Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gamepower2005
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2020
Blijkbaar is de combinatie van mijn wensen niet gebruikelijk, want tot nu toe heb ik nog geen oplossing kunnen vinden die er echt bij past.

Wat ik zoek is:
  • Een website waar ik on-demand video's, blog-entries en foto's kan plaatsen
  • De website (incl. video's) is alleen toegankelijk voor familie
  • Content management is gebruiksvriendelijk
  • Jaarlijkse kosten onder de €100
Wat informatie over de video's en bandbreedte:
  • Meestal video's van 5 tot 15 minuten in 720p.
  • Een enkele video van 45 min, waarbij 720p geen vereiste is.
  • Per maand een upload maximaal van 90 min of 2 GB
  • Per maand maximaal 20 GB aan bandwidth (10 bezoekers)
  • Totale opslag van 15 GB.
De beste opties die ik tot nu toe heb gevonden zijn:
  • Shutterfly Premium (€40 / jaar)
  • Zelf hosten op een kleine Linux PC met LAMP, WordPress, Flumotion (€120 / jaar)
Opties die (misschien onterecht) afgevallen zijn:
  • Blogger.com + YouTube, o.a. omdat je op YouTube voor iedere video moet aangeven wie toegang heeft
  • Zelf hosten op een NAS, want ik zie geen mogelijkheid om zowel on-demand te streamen als te bloggen
  • Vimeo, omdat de combinatie met een blog lastig is
Een NAS verbruikt met 20 W maar 1/3 van een kleine server PC en volgens mij zijn ze krachtig genoeg voor het streamen van een enkele video. Zou dat toch een optie zijn?

Ideeën en advies zijn zeer welkom. Als er nog informatie mist hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 9% gewijzigd door gamepower2005 op 26-09-2011 21:23 . Reden: Jaarlijkse kosten toegevoegd ]

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:48
Je zou eens kunnen kijken naar Squarespace. Zonder meer het meest gebruiksvriendelijke CMS. Volgens mij hebben ze ook mogelijkheden om videofilmpjes te hosten, evenals foto's en audiofragmenten. Voordeel is ook dat je relatief veel data krijgt (1TB per maand in het goedkoopste pakket, unlimited in de grotere pakketten).

Nadeel kan zijn dat het volledig hosted is: je hebt zelf geen toegang tot de database of source-code. Ze hebben wel een behoorlijk vrije policy wat betreft export: je kunt ten alle tijden je eigen content exporteren via XML.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 17:57
myheritage.com?

• gamepower2005
Bedankt, Squarespace had ik nog niet gezien. Ze staan maximaal 20MB per video toe (3 tot 5 min), wat voor mijn doeleinden te weinig is.

Ik zal aan mijn oorspronkelijke post toevoegen hoe lang de video's ongeveer zijn die ik wil uploaden.

Naast video lengte en kwaliteit heb ik ook een schatting van de bandbreedte gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door gamepower2005 op 26-09-2011 21:18 ]

Verwijderd

Wat voor views moeten we aan denken want voor 100 euro ben ik bang dat je niet ver komt met videostreams.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was sowieso even een ander formaat pakken voor je videostreams. 720p is leuk maar vreet bandbreedte - en bovendien ben je fullscreen in een lagere resolutie ook prima te volgen :)
Tenzij je spul vergelijkbaar met brazzers wilt gaan streamen - dan is uiteraard een zo hoog mogelijke reso gewenst :+

Verder: you pay peanuts, you get monkeys. Er is vziw geen enkele aanbieder die je een hoop bandbreedte gaat geven voor een dergelijk bedrag. Mijn advies: filmpjes op youtube en de mindere privacy op de koop toe nemen (of je blog publiek maken), of zelf hosten (en je in een DC blauw betalen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gamepower2005
Verschillende grote hosters bieden goedkope "fair-use" opslag en bandbreedte aan, ook voor het downloaden van video's, maar ondersteunen geen on-demand streams.

Shutterfly valt ruim binnen budget en voldoet aan de eisen. Wie weet gaan ze failliet vanwege een slecht business-model, dat valt niet uit te sluiten. Ik mis echter vooral de mogelijkheid om wijzigingen te maken aan de site. Maarja, geen enkele optie is perfect.

Nogmaals bedankt voor alle reacties. Over de NAS hosting zal ik nog eens rondvragen op een forum dat zich daar specifiek op toelegt.

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 13:14
gamepower2005 schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:11:
• Zelf hosten op een kleine Linux PC met LAMP, WordPress, Flumotion (€120 / jaar)
En een webhosting pakket (bijv: https://www.pcextreme.nl/webhosting/hosting-pakketten/ , Dynamic+) is geen optie in combinatie met een iets als Mediacore?

Of mis ik iets? :*)

• gamepower2005
Voor het streamen van video moet er een streaming server geïnstalleerd worden op de server. Verwarrend is misschien dat 'server' meerdere betekenissen heeft, het kan zowel software als hardware zijn. Een streaming server is software die via bijv. RTP de video naar de client stuurt.

De meeste goedkope webhosts staan niet toe zelf software te installeren op de server. Misschien heb ik een host gevonden die de benodigde software zelf al geïnstalleerd heeft: InMotionHosting. De informatie is nog vaag, ik moet nog uitzoeken hoe betrouwbaar de hosting is en wat ze nu daadwerkelijk aanbieden m.b.t. streaming video. Zodra ik hier meer over weet zal ik dat posten.

[ Voor 13% gewijzigd door gamepower2005 op 27-09-2011 08:47 ]

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:48
Eigen servertje met Windows Home Server? Zéééér gemakkelijk zelf in te stellen. In geval van dynamisch ip adres, gratis een ***.homeserver.com adres. Enigste beperking is dat er maximum 10 gebruikers kunnen zijn binnen HomeServer. Maar dan kan je werken met groepen zoals Gezin_Oom_Jan of zo.

Ikzelf heb een HP Microserver staan. Zeer zuinig en er zijn waarschijnlijk nog wel zuiniger windows servertjes te vinden.

Anders eens zien bij One.com. Veel opslagruimte. Niet altijd even snel maar denk dat je al redelijk ver gaat komen daarmee. Wordpress blogje erop, enkel zichtbaar voor ingelogde gebruikers en streamen maar

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Pagina: 1