanvraag.
Jij vult in explorer www.google.nl in, die aanvraag gaat naar je DNS server, die zet www.google.nl om in een ip-adres van de server van google, die aanvraag gaat naar de server, die geeft data terug aan jouw WAN (internet) ip-adres, dat wordt weer doorgeroutert naar je pc die dat weer omzet in een webpagina.

Reset alles eens naar factory defaults en begin opnieuw. Er is hier vast een tutorial te vinden hoe je alles moet instellen, maar nu heb je een idee van wat er speelt in je netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Bucket
ok als ik in mn router kijk dan staat er dat de default gateway: 213.46.146.1 is, zou hier het probleem in kunnen zitten?

bedankt voor de tut, dit soort dingen wil ik eigenlijk wel weten;)

*edit*
dion_b schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:28:
Heb geen oplossing omdat ik nog niet de modem + router los van elkaar getest heb. Symptomen lijken op routerproblemen, maar zonder modem reset wil router zich niet gedragen, wat weer op modemproblemen lijken.
ik heb een paar dagen geleden mijn router, mijn netwerk adapter op mn pc en ik heb zelfs de wandcontactdoos waar upc bij mij binnenkomt vervangen (wat een gepiel is dat trouwens), en nog steeds blijft het probleem bestaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Cpt.Bucket op 30-09-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:04

lier

MikroTik nerd

Cpt.Bucket schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:48:
ok als ik in mn router kijk dan staat er dat de default gateway: 213.46.146.1 is, zou hier het probleem in kunnen zitten?
Zou je (eventueel laatste drie cijfers van je IP adres verbergen) eens alle WAN informatie van je router kunnen posten en een ipconfig /all van je pc?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Bucket
wat de router aangeeft:
WAN

Connection Type:DHCP Client
StreamEngine: Active
Cable Status:Connected
DNS Status:Online
Network Status:Established
Connection Up Time:2 Day 18 Hour 17 Min 58 Sec

MAC Address:00:0C:F6:A0:C6:57
IP Address:213.46.146.xxx
Subnet Mask:255.255.255.0
Default Gateway:213.46.146.1
Primary DNS Server:213.46.228.196
Secondary DNS Server:62.179.104.196

en voor de ipconfig heb ik een kleine screenshot gemaakt omdat ik niet weet welke gegevens ik er precies uit moet halen.

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails46.imagebam.com/15172/c1c3a2151713231.jpg

*edit*

Ik heb iets geks ontdekt, mijn internetverbinding blijft het doen zolang ik de wifi op mn htc sensation maar uitzet. Iemand een idee hoe dit kan?

*edit* Helaas zelfde probleem net weer ervaren, maar nu lijkt het zo te zijn dat het probleem alleen voorkomt als er meerdere computers op het web zijn aangesloten

[ Voor 19% gewijzigd door Cpt.Bucket op 03-10-2011 21:24 ]

Pagina: 1