Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag in een reclamespot van de campagne HEMA 85 jaar een tablet voorbij komen en ben, nieuwsgierig als ik ben, even op de site gaan kijken. Daar kwam ik het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img.hema.nl/products/tablet-pc-70355001-big.jpg

http://www.hema.nl/online...uctname=&product=70355001

Tablet-pc met Android 2.2. Met 7-inch scherm TFT scherm, met snel reagerend touchscreen.
  • voorzien van Android versie 2.2 7 inch (17.5 cm) TFT scherm
  • 4 GB intern geheugen
  • USB aansluiting
  • gewicht (incl batterij): 0.35 kg
  • afmetingen: 19.2 x 11.3 x 1.31 cm
  • via Wifi of LAN kabel kan de tablet met het internet verbonden worden
  • inclusief USB kabel en Netadapter
  • aluminium behuizing
  • supersnel reagerend touchscreen
  • 2 jaar garantie
  • TFT kaar slot (max. 32 GB)
De tablet is alleen online te bestellen voor 99 Euro
Er zijn volgens de site nog 675 stuks in voorraad.

Iemand enig idee van welke fabrikant dit komt?

Lijkt me geen slechte prijs voor de specs. Bijzonder vind ik de mogelijkheid om een LAN kabel aan te sluiten. Beetje jammer van het "TFT-slot" (zal wel SD moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
ziet eruit als een yarvik tab 210. al heeft die geen LAN kabel, lijkt me overigens ook niet dat die erop zit.
betreft de prijs is dit niks bijzonders, sinds introductie is deze overal 99euro geweest, waar ik werk gaan de laatste nu voor 90euro weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Deze lijkt er op. Met een beetje zoeken kun je zeer waarschijnlijk exact dezelfde ergens in China vinden, alleen dan voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:37:
Lijkt me geen slechte prijs voor de specs.
Vind ik nogal kort door de bocht. Je weet niet wat voor processor erin zit, en hoeveel RAM erin zit. En juist die twee dingen bepalen of het ding een beetje lekker te gebruiken is, of dat het een traag baggerding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal vast een beetje het standaard werk zijn wat je ook bij Intertoys voor 99 euro krijgt. Helaas kan de consument geen goede afweging maken omdat HEMA zelf de ballen verstand heeft van tablets en dus niet weet welke specificaties minimaal moeten worden vermeld. Zoals processor type, snelheid in mhz en RAM.
supersnel reagerend touchscreen
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Zeer waarschijnlijk een van de vele 99 euro tablets. Heb er zelf een van de kijkshop. Totaal niet scherp scherm, resistief (pennetje :')) en traag.
LAN gaat denk ik met een halvegare onhandig uitstekende insteekkaart.

Ding is 2 keer aangeweest, met veel pijn en moeite Google Acount gemaakt enzo. Daarna nog een custom rom geprobeerd maar ook dat mocht niet baten. Ding ligt stof te happen nu. Het werkt gewoonweg niet voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan eerder kijken naar de Kijkshop aanbieding. Daar staat in ieder geval wat meer info bij, zoals dat het om een 800mhz cpu gaat (wat voor die prijs wel aardig is, 10tje goedkoper dan de hema tablet.)

http://www.kijkshop.nl/pr...cessoires/tablets/tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik heb er 1 besteld, leek mij inderdaad ook wel een aardige voor die prijs. Hij is morgen binnen, dan kan ik meer vertellen.

Si fractum non sit, noli id reficere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Zolang je nog nooit een iPad of een andere €300+ tablet in je handen hebt gehad kan dit best een grappig apparaatje zijn. Heb je dat wel, en heb je de verwachting van diezelfde gebruikservaring dan kom je van een kouwe kermis thuis en ga je hem niet gebruiken zoals je verwacht had.

