[MBP '09]Harde schijf overleden? Valt uit bij boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:37
Sinds vandaag wil mijn Macbook Pro niet meer booten. Als ik hem aanzet, zie ik na het gebruikelijke opstarttoontje, het Apple logo met het ronddraaiende ding eronder en meteen erna verschijnt er een laadbalk onder. Deze vult zich voor 10% en daarna valt de Macbook uit.

Opstarten met Snow Leopard DVD doet hij wel. Als ik de schijf controle uitvoer, geeft hij het volgende weer:
Volume 'Mac OS X' controleren
Journaled HFS Plus-volume wordt gecontroleerd
Extents overflow-bestand wordt gecontroleerd
Catalogusbestand wordt gecontroleerd
Ongeld aantal records.
Het volume kan niet helemaal worden gecontroleerd
Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen.

Gisteravond heb ik hem gewoon werkend weggelegd. Klopt het dat de schijf overleden is? Valt dit onder de bijgekochte AppleCare garantie? Het maken van een schijfkopie zoals het programma suggereert werkt helaas ook niet :(

Het betreft de Macbook Pro '09 Late met 2,53Ghz C2D, 4GB ram & 250GB schijf die 10.7.1 draaide.

Edit: Inmiddels de schijf geprobeerd te formatteren en dat lijkt te werken. Hoe betrouwbaar is een nieuwe reinstall nu? Of kan ik toch beter contact opnemen met Apple?

[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 26-09-2011 21:27 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR