Nas inclusief mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Voor ik de vraag stel wil ik melden dat ik zelf al onderzoek heb gedaan en er zelf niet uitkom, vandaar dat ik hem hier even stel.

Ik ben dus op zoek naar een nas maar dan 1 die ik ook kan gebruiken als mediacenter, en weet dus niet of dat er is.
Zo'n 1 die een hdmi aansluiting aan de achterkant heeft en die ik zo op de tv kan aansluiten en dan doormiddel van een afstandbediening een film kan laten afspelen. Maar wat ook tevens dient voor opslag en backup.
Bestaat dit? en wat is een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er zijn Media Centers waar ook een HDD in zit welke je ook vast wel vanaf het netwerk kan gebruiken. Of dit voldoet hangt een beetje af van de eisen die je stelt aan je NAS.

Maw
- Hoeveel opslag wil je
- Hoeveel is je data je waard (backup of raid mirror)
- Wil je direct kunnen downloaden op je NAS?
- Moet de NAS ook gebruikt worden door meerdere computers?
- Wil je van buitenaf ook je NAS kunnen benaderen (vanaf je telefoon of een website of direct als extra harddisk bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Maw
- Hoeveel opslag wil je : zat zelf te denken aan 2GB en voor de veiliheid 2x2
- Hoeveel is je data je waard (backup of raid mirror) : Raid mirror
- Wil je direct kunnen downloaden op je NAS? : zou wel handig zijn maar niet echt het balngrijkste
- Moet de NAS ook gebruikt worden door meerdere computers? : Ja door 3
- Wil je van buitenaf ook je NAS kunnen benaderen (vanaf je telefoon of een website of direct als extra harddisk bijv.) : Ja,

Of is er geen Nas in de handel die het afspelen van media als extra functie heeft? en zit je dan vast aan een losse nas en een losse mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Laatst online: 07-08 20:04
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
Met een beetje rond zoeken vind je zoveel resultaten, ik wilde in eerste instantie een paar links posten maar ik toen zag ik je post history...

Het is niet zo moeilijk om antwoord op je vraag te vinden, namelijk hints!:

* media server storage
* htpc
* nas media streamer
* etc

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Lijkt me niet dat die twee gewenste functionaliteiten te combineren zijn in een product wat je in de winkel kunt kopen.

Je zou zelf een HTPC kunnen bouwen, en dan heb je de mogelijkheid wel, maar of je dat ook zou willen...

Zou zelf naar een NAS gaan kijken (QNAP, Synology) met een mediaspeler (Xtreamer) als ik jou was.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:43
Of is er geen Nas in de handel die het afspelen van media als extra functie heeft?
Is raid echt noodzakelijk? Anders kun je beter kijken naar een moderne mediaspeler, de meeste kunnen gewoon een interne of externe schijf via het netwerk delen. Informatie hierover vind je wel in de verzameltopics van de populaire spelers in Mediaspelers en HTPC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel: grote kans dat je dit niet gaat vinden. Een NAS is geen mediacenter. Wel kunnen een aantal nas'sen tegenwoordig prima met DLNA overweg (o.a. Synology, QNAP) waarmee je je nas dus als media source kan gebruiken. Als je dan een DLNA apparaat in huis hebt (TV met DLNA of een Popcorn Hour bijv) kan je via die apparaten alle media op je NAS benaderen. Werkt prima en wel zo handig.

PS: voor 2GB opslag zoals je aangeeft kan je net zo goed een USB stick nemen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 27-09-2011 10:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dit topic heeft meer media afspelen te maken dan met netwerken.
Dus je hebt hem in het verkeerde subforum geplaatst.

Verder is je vraag heel goed te beantwoorden via een Google search.
Als je niet vertrouwt bent met de terminologie, kan je zeer eenvoudig via Google of Wiki je licht opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:19

allure

Titaan fase 2/3

Je zou eens kunnen kijken naar de NMT-1000 van Qnap.

Qnap NMT1000

[ Voor 8% gewijzigd door allure op 27-09-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:20:
Dit topic heeft meer media afspelen te maken dan met netwerken.
Dus je hebt hem in het verkeerde subforum geplaatst.

Verder is je vraag heel goed te beantwoorden via een Google search.
Als je niet vertrouwt bent met de terminologie, kan je zeer eenvoudig via Google of Wiki je licht opsteken.
Ik snap het even niet, ik zit met een vraag. En ben niet zo thuis in de wereld van Nas en mediaspelers. En was benieuwd of uberhaupt zo'n apparaat bestond.
En het schijnt dat Tweakers een forum is waar ik die info kan vinden/vragen.
Maar als iedereen alles via Google of Wiki moet fgaan zoeken, kan Tweakers ook wel sluiten.
En misschien was dit wel een goede vraag wat iemand anders later ook wel eens wil weten.

Maar ben door de anderen goed op weg geholpen, en ga nu maar druk aan de Google dan ;-)

Toch bedankt voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb zelf een Netgear Stora als nas en een EM7080 als mediaspeler, werkt geweldig. Totaal 3TB opslag. wel 2 aparte apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je werkelijk de moeite zou nemen om het algemeen beleid te lezen MET het NT beleid, dan
had je van te voren geweten dat je kritiek krijgt.