Tenminste, dat is mijn observatie bij de mensen waarvan ik weet dat ze een tablet gekocht hebben. De goedkope tabs belanden in een laatje, en om de iPad wordt nog steeds geknokt (door de kinderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10
De aanbieding van blokker vond ik ook wel grappig. 90EUR voor een tablet met een meedraaiend scherm en besturingssysteem 2.2. Ziet hetzelfde eruit. Android Excellent tablet(wat een naam!) van 140EUR vond ik wel beter, maar vind hem te veel op de apparaten van Cowon lijken. Maar ja, qua specs komt die een beetje in de buurt bij de normale tablets van een jaar terug(als je VTL Launcher en wat andere apps op gooit)

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
It_was_me schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:08:
Ik heb er 1 besteld, leek mij inderdaad ook wel een aardige voor die prijs. Hij is morgen binnen, dan kan ik meer vertellen.
Hij lijkt verdacht veel (aan de buitenkant) op de yarvik tab210.

Als er android 2.2. op draait ben ik zeer geinteresseerd in een ROM dump.
Ik maak nl. custom roms voor de yarvik tab210, maar heb tot nu toe geen goede froyo rom kunnen vinden als basis...

Om de rom te dumpen (en eventueel te rooten) zou je volgende link kunnen volgen als het een rk2818 based tablet is
http://wiki.archosfans.co...m_and_create_a_custom_rom

[ Voor 8% gewijzigd door ny-hardcore op 28-09-2011 17:45 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Hij is inmiddels binnen, en ik heb er een paar dagen mee kunnen spelen. Hij valt me eigenlijk ontzettend mee. Ik heb nog geen fabrikant kunnen ontdekken, maar wel de leverancier die ze aan de Hema geleverd heeft. Wellicht dat hij meer info kan geven...

Wat technische info:

Hardware: RK28board
Processor: ARM926EJ-S Rev 5 (600mHz)
256 mb geheugen.
Resolutie:480X800
Android: 2.21 Firmware 2.21._00.11-M_US@20110829

Het scherm werkt goed. Reageert goed op beweging, al moet ikzelf nog wat wennen met scrollen, hij opent redelijk snel een selectie ipv dat hij scrollt. Grote kijkhoek, geen problemen eigenlijk. Geen multitouch, maar dat had ik niet verwacht eigenlijk.

Android Market is voorgeinstalleerd, en volledig beschikbaar, ook is een losse APK installer geinstalleerd. Applicaties starten vlot op, werkt erg soepel allemaal. Audio, video (Nog geen HD getest) werken goed, video speelt soepel af.

Draadloze verbinding werkt goed, goede ontvangst, geen storingen op andere devices.

Verder: Geen BT, geen camera's, geen GPS. Wel een microfoon. Ook geen aansluiting voor LAN, wat volgens de HEMA wel zo zou zijn. De TF kaart aansluiting is gewoon een SD-kaart lezer, dat valt dus ook weer mee.

Al met al voor die prijs een goed apparaat volgens mij. (Het is mijn eerste tablet ervaring, al heb ik wel al eens snel gespeeld met Apple en een Playbook). En voor wat ik ermee wil doen volstaat dit prima.

Edit: Het gaat om een Fly Vision tablet: http://www.fly-phone.com/en_plansh_gal.php Een Indiase telefoonbouwer...

[ Voor 3% gewijzigd door It_was_me op 03-10-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 09:52
Ik heb de Hema tablet vandaag ontvangen.
Hieronder mijn ervaringen.
Mooi vormgegeven tablet.
Capacitief scherm wat niet echt lekker werkt
Scrollen gaat voor geen meter. Soms zit je er naast
Scherm is licht gematteerd waardoor minder reflectie en vingerafdrukken
Snelheid is beroerd.
Spelletjes als Angry Bird starten niet eens op.
Overige spelletjes zoals bv jewels gaan enorm langzaam
Aldiko reader kan niet geupgrade worden naar 2.0 want dan loopt Aldiko vast.
Internet is goed alleen het capacitieve scherm is een belemmering
Ik denk dat er een firmware upgrade moet komen want dit werkt niet.
Ik heb ook een Qware Pro 2 met capacitief scherm en dat is echt een hemelsbreed verschil.
Echter deze is helemaal van plastic en heeft een glimmend capacitief scherm waar je alles op ziet en een enorme spiegeling heeft.
Ik denk dat de Hema een betere keus had kunnen maken.
Maar voor wie alleen email en internet gebruikt en af en toe een boek leest is het tablet wel te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

