Welke streams Lijbrandt/GHM Amsterdam Zeeburg ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Matched: lijbrandt
Lijbrandt biedt in Amsterdam Zeeburg TV van Glashart Media aan. KPN is daar ook actief.

Ik las laatst dat iemand in Almere een Lijbrandt abonnement heeft, die Glashart levert. Glashart op haar beurt leverde doodleuk de streams van KPN !? dus dat een provider GHM zegt te leveren, kan nog steeds betekenen dat je via via toch KPN-bagger krijgt !

Ik vraag me af hoe ik achter kom welke streams ik precies krijg ? die gasten van de Glashart winkel weten geen reet. De medewerkster van de Lijbrandt helpdesk begrijpt er ook niet veel van.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: overstappen, lijbrandt
Op de site van Tweak staat welke regio's WBA/KPN zijn (Groen) en welke WGDO/Reggefiber zijn (Blauw):

http://www.tweak.nl/consument/fiber/beschikbaarheid.html

Alles van Amsterdam staat bij groen, dus ik denk dat jou gebied daar helaas ook onder valt.
In het geval van WBA kun je je het beste beperken tot DVB-C bij Lijbrandt. Daarbij worden wel de originele onversleutelde Technicolor en SAT streams doorgegeven. Die geven een gedetailleerder en natuurlijker beeld dan de KPN SD- en HD streams die bij IPTV gebruikt worden.

Als je bij Ziggo zit zou ik wat betreft TV sowieso niet overstappen, gezien Ziggo bij het €16,95 DVB-C basispakket ook de Technicolor HD-simulcasts doorgeeft van de Nederlandse basiszenders. Bij GHM is het €16,50 DVB-C basispakket tot nu toe nog beperkt tot SD.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
Matched: glasvezel, lijbrandt
Hi Alexander, bedankt voor je reactie.
Ik weet niet of Tweak zo "betrouwbaar" is als bron hiervoor.

Het is wel raar dat mijn gebied van KPN zou zijn. Mijn buurt was eigenlijk de eerste in Amsterdam (en 1 van de eerste in NL ?) die glasvezel kreeg, al meer dan 3 jaar geleden. Dat werd toendertijd gedaan door Glasvezel netwerk Amsterdam (GNA). KPN was toen niet bij betrokken. Je zou dus denken dat dit WGDO gebied is.

Als dit toch WBA blijkt te zijn, dan krijg ik hoe dan ook KPN-streams ? dus ook GlashartMedia levert gewoon KPN-streams ? dat is wel een hele rare constructie. Vooral omdat Lijbrandt ergens anders gewoon KPN-streams levert, waarom vermommen ze dat hier onder GlashartMedia ?

Ik snap er geen ene reet meer van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
Matched: glasvezel
http://www.glasvezel.nu/n...lasvezelnetwerk-amsterdam

Ons netwerk is dus al voor 2009 aangelegd door GNA. Dat was Reggefiber + Gemeente Amsterdam. Dus dit netwerk is van de oorspronkelijke Reggefiber (voor de "overname" door KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat Yogoi weet of Lijbrandt via WGDO of WBA levert in jou gebied. Je zou het hem eens per DM kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:41:
Misschien dat Yogoi weet of Lijbrandt via WGDO of WBA levert in jou gebied. Je zou het hem eens per DM kunnen vragen.
Volgens mij is het gewoon WBA maar in November gaat de bitrate van KPN broadcasting omhoog en zou de kwaliteit niet van WGDO te onderscheiden moeten zijn. Verder zijn het alleen de zenders die in het KPN aanbod zitten die via KPN aangeleverd worden bij GHM. Alle andere zenders worden op het KPN aanbod geplaatst en komen vanuit het GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
Dat is dan zwaar klote. Ik had een abonnement afgesloten bij KPN omdat ze een mooie aanbieding hadden. Maar die had ik binnen 1 week opgezegd nadat ik hier (en elders) gelezen had over de kwaliteitsverschillen agv de lagere bitrates.
Nu abonnement afgesloten via Lijbrandt omdat die GHM streams zouden leveren, maar dat klopt dus ook niet. Ik zit toch vast aan die KPN-onzin. Even gauw opzeggen (ook al is het termijn van 1 week verstreken).

En wat betreft die verbeteringen van KPN: eerst zien dan geloven :D

Heren, bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
denan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:39:
[...]

Volgens mij is het gewoon WBA maar in November gaat de bitrate van KPN broadcasting omhoog en zou de kwaliteit niet van WGDO te onderscheiden moeten zijn.
Ik heb Lijbrandt gebeld. Medewerker zegt: het is WBA, omdat het van KPN is (het was origineel niet zo, maar het is later omgebouwd).
Ik heb Glashart gebeld. Medewerker zegt: onzin, we leveren in Amsterdam de hogere bitrate van GHM. Het netwerk is helemaal niet van KPN.

