Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MySQL.com gehacked?

Pagina: 1
Acties:

• Kcod
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-05-2016
Hey mensen,

Ik zit met een schone linux install, en wou mysql-workbench downloaden.
Het download table verdwijnt de hele tijd dus ging ik eens kijken in de source met FireBug.
Lijkt er op dat het door een script word verwijderd, echter kom ik er achter dat er ook een hele vage iframe zit die linkt naar http://falosfax.in

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik wou het gaan melden op http://forums.mysql.com/ echter geeft firefox/chrome hier een waarschuwing van "Reported Attack Page", als ik doorga vind ik verder ook niks over het forum hierover.

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:06
Hier werkt alles gewoon prima. Misschien je eigen systeem eens controleren op malware?

hoeveelpk.nl

• SysRq
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Ik heb hier dezelfde melding onder Win7 met firefox.

-

• Sleepkever
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:02
De downloads table verdwijnt hier ook en krijg ook dezelfde iframe ge-inject op de pagina. falosfax.in pagina komt uiteindelijk uit op een google addwords pagina?

Forum blijf ik dus maar even vanaf aangezien ik op het bedrijfsnetwerk zit maar het lijkt er inderdaad op dat het gewoon gehacked is. Ik gebruik overgens chrome.

• brambo123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 31-03 21:30
win7 + Chrome geeft melding op http://forums.mysql.com/:
quote:
Waarschuwing: hier klopt iets niet!
forums.mysql.com bevat malware. Als u deze site bezoekt, raakt uw computer wellicht geïnfecteerd.
Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.
We hebben forums.mysql.com al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op forums.mysql.com zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:35

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

http://twitpic.com/6qzhpf, Windows essentials geeft trojan aan hier ;)

Categorie: Trojaans paard

Beschrijving: Dit programma is gevaarlijk en het voert opdrachten van een kwaadwillende gebruiker uit.

Aanbevolen actie: Deze software onmiddellijk verwijderen.

Security Essentials heeft programma's gedetecteerd die een inbreuk op de privacy of schade aan de computer kunnen veroorzaken. Toegang tot bestanden die door deze programma's worden gebruikt, zonder deze te verwijderen, is nog wel mogelijk (maar niet aanbevolen). Klik op Toestaan en vervolgens op Acties toepassen voor toegang tot deze bestanden. Als deze optie niet beschikbaar is, moet de beveiligingsbeheerder of een andere gebruiker met administratorrechten zich aanmelden op de computer.

Items:
file:C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9HXI1INV\in[1].htm->(SCRIPT0000)
file:C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9HXI1INV\in[2].htm->(SCRIPT0000)

[Voor 87% gewijzigd door Robinvdh5 op 26-09-2011 17:18. Reden: Beschrijving toegevoegd]

Weddings are basically funerals with cake.

• Kcod
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-05-2016
Met mijn pc is niks aan de hand. Krijg de melding op meerdere computers.

Dit is wat ik bedoel met de ge-injecte frame: http://imageshack.us/photo/my-images/846/mysqlinject.png/

• Gtoniser
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23-02 14:34
Lijkt er inderdaad op, firefox laat mij ook niet op forums.mysql.com
quote:
Reported Attack Page!

This web page at forums.mysql.com has been reported as an attack page and has been blocked based on your security preferences.

• Crim
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:04
Hier krijg ik direct een waarschuwing van Security Essentials

Edit:
Categorie: Trojaans paard

Beschrijving: Dit programma is gevaarlijk en het voert opdrachten van een kwaadwillende gebruiker uit.

Aanbevolen actie: Deze software onmiddellijk verwijderen.

Security Essentials heeft programma's gedetecteerd die een inbreuk op de privacy of schade aan de computer kunnen veroorzaken. Toegang tot bestanden die door deze programma's worden gebruikt, zonder deze te verwijderen, is nog wel mogelijk (maar niet aanbevolen). Klik op Toestaan en vervolgens op Acties toepassen voor toegang tot deze bestanden. Als deze optie niet beschikbaar is, moet de beveiligingsbeheerder of een andere gebruiker met administratorrechten zich aanmelden op de computer.

Items:
file:C:\Users\Ide\AppData\Local\Opera\Opera\cache\g_000F\opr03WJX.tmp->(SCRIPT0000)

Meer informatie over dit item op internet.

[Voor 88% gewijzigd door Crim op 26-09-2011 17:32]

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 19:51
Ziet er naar uit dat ze inderdaad malware op de webserver hebben staan :P

Opzich een slechte zaak, er is pas ook malware in de installatie van ProFTPd aangetroffen.

• Kixtart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 31-03 16:17

Kixtart

Destruction = Improvement

Even een link naar een recent artikel dat vandaag op de Frontpage verschenen is: nieuws: Website MySQL serveerde malware. Er stond wel een link van het artikel naar hier, maar omgekeerd nog niet :)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True