It_was_me schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:13:
Processor: ARM926EJ-S Rev 5 (600mHz)
Dat was een kleine 5 jaar geleden nog leuk :X Een GPU zal er ook niet in zitten gok ik, dus je moet wel erg beperkt gebruik in gedachten hebben om zoiets te kopen. Al is een serieuze tablet 5 keer zo duur, die is z'n geld wel meer waard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
De processor is niet eens zo slecht denk ik R2818b processor.
Het is meer dat de firmware niet afgestemd is op de hardware denk ik.
Er zit een DSP in van 550 mhz (ARM 600MHZ + DSP550MHZ)
Het grappige is dat de gebruiksaanwijzing is afgestemd op een resitief scherm en dar er een capacitief scherm geleverd wordt.
Kortom slordig.
Wie heeft ook de Hema tablet en weet een manier om deze sneller te maken.
In de gebruiksaanwijzing wordt gesproken over firmware updates. Maar waar haal je de firmware vandaan.
Echt Hema!!!

[ Voor 26% gewijzigd door frank58 op 06-10-2011 14:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Exirion schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

Dat was een kleine 5 jaar geleden nog leuk :X Een GPU zal er ook niet in zitten gok ik, dus je moet wel erg beperkt gebruik in gedachten hebben om zoiets te kopen. Al is een serieuze tablet 5 keer zo duur, die is z'n geld wel meer waard.
Ik heb ook beperkt gebruik in gedachten. Een filmpje kijken (meest CBT nuggets) een boekje lezen en een beetje internetten. Ik moet wel zeggen, zo'n apparaat nodigt uit tot testen en tweaken :D, eerst maar eens kijken wat hij grafisch aankan, schijnt dat Angry birds nogal wat resources trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Angry birds start niet op.
Ook APK geprobeerd. Start ook niet op.
Nog een paar anders grafische games geïnstalleerd, maar die werken in slow motion.
Let op het capacitieve scherm werkt als een "resitief" scherm.Scrollen alleen aan de zijkant.
Als je in het midden van een scherm je vinger over het scherm beweegt dan wordt een applicatie gestart ipv te scrollen. De aansturing klopt gewoon niet.

Net weer wat ontdekt. De tablet gereset naar factory default en ineens lijkt deze sneller te reageren.
Angry birds werkt nog steeds niet en Aldiko update ook niet. Wel ineens een Welcome tekst bij het opstarten
Ga nog verder experimenteren. Als iemand een upgrade weet naar 2.2.3 hoor ik het graag.
Ik ben er ook nog niet achter wie de manufacturer is van deze tablet.

[ Voor 31% gewijzigd door frank58 op 06-10-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Bij de fabrieksinstellingen krijg ik een invulscherm, en geen idee wat ik in moet voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:59
Dat kwam ik ook tegen. Volgens mij had ik het opgelost door een vergrendelingscode in te stellen. En vervolgens die in te vullen daar. Toen werkte het wel.