Hahaha, dit is gewoon te bizar. Je moet dus gewoon de aansluiting afwacten en dan pas achterkomen wat voor streams je precies krijgt 8)7 8)7
En als het toch KPN-bagger blijft te zijn dan gebruik ik de DVB-c zoals jullie eerder hebben getipt.
Verder zijn het alleen de zenders die in het KPN aanbod zitten die via KPN aangeleverd worden bij GHM. Alle andere zenders worden op het KPN aanbod geplaatst en komen vanuit het GHM.
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt. Ik ben maar een leek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
KPN en Glashart Media hebben beide eigen overeenkomsten met zenders afgesloten. KPN heeft minder zenders dan Glashart Media in zijn portefolio. Glashart Media maakt de op de WBA netwerken gebruik van de al aanwezige streams van KPN. Echter, omdat KPN dus niet alle zenders heeft die Glashart Media aanbied wordt de rest zeg maar geproxied van het WGDO netwerk.

Overigens, zelfs als de bitrate wordt verhoogt gaat KPN niet voor alle zenders het detaillniveau halen vergelijkbaar met wat er op WGDO wordt doorgegeven. KPN reëncode namelijk alles in MPEG4. Bij de Nederlandse zenders kunnen ze dan nog gebruik maken van het SDI signaal op de Mediagateway, maar alles wat van de satelliet moet komen zal nog steeds gereëncode zijn en qua detail dus onder doen voor hetgeen wat op WGDO wordt aangeboden.

En dan is nog de vraag hoe het zit met de Dolby Digital en ondertitelsporen die KPN nu eruit ript in zijn streams.

Verder zal KPN bij een bitrate verhoging waarschijnlijk nog steeds die Verimatrix rotzooi blijven gebruiken, terwijl Glashart Media ook op de WBA-netwerken gewoon gebruik maakt van het nettere, efficiëntere en correctere Conditional Access systeem op basis van MAC en DHCP Vendorclass. Die Verimatrix rotzooi is dus onnodig. Dat hebben we nu al 3 jaar op WGDO kunnen zien. Verimatrix houd in dat je IPTV niet met andere apparatuur kunt bekijken (zoals een HTPC) en je dus gebonden bent aan de Amino. Een goede reden om diensten waar het grote logge consumentonvriendelijke KPN bij betrokken is te mijden en bij WBA te gaan voor 100% pure Glashart Media diensten zoals DVB-C.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
Matched: glasvezel, lijbrandt
Alexander, bedankt voor je heldere uitleg. Zo leer ik ook es wat.

Maar DVB-c aanbod (kanalen) is wel veel beperkter dan het gewone pakket.
Het is wel gek dat je een glasvezel TV-pakket kiest, maar vervolgens links laat liggen en alleen het DVB-c gedeelte gebruikt. Dus ook zonder HD en dergelijke.

Ik ga die hele Lijbrandt zooi maar annuleren en blijf voorlopig bij UPC voor TV en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op een aantal Glashart Media DVB-C headends draait al een tijdje 'Nederland 1 HD test'.
Dus ik gok dat ze op korte termijn de HD-simulcasts van de Nederlandse basis zenders ook via DVB-C gaan doorgeven, zoals Ziggo dit nu ook doet voor een vergelijkbare prijs van €16,95.

Het is denk ik nog even wachten tot de overeenkomst met SBS rond is (die zit namelijk ook nog niet in het IPTV basispakket).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
Maar dat zijn allemaal omtrekkende bewegingen. Als ze het IPTV pakket gewoon leveren met de normale streams dan heb je die hele DVB-c niet nodig bij wijze van spreken.

Ik heb gebeld om de bestelling bij Lijbrandt af te zeggen. Ze hebben gezegd dat ze eerst gingen uitzoeken hoe het precies zit (veel medewerkers weten dit soort dingen niet eens, WGDO/WBA/streams/enz.) en dat ze dat terugkoppelen aan mij.

