Computer start niet meer op, help!

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424348

Topicstarter
Hii,

Ik ben net nieuw hier dus hopelijk doe ik alles goed. ;)

Mijn probleem:

Mijn computer (Packard Bell) is gisteren gecrasht. Hij liep 2x totaal vast terwijl ik niks bijzonders aan het doen was. Bij de 3e keer opnieuw opstarten, heb ik hem in veilige modus opgestart maar zelfs daar liep hij vast. Toen ik mijn computer een uur later opnieuw wilde aanzetten, ging hij gelijk weer uit. En sindsdien doet hij het dus niet meer. Als ik op de powerknop druk, gaat hij aan en na 2/3 seconden weer uit.
Op een ander forum had ik de tip gekregen om hem open te maken om te zien of er misschien iets stuk is. Ik als computern00b kan dat natuurlijk niet zien, maar ik zag wel dat de vinnen gewoon werkten (die 3 seconden dat hij aanging ;))
Hopelijk hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn, want ik heb hem echt nodig! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja we moeten het allemaal leren natuurlijk, al moet ik zeggen dat dit een forum is voor enthousiastelingen, dus enige inzet is wel vereist :) dat gezegd hebbende: probeer met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens te kijken of je het probleem kunt uitsluiten :)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
Mijn ervaring zegt moederbord of voeding.

Geef even leeftijd en specificatie's (linkje naar PB website ofzo) van je pc op hier en probeer de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246751

Ik heb laatst ook een Packard Bell gehad waarbij hetzelfde gebeurde, wat bleek: Geheugen was kapot.

Aan de onderkant zit een klepje voor geheugen, doe deze open en haal er eentje uit, doet die het dan nog niet wissel ze om zodat je kan uitsluiten dat het geheugen kapot is of 1 van de 2 bankjes.

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:10

jordyktm

Catch me if you can.

Uit ervaring zou ik kunnen zeggen dat hij misschien kortsluiting maakt? Zit er niet een ongelofelijk laag stof in?
Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken!
Succes

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

• FastFred
Anoniem: 246751 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:23:
Ik heb laatst ook een Packard Bell gehad waarbij hetzelfde gebeurde, wat bleek: Geheugen was kapot.

Aan de onderkant zit een klepje voor geheugen, doe deze open en haal er eentje uit, doet die het dan nog niet wissel ze om zodat je kan uitsluiten dat het geheugen kapot is of 1 van de 2 bankjes.
Volgens mij gaat het hier om een desktop systeem, geen laptop ;)

Als het geheugen defect is, moet een pc/laptop gewoon blijven draaien, en niet direct weer uitvallen.

Nogmaals: probeer een andere voeding > werkt het systeem?

nee: haal geheugen uit moederbord, check of moederbord speakertje aangesloten is, zet pc aan en luister of het moederbord begint te piepen, piept hij niet > 9vd10 keer moederbord defect

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou je PC naar een winkel brengen ter reparatie, want ondanks alle goede tips hierboven krijg ik niet de indruk dat het verstandig is om zelfstandig aan onderdelen te gaan sleutelen. Kost wel wat, maar mocht je per ongeluk iets stuk maken dan is het meestal direct duurder.

• FastFred
Aghanim schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:01:
Ik zou je PC naar een winkel brengen ter reparatie, want ondanks alle goede tips hierboven krijg ik niet de indruk dat het verstandig is om zelfstandig aan onderdelen te gaan sleutelen. Kost wel wat, maar mocht je per ongeluk iets stuk maken dan is het meestal direct duurder.
Dat is ook een mogelijkheid inderdaad, durf je niet zelf onderdelen te vervangen > gewoon bij een winkel neerzetten en hen het laten oplossen :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn ervaring zegt moederbord of voeding
Uit ervaring zou ik kunnen zeggen dat hij misschien kortsluiting maakt
En mijn ervaring zegt dat je beter niet in het wilde weg uit de heup kunt vuren als je niet zeker weet wat er aan de hand is...

TS,
GoT is een forum voor de ervaren en/of enthousiaste computergebruiker. Dat brengt met zich mee dat we voor dit soort vragen eisen dat je zelf aan de slag gaat om je probleem op te lossen, want wij zijn geen helpdesk. Lees Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en volg nauwgezet de stappen die daar omschreven staan. Zijn er dingen die je niet begrijpt, gebruik Google om termen en werkwijzen op te zoeken. Als je het dan echt niet meer snapt, kun je proberen hier een topic aan te maken met een specifieke vraag die je uitgebreid toelicht (wat heb je gedaan, wat gebeurde er toen, wat heb je gezocht, etc.).
Dit topic is veel te algemeen en er is nog te veel dat je eerst zelf uit zal moeten zoeken. Daarom zet ik er een slotje op :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.