Nu zit ik met een probleem, mijn tablet wil niet meer voorbij het 'welcome' bootschermpje komen. Weet iemand hoe je dit ding een harde reset kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Om langs het Welcome scherm te komen gewoon power ingedrukt houden
Gaat ie vanzelf verder
Heeft iedereen dezelfde ervaring als ik dat het product gewoon niet af en traag is?
Of heb ik een fout exemplaar????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Bij mij werkt alles wel soepel. AngryBirds start inderdaad niet op, maar de simpele dingen werken wel gewoon. Kun je film afspelen op jouw exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Wat is soepel.
Niet echt de beleving van een tablet met een capacitief scherm.
Het werkt wel maar niet echt lekker.Scrollen is een groot probleem. Als je scrollt wordt gelijk een applicatie gestart en dat mag alleen als er getapt wordt.
Ik krijg veel foutmeldingen en crashes bij programma's van Market.
Films kijken gaat prima, mp3 ook.
Werkt Aldiko bij jou? Als het goed is werd bij het eerste aanzetten gelijk geupdated naar V2.
Als je na de update een epub wil starten crashed Aldiko.
Overige ereaders van de market werken naar behoren.
Accu is trouwens ook snel leeg.
De vormgeving van het apparaat is TOP. Lijkt op de Galaxy TAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Die update kun je via de Android Market weer verwijderen. Zonder deze update werkt Aldiko gewoon, en kun je ook epub importeren. Het openen van boeken en nieuwe hoofdstukken gaat wat traag, maar toch, het is leesbaar.
Ik had sowieso geen hoge verwachtingen van het apparaat. Hij kost slechts € 99,- en voor dat geld krijg je geen iPad killer.
Wat betreft het scrollen. ook daar had ik last van, maar als je er een tijdje mee gewerkt hebt went het wel (vind ik). Nogmaals, een beetje lezen, filmpje kijken en wat internetten, dat is precies wat ik in gedachten had, en dat doet hij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ja dat klopt. Daar was ik ook achter gekomen. Maar Aldiko versie 2 is veel en veel beter.
Ik ga nog ff spelen en beslis dan of de tablet terug gaat naar de Hema of niet.
Op zich is het een leuk ding. Ik heb ook de nieuwste Intertoys Qware Pro 2" 10x zo snel maar wel een plastic log ding. Deze gaat in elk geval terug. Uiterlijk wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik begin nu toch te twijfelen over het scherm. Wie helpt mij verder. Wat is het voor scherm is in deze tablet gemonteerd. Resitief of capacitief. Ik dacht in eerste instantie aan een capacitief scherm maar dat is het toch niet. Het scherm reageert ook op een stylus. Het is veel gevoeliger dan bv de archos IT 43
Wie heeft technische gegevens over deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik heb nu het een test programma gedraaid om het touchscreen te testen .
Het blijkt dat het scherm niet helemaal goed is. Het midden gedeelte is veel minder gevoelig dan de zijkanten.
Ook als je een plek bv linksboven aantikt wordt de tik veel lager ongeveer in het midden geregistreerd.
Is er iets niet goed of is het misschien de software.? Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10
frank58 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:51:
Ik heb nu het een test programma gedraaid om het touchscreen te testen .
Het blijkt dat het scherm niet helemaal goed is. Het midden gedeelte is veel minder gevoelig dan de zijkanten.
Ook als je een plek bv linksboven aantikt wordt de tik veel lager ongeveer in het midden geregistreerd.
Is er iets niet goed of is het misschien de software.? Wie weet meer?
Dat ebtekent dat de folie van de resistieve touchscreen niet heel goed zit. De meeste (budget) apparaten met resistieve schermen hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Laten we bij het begin beginnen. Iemand een idee hoe deze tablet te rooten is? Z4Root werkt iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Heeft iemand al wat meer info kunnen vinden? Ik ben op zoek naar de originele ROM voor deze tablet.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik heb alle Chinese aanbieders al bekeken om te achterhalen wie de producent is maar niets kunnen vinden.
Hema spreekt over MID. Maar MID heeft dit model niet in zijn assortiment.
Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
frank58 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:41:
Ik heb alle Chinese aanbieders al bekeken om te achterhalen wie de producent is maar niets kunnen vinden.
Hema spreekt over MID. Maar MID heeft dit model niet in zijn assortiment.
Iemand nog een tip?
MID betekent Mobile Internet Device, is dus een naam die op el ke tablet doos kan staan, een slimme chinees
heeft mid als firmanaam gekozen.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Ikzelf ben ook al een paar dagen aan het zoeken, foto's vergelijken etc. De Fly Vision die ik eerder noemde, en de Milkpad komen het dichtste in de buurt.
(Note to self: Maak eerst een image van de huidige firmware voordat je er andere opzet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik heb een mail gestuurd naar HEMA met de vraag wie de producent is en hoe de HEMA de
ondersteuning (firmware) van het tablet in gedachten heeft.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Afbeeldingslocatie: http://26.media.tumblr.com/tumblr_lsx4pkdBzK1r3ancxo1_500.jpg