• Doc25
Het blijft enigszins wel grappig: "geschoolde" medewerkers van zowel Lijbrand, GHM als GlashartAmsterdam weten totaal niet waar ze het over hebben wat dit onderwerp betreft. Je krijgt hier nog betere info en advies door bv Denan en Alexander, haha.
GHM en GlashartAmsterdam beweren dus dat ik gewoon de volle streams krijg. 1 mederwerker van Lijbrandt zegt dat ook, en een ander zegt dat het WBA is (dus KPN-kwaliteit). Tering he, over tegensrijdigheid en onkunde gesproken :D

• denan
Doc25 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:51:
Het blijft enigszins wel grappig: "geschoolde" medewerkers van zowel Lijbrand, GHM als GlashartAmsterdam weten totaal niet waar ze het over hebben wat dit onderwerp betreft. Je krijgt hier nog betere info en advies door bv Denan en Alexander, haha.
GHM en GlashartAmsterdam beweren dus dat ik gewoon de volle streams krijg. 1 mederwerker van Lijbrandt zegt dat ook, en een ander zegt dat het WBA is (dus KPN-kwaliteit). Tering he, over tegensrijdigheid en onkunde gesproken :D
Zojuist nog een keer gechecked en in A'dam is het toch echt WBA, dus KPN streams. Nadeel is dat er af en toe best veel onduidelijkheid is over wat voor netwerk er in een gebied komt te liggen. De ISP's doen in a'dam momenteel nog erg weinig omdat ze daar vooral met overstappers te maken hebben en dat proces nog ingeregeld moest worden. Dat zal een verklaring zijn voor het feit dat er nog niet veel kennis is.

• Doc25
denan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:06:
[...]

Zojuist nog een keer gechecked en in A'dam is het toch echt WBA, dus KPN streams. Nadeel is dat er af en toe best veel onduidelijkheid is over wat voor netwerk er in een gebied komt te liggen. De ISP's doen in a'dam momenteel nog erg weinig omdat ze daar vooral met overstappers te maken hebben en dat proces nog ingeregeld moest worden. Dat zal een verklaring zijn voor het feit dat er nog niet veel kennis is.
Ik denk dat jij gelijk hebt. De enige medewerker die zei dat het WBA is, kwam ook als enige over die technische kennis van zaken had.
Dit soort desinformatie leidt tot veel onvrede als mensen toch iets anders krijgen dan wat ze verwacht hebben. En je kan op dat moment niet meer afzeggen, dat is klote.

Glasvezel in Amsterdam beloofde heel wat. Daar heeft KPN een kutproduct van gemaakt, gefeliciteerd. Toch knap hoe men investeringen doet om een product te DOWNGRADEN !
GlashartMedia is nu een soort dochteronderneming van KPN, dus ze kunnen niet zoveel eisen wat betreft het afknijpen van hun streams door de grote broer.

• denan
Doc25 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat jij gelijk hebt. De enige medewerker die zei dat het WBA is, kwam ook als enige over die technische kennis van zaken had.
Dit soort desinformatie leidt tot veel onvrede als mensen toch iets anders krijgen dan wat ze verwacht hebben. En je kan op dat moment niet meer afzeggen, dat is klote.

Glasvezel in Amsterdam beloofde heel wat. Daar heeft KPN een kutproduct van gemaakt, gefeliciteerd. Toch knap hoe men investeringen doet om een product te DOWNGRADEN !
GlashartMedia is nu een soort dochteronderneming van KPN, dus ze kunnen niet zoveel eisen wat betreft het afknijpen van hun streams door de grote broer.
Dat is wel heel stellig.. het WBA tv product is op het moment "ok". SD kwaliteit is netjes, HD kwaliteit kan stukken beter. Maar daar zijn ze dus ook al druk mee bezig. Ik zou zeggen: wacht gewoon eens af en ga eens naar een demo-opstelling kijken als de HD kwaliteit aangepast is. Technische specs zijn leuk maar de kijkervaring is een stuk belangrijker. Dat Alexander zo uit de bocht vliegt vanwege de verimatrix encoding is helder vanuit zijn oogpunt.. maar voor de meeste klanten boeit dat niet.

• Doc25
Geen matches
denan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:22:
[...]

Dat is wel heel stellig.. het WBA tv product is op het moment "ok". SD kwaliteit is netjes, HD kwaliteit kan stukken beter. Maar daar zijn ze dus ook al druk mee bezig. Ik zou zeggen: wacht gewoon eens af en ga eens naar een demo-opstelling kijken als de HD kwaliteit aangepast is. Technische specs zijn leuk maar de kijkervaring is een stuk belangrijker. Dat Alexander zo uit de bocht vliegt vanwege de verimatrix encoding is helder vanuit zijn oogpunt.. maar voor de meeste klanten boeit dat niet.
Ik heb bij KPN naar een demo-opstelling gekeken. Zowel SD als HD vond ik tegenvallen, te blokkerig en alsof de contouren uitgesmeerd raken.
Maar als "ok" slechter is (of net even goed) als de kabelaars dan is het niet de moeite waard om over te stappen. Hopelijk dat de kwaliteit beter wordt na de aanpassingen.
Weet jij of de aanpassingen aan het netwerk in amsterdam ook gaande zijn of komt amsterdam pas later aan de beurt ?

De verimatrix encoding vind ik geen probleem. Als de kwaliteit maar goed is.
Pagina: 1