De 'magere' reviews over mediaspelers

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Geachte redactie,

Dit is niet bedoeld als negatieve kritiek. Ik probeer het opbouwend te houden en jullie van input en meningen te voorzien.

Ik lees altijd graag de reviews op de frontpage. Vaak omdat de reviews een tintje 'eigen mening' hebben vind ik het vaak bijzonder prettig weglezen.

Reviews over mediaspelers heb ik nooit echt begrepen. De informatie die in de reviews worden gegeven zijn vaak makkelijk voor handen. De informatie die niet of nog niet voor handen is wordt nauwelijks gegeven als het om mediaspelers gaat. Deze reviews kunnen netzogoed doorlinken naar een preview waar vaak dezelfde informatie in staat.

Ik zal wat concreter worden. Bij specificaties staat altijd onder aansluitingen 'HDMI'. De informatie die écht interessant is ontbreekt (1.3 of 1.4 voor full 3d support). Essentiële informatie bij de aanschaf van een mediaspeler mits je een 3D tv hebt. Maar ook als je geen 3D tv hebt essentiële informatie aangezien 3D steeds vaker aanwezig is op mainstream tv's.

Ook hetgeen waar het écht om draait bij een mediaspeler wordt vaak geheel niet behandeld of in één zin afgedaan. Wat speelt de mediaspeler af? Wat is getest? Is er überhaubt wat getest. Dat hij alle formaten afspeelt wordt vaak gezegd, draai je een Blu-Ray ISO wordt het helemaal niet ondersteunt. Maar in de t.net review stond toch dat alle formaten afgespeeld worden? Het zou mooier zijn dat dit véél duidelijker getest/omschreven werd.

De dingen die ik eigenlijk voor mijzelf zou willen zien is support van DVD ISO's met menu's, Blu-Ray ISO's (Met name subs, menu's e.d.), Full 3D. Dat zijn zaken die er steeds meer toe gaan doen.

Ik wil helemaal niet té kritisch gaan doen maar ik hoor links en rechts ook geluiden van mensen die dezelfde mening toebedeeld zijn.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Dank voor je input, kritiek is altijd welkom. Als we naar hdmi 1.4 kijken, dan ondersteunt nog vrijwel geen enkele mediaspeler deze versie. Ook ben ik nog geen mediaspelers tegengekomen die native 3d-mediabestanden kan afspelen. Mochten deze wel verschijnen, dan zullen we daar uiteraard aandacht aan besteden.

Als een mediaspeler geen dvd-iso's kan afspelen, dan zouden we dat zeker vermelden, evenals afwezige of haperende blu-ray-support. Het voert te ver om pagina's lang over alle mogelijke containers en codecs te praten, zeker als de ondersteuning prima is. Bovendien werken we een uitgebreid pakket van testbestanden af, waardoor eventuele pijnpunten aan het licht komen.

Met je eerste punt, dat externe previews een review overbodig zou maken, ben ik het geheel niet eens. Steeds belangrijker naast het afspelen van mediabestanden wordt de internetfunctionaliteit. Deze laat echter in de praktijk nog vaak te wensen over en daar kom je alleen achter als je deze functionaliteit daadwerkelijk test. Hetzelfde is van toepassing op de interface en firmware: zaken als stabiliteit, nieuwe firmwarefuncties, etc zijn alleen in een review goed te beschouwen.

Abort Retry Fail?

• RedHat
Dimitri R schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:32:
Dank voor je input, kritiek is altijd welkom. Als we naar hdmi 1.4 kijken, dan ondersteunt nog vrijwel geen enkele mediaspeler deze versie. Ook ben ik nog geen mediaspelers tegengekomen die native 3d-mediabestanden kan afspelen. Mochten deze wel verschijnen, dan zullen we daar uiteraard aandacht aan besteden.
Bedankt voor je reactie. En jouw input/aanvulling.
Als een mediaspeler geen dvd-iso's kan afspelen, dan zouden we dat zeker vermelden, evenals afwezige of haperende blu-ray-support. Het voert te ver om pagina's lang over alle mogelijke containers en codecs te praten, zeker als de ondersteuning prima is. Bovendien werken we een uitgebreid pakket van testbestanden af, waardoor eventuele pijnpunten aan het licht komen.
Dus als dat er niet staat kan er vanuit gegaan worden dat alle bestanden afgespeeld worden. Een Blu-Ray ISO met menu's dus ook? (Dit is dus zeker niet het geval geweest in de T.net reviews, vandaar dat ik het aankaart. Blu-Ray ISO's worden over het algemeen matig ondersteunt evenals de menu's in blu-ray iso's).

Omdat dit standaard eigenlijk slecht ondersteunt wordt is het misschien wél handig om dit apart te vermelden. Het zou voor mij juist een bevestiging (of afwijzing) zijn van hetgeen ik niet duidelijk genoeg op kan maken. Dat 'mainstream' formaten ondersteunt worden dat snappen we. Maar juist de formaten die niet 'mainstream' of vanzelfsprekend ondersteunt worden, dat is denk ik van belang.
Met je eerste punt, dat externe previews een review overbodig zou maken, ben ik het geheel niet eens. Steeds belangrijker naast het afspelen van mediabestanden wordt de internetfunctionaliteit. Deze laat echter in de praktijk nog vaak te wensen over en daar kom je alleen achter als je deze functionaliteit daadwerkelijk test. Hetzelfde is van toepassing op de interface en firmware: zaken als stabiliteit, nieuwe firmwarefuncties, etc zijn alleen in een review goed te beschouwen.
In dat opzicht ben ik het met je eens. Kwa energieverbruik, internetfunctionaliteit e.d. zijn de reviews prima. Het ging mij om het primaire doel van het apparaat. Dat je een fiets hebt met MP3-support is leuk, maar ik denk dat de meeste mensen het deel over hoe de fiets fietst uitgelicht willen hebben.

Dit is puur mijn 'persoonlijke behoefte'. Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten maar als ik lees dat een mediaspeler alle formaten ondersteunt en bij de eerste Blu-Ray iso ik al de trukendoos open moet halen om het werkend te krijgen (Uitpakken / streams folder) dan vind ik bovenstaande stelling dat je er vanuit moet gaan dat alles heeft gewerkt in de testopstelling onjuist. Of misschien kan er standaard een tabje/pagina beschikbaar gemaakt worden met de testopstelling en welke testen er gedaan zijn met passed/failed oid.

• RedHat
We hebben een goede, volledige review! Tweakers.net, hartelijk dank hiervoor!