Even voor de zekerheid, dit is mijn tablet. Aangezien hij afwijkt van de website, kan het volgens mij zijn dat er meerdere types uitgegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Lijkt op de van mij hed je een foto van de aansluitingen?
De gebruiksaanwijzing vermeld overigens toebehoren die niet meegeleverd zijn.
Ik heb al bericht van de HEMA en maak vanavond een mail naar de helpdesk:service@eldohm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Het meest opvallende is dat de ronde menuknop zwart is, en niet blauw verlicht zoals op de Hema site staat. Ik heb ook antwoord gehad van de Hema, deze geven aan dat de firmware niet los verkrijgbaar is. Maar, vallen delen van Android, zoals de Linux Kernel niet onder de GPL licentie?

Ik heb ook al contact met Eldohm, deze hebben een navraag gedaan voor de firmware, zodra ze deze hebben laten ze het mij weten. Misschien, als er meer gebruikers naar vragen, dat ze er wat meer haast achter zetten. Ik heb ze ook gevraagd wat het exacte merk en type van de tablet is, maar daar heb ik nog geen antwoord op.

Zijn er meer Tweakers die deze tablet besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik ben bang dat het merendeel van de kopers geen echte tweakers zijn.
Dat is op zich ok want die gebruiken het apparaat zoals het is.
Wij willen alleen meer toegang en een sneller werkend apparaat geheel aangepast aan onze wensen.

Ik heb trouwen de eerste retour gebracht naar de HEMA en nu mijn tweede ontvangen. Dit scherm reageert veel beter. Maar nu weer een witte pixel. Wat erg irritant is. Dus deze gaat ook retour. Nieuwe al weer besteld. Ze zeggen 3x is scheepsrecht ik hoop het althans anders stop ik er echt mee.
En ga iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Kijk een naar de aansluitingen van deze tablet en de software en vormgeving.
Denk dat dit aardig in de buurt komt alleen dan is de hema voorzien van een soort resitief scherm en aluminium kast.

http://www.china-tablet-p...ablet-pc-white-p-129.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Ik ben deze ook al meerdere keren tegengekomen. De aansluitingen kloppen inderdaad, ook de (vorm van) de behuizing, de hoeken, knoppen, en speaker aan de achterkant. Alleen, de menuknop op de voorkant zit er niet.

Denk dat ik dan net geluk heb gehad, mijn scherm werkt goed, geen dode pixels, de software reageert goed. Alleen die firmware, maar dat komt ook wel weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie eerdere opmerkingen, we hebben er ook een aangeschaft. Werkt perfect. Zoals eerder hier gemeld is het inderdaad een Fly Vision uit India, we krijgen die tekst in een ballon als we de tablet met de bijgeleverde usb-kabel op een pc aansluiten. De fabrikant heet Fly Mobile en naast de vele mobiele telefoons is de Fly Vision de eerste tablet die hij uitbrengt.

Vraag: met deze tablet kun je niet bedraad Internetten, de Hema heeft de opmerking dat het, naast Wifi, ook met een Lan kan, weggehaald. Kent iemand een manier om dat toch voor elkaar te krijgen via de USB of mini-USB-poort van de tablet?

