Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Sinds een week heb ik een Netgear NeoTV 350 staan.
Speelt videobestanden heel redelijk af.
Geeft wel haperingen als er vooruit gespoeld wordt of het bestand na pauze weer op play gezet wordt.
Echter bij het afspelen van muziek hapert de muziek na het 2e nummer regelmatig.
Aan de bitstream die ervoor benodigd is kan het niet liggen lijkt me.
Ik heb Cat 6 bekabeling en met de mediaplayer in mijn TV of met de PS3 via het netwerk nog nooit problemen ondervonden. Ik ben er dan ook zeker van dat het niet aan het netwerk ligt.
Iemand dezelfde ervaringen of wellicht een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat voor codecs gebruik je?

Hoe laat de je muziek naar buiten komen: pcm/analoog/optisch?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Michael Knight schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:42:
Wat voor codecs gebruik je?

Hoe laat de je muziek naar buiten komen: pcm/analoog/optisch?
Codecs uit een codec pack (CCCPack) op de PC maar heb zowel afspeel mogelijkheid via netwerk rechtstreeks als ps3mediaserver geprobeerd. Geluid uitvoer heb ik geprobeerd op raw en lpcm (via HDMI naar TV).
Gezien dat het MP3 muziekbestanden zijn zou de NeoTV 350 dit toch rechtstreeks af moeten kunnen spelen via het netwerk zonder haperen. De NeoTV heeft volgens de specs Audio: MP3, WAV, PCM, LPCM, WMA, WMA Pro, AAC, FLAC, MKA, OGG, APE, Dolby® Digital (AC3), DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Update: heel vreemd....via optisch naar de surround set lijkt het afspelen van muziek zonder haperingen te gaan. Via HDMI naar de TV (nieuwe 1.4 kabel) wel haperingen en alleen bij afspelen van muziek en niet bij bv het geluid v video bestanden....heel vreemd. Iemand een idee hoe dit kan?

Update...oude HDMI 1.3 kabel geprobeerd en andere HDMI ingang van de (nieuwe) TV maar nog steeds haperingen bij het afspelen van muziek via HDMI. Vrees dat het omruilen wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door PaPi36 op 27-09-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Ondertussen nieuwe via de omruil gekregen.
Helaas blijft het probleem aanwezig (voor en na firmware update). Ondertussen ook music channel stream geprobeerd (via NAS) en dat geeft geen haperingen via de HDMI out. Dus alleen bij afspelen MP3.
Het blijft een vreemd probleem maar gezien twee apparaten het hebben moet het wel met de hardware of software van de NEO TV te maken hebben.