Je hebt gewoon een simpel 'wat moet ik kopen' gecombineerd met een 'bestaat dit wel' topic.
Je bent gewoon te lui om zelf eens te zoeken en je kennis niveau zelf op te krikken.

Dit is geen newbie/noob help forum.
Dit is Gathering of Tweakers... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:17:
Als je werkelijk de moeite zou nemen om het algemeen beleid te lezen MET het NT beleid, dan
had je van te voren geweten dat je kritiek krijgt.

Je hebt gewoon een simpel 'wat moet ik kopen' gecombineerd met een 'bestaat dit wel' topic.
Je bent gewoon te lui om zelf eens te zoeken en je kennis niveau zelf op te krikken.

Dit is geen newbie/noob help forum.
Dit is Gathering of Tweakers... >:)
Je hebt grotendeels gelijk, maar bent geen mod. NOFI

TS zwerft hier al 10 jaar rond, maar is niet erg aktief wat posten betreft. En in die 10 jaar is er een hoop gewijzigd.

Niet iedereen is even goed thuis in alle terminologie om daarmee bij Google zinvolle antwoorden te krijgen.
;)

Abort, Retry, Quake ???

• cornfed99111
Dus alleen een mod kan ergens kritiek op leveren?
En alle leden moeten moeten zolang de mod niets zegt of ingrijpt maar de andere kant op kijken.

10 jaar lid betekent niet dat je vrijgesteld bent van alle forumregels.

Lees eens serieus de OP en leg mij dan eens uit waar het eigen initiatief en inzet is van de TS.
Ik zie het niet...

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:01
Waar zoek je een NAS met Media functionaliteit ? Je kunt beter zoeken naar een Mediaspeler die een NAS functionaliteit heeft.

Je kunt kijken naar een Xtreamer, daarmee kun je alles afspelen (heb nog niets gevonden wat niet af te spelen is) Hierin kan een HD, 2.5" of 3.5" afhankelijk van het type. En je kunt er USB schijven aanhangen.

Nu komt het mooiste, in de instellingen kun je hem in NAS modus zetten, zodat de data via je LAN benaderbaar is.

Zelf heb ik een losse NAS, omdat ik een streamer gebruik waar hij voor bedoeld is: Streamen

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

Henkpaulus schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:18:

Zo'n 1 die een hdmi aansluiting aan de achterkant heeft en die ik zo op de tv kan aansluiten en dan doormiddel van een afstandbediening een film kan laten afspelen. Maar wat ook tevens dient voor opslag en backup.
Borne schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:12:
Waar zoek je een NAS met Media functionaliteit ? Je kunt beter zoeken naar een Mediaspeler die een NAS functionaliteit heeft.
Met ^^

Je zoekt een Mediaspeler welke ook als NAS kan dienen. Sterker nog, veel mediaspelers met ingebouwde harde schijf kunnen volgens mij als (eenvoudige) NAS dienen?
Alleen als je ook meerdere schijven wilt met raid 1 bijvoorbeeld dan weet ik zo even geen voorbeelden, daar mag je dan zelf op zoeken.
Mediaspelers met 1 schijf zijn er vele, er stond laatst bijvoorbeeld nog 1 op de frontpage.

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 29-09-2011 13:30 ]

9800x3d

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

cornfed99111 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:10:
Dus alleen een mod kan ergens kritiek op leveren?
En alle leden moeten moeten zolang de mod niets zegt of ingrijpt maar de andere kant op kijken.
Nee, dan moet je een topic report inschieten (wat je niet gedaan hebt) en wegblijven uit het topic (wat je ook niet gedaan hebt)

@TopicStarter: Wat jij zoekt is een NMT (Networked Media Tank) met hardeschijf. Kijk eens naar deze lijst:

Dan kan je daarna gaan uitzoeken welk type je ook als NAS kan gebruiken. Dat zal je zelf moeten doen. Jij wilt deze functionaliteit immers.
Henkpaulus schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:56:
[...]

Ik snap het even niet, ik zit met een vraag. En ben niet zo thuis in de wereld van Nas en mediaspelers. En was benieuwd of uberhaupt zo'n apparaat bestond.
En het schijnt dat Tweakers een forum is waar ik die info kan vinden/vragen.
Maar als iedereen alles via Google of Wiki moet fgaan zoeken, kan Tweakers ook wel sluiten.
En misschien was dit wel een goede vraag wat iemand anders later ook wel eens wil weten.

Maar ben door de anderen goed op weg geholpen, en ga nu maar druk aan de Google dan ;-)

Toch bedankt voor zover.
Mocht je dan met problemen zitten, of vragen hebben over iets, dan kan je deze hier stellen. (Mits het over het netwerkgedeelte gaan) Gaat het over het Media gebeuren, dan moet je hier wezen: Mediaspelers en HTPC's
Gaat het je om de NAS functionaliteit: Opslagmedia & I/O Controllers

Wat ik hiermee bedoel te vertellen is dat je voor een NAS / Media ding niet in Netwerken moet zijn :)

Dit topic gaat verder op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.