Groeten van Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Ik denk niet dat het de Fly vision is.
De Fly ondersteund Graphics Support : OpenGL-ES 2.0
En het HEMA tablet 1.0
Behoorlijk verschil.
Trouwens nog geen bericht gehad van service@eldohm.nl met antwoorden op mijn vragen.
Nu maar weer een mail naar de HEMA verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook zo'n ding bij de hema besteld, ben benieuwd wat ik voor dat geld mag verwachten. Maandag 10 okt besteld, maar vandaag was hij er nog niet. Wie heeft er eravring met de levertijd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
5 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Kwaliteit van de behuizing is ok. Beter dan dan alle tablets die ik gezien heb tot nu toe in het 100 euro segment.
Snelheid helaas. Leuk voor email, browsen en af en toe een filmpje.
Wil je meer snelheid en spelletjes spelen ga dan voor de tablet van de intertoys. Capacitief scherm snelle processor en Android 2.3. Maar mindere scherm kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
De mijne was met 2 dagen binnen. Kan iemand proberen om een kopie van de firmware te maken? Eldohm geeft helaas nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik ben absoluut niet tevreden over deze tablet en weet nu waar ik met mijn vragen terecht kan. Ik ben er nog niet uit of ik hem uberhaupt wil houden, want er is zoveel beters op de markt. Wat raden jullie aan voor een prijsje van rond de 200 euro? Of kan ik toch als ik een beetje snelheid wil en leuke spelletjes wil kunnen doen, kiezen voor een Ipad? Ik krijg nu ook steeds storingen op de tablet en hij loopt geregeld vast, dit is erg vervelend.
Bedankt.

Groeten Petra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Nu antwoord terug van de Hema op mijn klacht dat er niet door de eldohn wordt gereageerd op mail met vragen en problemen.
Eerste antwoord werd er nog gesproken over een email adres, zie mijn eerdere post nu alleen maar een telefoonummer. ECHT HEMA!!!!! 3e tablet is nog steeds niet aangekomen.
Zijn nu weer een 6 dagen verder. begin mijn vertrouwen te verliezen in de Hema.
Heb inmiddels weer een aantal mails gestuurd naar Eldohm kijken of er nu een reactie loskomt.
Ik hoop dat andere kopers geen problemen krijgen met de tablet. Suc6 allemaal.

Hema antwoord:

De vraag was:
tablet pc

Het antwoord was:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het spijt ons bijzonder te moeten vernemen dat u een minder goede ervaring met de bij HEMA gekochte Tablet PC en het melden van uw klacht daarover heeft opgedaan. Hiervoor bieden wij u onze welgemeende verontschuldigingen aan.

Wij adviseren u om telefonisch contact met de Helpdesk van de leverancier op te nemen en uw klachten te bespreken. De helpdesk is via onderstaande gegevens te bereiken:

0900 1233536

Wij realiseren ons dat hiermee het gebeurde niet ongedaan kan worden gemaakt, maar zijn ervan overtuigd dat onze collega's op de helpdesk of in de winkel uw klacht op adequate wijze en naar alle tevredenheid zullen oplossen.

Wij danken u voor de moeite die u genomen heeft om ons van uw bevindingen op de hoogte te brengen en vertrouwen erop u hiermee geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

HEMA Consumentenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It_was_me
Gister dan maar mijn eigen ROM gemaakt en geflashed. Werkt goed. Angry Birds geinstalleerd, deze doet het, weliswaar iets traag, maar toch. Aldiko 2.0 werkt, Volledige toegang tot de Market, hij werkt net iets lekkerder...
Nu eens kijken of ik er Android 2.3 op kan zetten....

Nog geen antwoord van Eldohm, ik wacht het nog 2 dagen af, en dan ga ik ook weer eens van me laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:28:
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik ben absoluut niet tevreden over deze tablet en weet nu waar ik met mijn vragen terecht kan. Ik ben er nog niet uit of ik hem uberhaupt wil houden, want er is zoveel beters op de markt. Wat raden jullie aan voor een prijsje van rond de 200 euro? Of kan ik toch als ik een beetje snelheid wil en leuke spelletjes wil kunnen doen, kiezen voor een Ipad? Ik krijg nu ook steeds storingen op de tablet en hij loopt geregeld vast, dit is erg vervelend.
Bedankt.

Groeten Petra
Voor die prijs is het of de Intertoys/Blokker tablet of de Hannspree.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
It_was_me schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:11:
Gister dan maar mijn eigen ROM gemaakt en geflashed. Werkt goed. Angry Birds geinstalleerd, deze doet het, weliswaar iets traag, maar toch. Aldiko 2.0 werkt, Volledige toegang tot de Market, hij werkt net iets lekkerder...
Nu eens kijken of ik er Android 2.3 op kan zetten....

