iPad + mobiele printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hey tweakers,

Voor een gaaf project willen we graag kunnen printen vanaf een iPad naar een printer in een auto. De iPads ondersteunen Airprint: Geen configuratie nodig, geen router nodig, als je in de buurt bent en beide apparaten hebben wifi dan werkt het. Helemaal perfect.

HP is de enige printer fabrikant met Airprint op dit moment. Hun enige mobiele printer ondersteund geen Airprint. Oftewel, op zoek naar een alternatieve oplossing.

Heeft iemand van jullie hiermee ervaring? Misschien is er een manier buiten Airprint om? Of zou ik een desktop printer moeten gebruiken en die aan de accu hangen? Of is er wél een mobiele printer met Airprint? Of wat anders?

Thanks dudes!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Router, printer met een netwerk aansluiting en je zou toch ook via het netwerk kunnen afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
zoek eens op google cloud print!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Termi schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:44:
Router, printer met een netwerk aansluiting en je zou toch ook via het netwerk kunnen afdrukken?
Zou dat native vanuit de iPad werken dan? Ik bedoel dus zonder een speciale App, zodat ik direct vanuit Safari zou kunnen afdrukken? Ik heb zelf thuis alleen maar een AirPrint printer dus ik weet niet hoe dat anders werkt.

@diamondback Interesting. Dat ken ik niet. Het lijkt er dan wel op dat ook de printer een 3G verbinding dan nodig heeft. Dan wordt het wel een erg kostbare grap. Anyway, het zou wel een optie kunnen zijn. Thanks.

[ Voor 20% gewijzigd door kamerplant op 26-09-2011 16:49 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dat werkt alleen in combinatie met Chrome of Chrome OS.

Wellicht is een mobiele printer gekoppeld aan een Mac Mini met OS X plus bijvoorbeeld Printopia of FingerPrint wat?

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 26-09-2011 16:52 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Afbeeldingslocatie: http://www.batterijenhuis.nl/b_215.jpg

:) opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Misschien is dat helemaal niet een gek idee. Ik vraag me wel af hoe het zit met het energie gebruik. Krijgt het wel genoeg prik, of trekt het niet te veel van de auto accu. Qua energie is dit vast beter dan een printer én een wifi access point.

Ik kom er net achter dat Epson binnenkort ook AirPrint gaat ondersteunen voor hun nieuwe producten. (aankondiging). Ik ben Epson nu aan het bellen om te vragen of daar iets zinvols voor deze case uit gaat komen :).

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 26-09-2011 17:00 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Overigens, sommige printers werken vast ook prima met een universele reislader voor een laptop ;)
Dan kun je een standaardprinter pakken + reislader met autoplug.

Stuk beter dan 12v -> 230v -> printervoeding -> printer, minder verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Oh echt? Dat scheelt dan ook weer in kabels en dikke apparaten. Ik ga het bekijken.

offtopic:
Trouwens, cool avatar. P.O.D. is awesome :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Oke, voor zo ver:

- AirPrint werkt niet zo mooi als ik dacht; het heeft een bestaand netwerk nodig;
- Er bestaat voorlopig nog geen mobiele printer die AirPrint ondersteund, sterker nog, de meeste zijn All-in-ones;
- Er zijn meer mogelijkheden door te printen dmv van een App, maar de vraag is of geprint kan worden wat ik wil printen. De mogelijkheden zijn hierin namelijk op de iPad gelimiteerd;
- Mogelijk is meer mogelijk als de iPad wordt gejailbreakt. Maar daar wil ik echt niet aan beginnen ivm updates.

Hierop moet ik focussen:
- Een printer die AirPrint ondersteund + in staat is een Ad Hoc netwerk aan te maken zou goed moeten werken. Helaas is HP niet duidelijk in welke printers dit kunnen;

De HP ENVY 100 e-All-in-One voldoet hieraan, het is een all-in-one, maar wel een van de kleinere.

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 26-09-2011 18:18 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Moet het absoluut met een iPad? Mijn Android telefoon kan volgens mij rechtstreeks over wifi op mijn (Samsung) wifi laserprinter printen. Daar is een speciale app voor geloof ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:26:
Moet het absoluut met een iPad? Mijn Android telefoon kan volgens mij rechtstreeks over wifi op mijn (Samsung) wifi laserprinter printen. Daar is een speciale app voor geloof ik.
Jup, moet iPad.

🌞🍃

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ballonnetje: Wellicht een (oudere) macbook in de auto, mobiele printer erop, laptop's wifi in zend modus, iPad verbinding laten maken met de macbook.

Op deze macbook staat de applicatie 'Airprint Activator', waardoor de iPad kan printen met elke printer waar de macbook mee kan praten.

