Toon posts:

Externe harde schijven worden niet meer herkend door PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb aan mijn PC standaard 3 harde schijven hangen. Nu heb ik laatst een nieuwe pc gekocht, en deze 3 er middels een USB-hub er aan gehangen. Nu doen ze het alle drie niet meer! Het betreft een Lacie Porsche 250 GB en 500 GB schijf, en een WesternDigital 1TB schijf.

Hij herkent ze niet als "Verwisselbare Schijf". Kan er iemand mij aangeven wat hier aan de hand kan zijn. Ik ben een totale "noob" wat dit betreft, dus antwoorden graag in taal die ik ook makkelijk kan begrijpen.

Bedankt voor de genomen moeite.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:15
Wat heb je zelf al geprobeerd?

één voor één aangelsoten, met en zonder hub?
Diverse usb poorten (voor en achter) van je pc getest?
doen ze het wel op een andere pc?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:27:
Hallo beste mensen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb aan mijn PC standaard 3 harde schijven hangen. Nu heb ik laatst een nieuwe pc gekocht, en deze 3 er middels een USB-hub er aan gehangen. Nu doen ze het alle drie niet meer! Het betreft een Lacie Porsche 250 GB en 500 GB schijf, en een WesternDigital 1TB schijf.

Hij herkent ze niet als "Verwisselbare Schijf". Kan er iemand mij aangeven wat hier aan de hand kan zijn. Ik ben een totale "noob" wat dit betreft, dus antwoorden graag in taal die ik ook makkelijk kan begrijpen.

Bedankt voor de genomen moeite.
Probeer eens een adapter op je usb hub aan te sluiten...

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb ze stuk voor stuk direct aangesloten op de PC op zowel de USB aansluitingen aan de voor en achterkant. Geen reactie. Ze doen tevens niks op een andere PC.

Gr.

Roland van Dongen

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 21:07
sowieso met een usb hub is niet alles. ik heb veel negative ervaringen met een usb hub. Maar op een andere pc doen de ex-hdd's ook niks?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:15
Heb wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt met usb sticks: werken op PC1, maar nadat ze op PC2 aangesloten zijn geweest werken ze niet meer op PC1, na format op PC1 doen ze het weer. Maar dat is hier geen oplossing natuurlijk.

zijn ze wel zichtbaar in het diskmanagement? (win+r -> diskmgmt.msc)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tens schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:47:
Heb wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt met usb sticks: werken op PC1, maar nadat ze op PC2 aangesloten zijn geweest werken ze niet meer op PC1, na format op PC1 doen ze het weer. Maar dat is hier geen oplossing natuurlijk.

zijn ze wel zichtbaar in het diskmanagement? (win+r -> diskmgmt.msc)
Als ze zichtbaar zijn, is er dan ook wel een driveletter hieraan toegekend?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:27:
Ik heb ze stuk voor stuk direct aangesloten op de PC op zowel de USB aansluitingen aan de voor en achterkant. Geen reactie. Ze doen tevens niks op een andere PC.
Even samenvattend: 3 verschillende externe USB harde schijven doen niets op 2 verschillende PC's.
Nou ben ik absoluut een believer in 'toeval'. Maar zelfs deze gaat mij te ver.

Met andere woorden: er moet ergens een meer algemeen probleem zitten.
Zoals: vergeten stroom adapter aan te sluiten, je gebruikt steeds dezelfde maar defecte USB kabel, je vergeet ze aan te zetten. You name it.
Het moet haast wel iets simpel en voor de hand liggends zijn.

Alles kan stuk.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Je kan met USBdeview alle drivers van de betreffende hard schijven verwijderen, misschien zijn de drivers in de war geschopt.

http://www.softpedia.com/...stem-Info/USBDeview.shtml

Hmm, als ze het op een andere pc ook niet doen, zal het wel iets anders zijn hoogstwaarschijnlijk..

[ Voor 44% gewijzigd door FlyEragon op 27-09-2011 11:59 ]

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

remco_k schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:54:
[...]
Met andere woorden: er moet ergens een meer algemeen probleem zitten.
Zoals: vergeten stroom adapter aan te sluiten, je gebruikt steeds dezelfde maar defecte USB kabel, je vergeet ze aan te zetten. You name it.
Het moet haast wel iets simpel en voor de hand liggends zijn.
Kun je nog een keer alle ondernomen stappen kunnen uitschrijven. Misschien dat er op deze manier misschien iets naar voren komt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de status hiervan. :)

Alles kan stuk.

Pagina: 1