Nog geen antwoord van Eldohm, ik wacht het nog 2 dagen af, en dan ga ik ook weer eens van me laten horen.
Ben heel benieuwd hoe je dit gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Tsurany schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:11:
[...]

Voor die prijs is het of de Intertoys/Blokker tablet of de Hannspree.
Ik zou dan voor de Intertoys 7" met capacitief scherm gaan voor 99 euro, snel maar iets minder mooi scherm of
de Blokker of Bart Smit 8" 800x600 tablet met capacitief scherm 149 euro. Lees hier veel goed over. En je kan hem altijd terugbrengen binnen 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn tablet terug brengen, maar het lukt niet om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Maar zonder dat verwijdert het ding mijn google-account niet. Weten jullie of ik misschien een code in moet voeren oid? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Eindelijk bericht.
3 maal raden van wie?
Het bedrijf wat ook de service afhandelt voor de ALDI.
Email adres: eldohm@teknihall.nl
Ik kreeg de mededeling dat ze mijn vragen bij de fabrikant hebben neergelegd. Ben benieuwd.
Mijn 3e tablet nog steeds niet binnen. Nu al 10 dagen aan het wachten.
Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petra84, je vraag over de de code voor de fabrieksinstellingen is al in deze rubriek beantwoord. Stel een vergrendelingscode in (die je dan moet invoeren om bij het opstarten het apparaat te ontgrendelen). Vervolgens geeft je die code in bij het teruggaan naar de fabrieksinstellingen (onder Instellingen- Privacy). Werkt uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) ik heb hem 3 dagen in huis gehad en vanmiddag weer terug gebracht naar de Hema. Reden: hij liep voortdurend vast en geen goed bereik in huis. Op de teweede etage was er geen inernet.Een laptop heeft dat wel. Ik ga toch maar wat anders kopen wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Hierbij de antwoorden op mijn vragen:

Wat voor soort scherm is er geplaatst in de tablet, resitief maar wat

voor soort? >>>>LCD met een resistive touch film
Met een testprogramma blijkt dat wanneer er gedrukt wordt
links boven dat de er in het midden geregistreerd wordt. Via het menu “setting”, “Touch panel calibration” kan het touch screen opnieuw worden gecalibreerd. Aan de
zijkanten is de registratie conform het drukpunt.:>>>>> Dit zou met calibratie verholpen moeten zijn

Het blijkt dat het touch screen in het midden niet goed reageert bij het
scrollen. Scrollen moet aan de uiterste zijkanten. Als je in het midden
scrollt wordt een applicatie opgestart en niet gescrold.:>>>>> Dit is een eigenschap van resistive touch. dit is niet anders in te stellen

Wie is de fabrikant van deze tablet?:>>>>> Readboy

Heel veel software (market) werkt niet of heel traag of geeft
foumeldingen.:>>>> Niet alle apps die aangeboden worden via de market zijn compatible voor elke tablet of telefoon. Vaak wordt er bij een app aangegeven welke systeemvereisten er nodig zijn om goed te kunnen draaien. Deze zouden moeten matchen met die van de desbetreffende tablet om de alls goed te kunnen laten draaien

De update van Aldiko naar versie 2.0 resulteert in
foutmeldingen?: >>>> Wij zijn niet bekend met Aldiko, hievoor svp contact laten opnemen met de leverancier van desbetreffende software

Komt er een nieuwe firmware?:>>>>>Momenteel niet

Waarom is de gebruiksaanwijzing niet afgestemd op het tablet en de voor
geïnstalleerde software?
Waarom worden er in de gebruiksaanwijzing toebehoren vermeld die niet
meegeleverd worden?:>>>>>Het spijt ons dat hier drukfouten zijn opgetreden. Deze zullen in de volgende versie zijn gecorrigeerd

Kortom helder geen ondersteuning te verwachten. Geen kennis van zaken. Terug naar de HEMA met die dingen!!!!!
Pagina: 1