Betekent waarschijnlijk wel dat, als je internet nodig hebt op de iPad, hierop wifi eerst moet uitzetten om naar de juiste pagina te surfen, om vervolgens wifi aan te zetten om te kunnen printen.

• Noxious
Tjoekbezoer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:16:
Ballonnetje: Wellicht een (oudere) macbook in de auto, mobiele printer erop, laptop's wifi in zend modus, iPad verbinding laten maken met de macbook.

Op deze macbook staat de applicatie 'Airprint Activator', waardoor de iPad kan printen met elke printer waar de macbook mee kan praten.

Betekent waarschijnlijk wel dat, als je internet nodig hebt op de iPad, hierop wifi eerst moet uitzetten om naar de juiste pagina te surfen, om vervolgens wifi aan te zetten om te kunnen printen.
Of als je dan toch bezig bent een HSDPA stickje in de laptop steken, heb je meteen geen 3G iPad's meer nodig :+ beetje routeren en klaar.
Datafeest schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:12:
Oh echt? Dat scheelt dan ook weer in kabels en dikke apparaten. Ik ga het bekijken.

offtopic:
Trouwens, cool avatar. P.O.D. is awesome :D
offtopic:
Ty :+ dan herken je vast ook de signature wel :D

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45

denivan

de enige

Vraag is : vanuit welke applicatie moet er afgedrukt worden ? Ik denk dat er van elk merk (oa Hp, canon) sowieso wel apps zijn die foto's naar een printer via WiFi kunnen sturen.
Misschien zijn er ook nog andere (betalende) apps die rechtstreeks via WiFi of bluetooth naar een printer kunnen afdrukken vanaf de iPad ?
Ik zou eerder eens in die richting zoeken ipv afhankelijk te blijven van airprint.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Opstelling: omvormer, HP printer en een los wifi routertje (airport express) en je kunt aan de gang. Kun je zelfs nog muziek streamen naar je speakers via airplay.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
Mogelijk zou je ICM een convertor in de auto een normale printer + airport express kunnen monteren. De Airport express kan naar mijn weten overweg met airprint.

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb wat verdere research gedaan en kwam op deze conclusie:

We printen vanuit Safari en het moet zo makkelijk mogelijk werken. AirPrint is dan hét ding. Er zijn maar een stuk of 20 HP printers die AirPrint ondersteunen, geen enkele specifiek voor mobiel gebruik. De HP Deskjet 3050A e-AiO is het meest geschikt: Een relatief kleine printer met een enorm laag energie gebruik (max 9W) én de mogelijkheid om een Ad-Hoc netwerk op te zetten(!). Deze laten we inbouwen met een relatief lage capaciteit batterijpack en 12V -> 230V transformator.

Hierdoor werkt het als volgt. De betreffende persoon heeft overal internet met de iPad dmv 3G. Zodra hij in de buurt van de auto komt wordt automatisch een wifi verbinding gemaakt met de printer en kan hij direct beginnen met printen. De printer is tijdens werkuren beschikbaar en valt niet direct uit zodra de auto is uitgeschakeld.

Eventueel kan de batterij pack direct op de accu worden aangesloten, eventueel op de sigaretten aansluiting. Dat moeten we van auto tot auto bekijken in overleg met de wensen van de betreffende eigenaar.

🌞🍃

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

anders moet je de mannen van pimp my ride even bellen 8) :+

• Noxious
Datafeest schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:10:
Ik heb wat verdere research gedaan en kwam op deze conclusie:

We printen vanuit Safari en het moet zo makkelijk mogelijk werken. AirPrint is dan hét ding. Er zijn maar een stuk of 20 HP printers die AirPrint ondersteunen, geen enkele specifiek voor mobiel gebruik. De HP Deskjet 3050A e-AiO is het meest geschikt: Een relatief kleine printer met een enorm laag energie gebruik (max 9W) én de mogelijkheid om een Ad-Hoc netwerk op te zetten(!). Deze laten we inbouwen met een relatief lage capaciteit batterijpack en 12V -> 230V transformator.

Hierdoor werkt het als volgt. De betreffende persoon heeft overal internet met de iPad dmv 3G. Zodra hij in de buurt van de auto komt wordt automatisch een wifi verbinding gemaakt met de printer en kan hij direct beginnen met printen. De printer is tijdens werkuren beschikbaar en valt niet direct uit zodra de auto is uitgeschakeld.

Eventueel kan de batterij pack direct op de accu worden aangesloten, eventueel op de sigaretten aansluiting. Dat moeten we van auto tot auto bekijken in overleg met de wensen van de betreffende eigenaar.
Nu nog een brievenbus aan de buitenkant van de auto waar de papiertjes in vallen 8)

• kamerplant
  • Niet online
Haha ja. We gaan de postmarkt overnemen met fysiek bezorgbare e-mailtjes ;).

🌞🍃

Pagina: 1