Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ontvang geen Gmail op mailserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al enige tijd ben ik bezig met het analyseren van een probleem, echter zonder resultaat. (zowel google als tweakers afgezocht)

Achter een ziggo (zakelijke) lijn draait een mailserver, MX records zijn netjes forward en (de meeste) mail komt dan ook aan. Het betreft hier een SBS 2003 sp2 omgeving met GFI ME 2010.

Het probleem zit hem vooralsnog alleen in Gmail.
Als ik een nieuwe mail vanuit Gmail stuur komt deze niet aan!
Zodra ik van de mailserver (dus vanuit eigen domein) een mail naar een Gmail adres stuur komt deze wel aan en kan ik gewoon replyen. Als er gereplyed wordt op de mail komt deze wel in de mailserver aan.

Conclusie: Bij een nieuwe mail vanuit Gmail komt de mail niet aan, ook in GFI zie ik niks binnenkomen en dus ook niet geweigerd worden. Een Reply vanaf Gmail werkt wel.

- Het ip adres staat niet geregistreerd op de blacklist
- Ook niet bij SORBS (daar waar google naar refereert)
- DNS (MX) records zijn al 3 weken aangepast, dit kan dus ook het probleem niet zijn
- Ontvang geen NDR vanuit Gmail Edit: (Ik ontvang geen NDR in de mailbox van Gmail.)
- Geen SPF record ingesteld omdat Ziggo poort 25 outbound niet openzet (werkt via mail relay)

Ook een ander domein waarvan de MX records naar de mail server verwijzen heeft dit probleem.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ziggo ondersteunt alleen nog maar zijn eigen SMTP-server. Controleer even of je deze hebt ingevuld, en niet die van Gmail.

nieuws: Ziggo blokkeert alternatieve smtp-servers op poort 25

[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Awesome op 26-09-2011 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad, daarom staat mail relay voor uitgaande mail ingesteld.
Inkomende mail wordt nog wel ondersteund.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:06:
Als ik een nieuwe mail vanuit Gmail stuur komt deze niet aan!
Krijgt de verzender een bericht dat het mailtje niet is afgeleverd?

Al eens getest wanneer je GFI geheel uit hebt staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontvang geen NDR in de mailbox van Gmail.
GFI uit heeft ook geen zin, de mail komt niet aan in Exchange.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een SPF record aangemaakt:
via: http://www.microsoft.com/...derid/wizard/default.aspx

Nog steeds komt mail die ik vanaf Gmail stuur niet aan...

Als ik de stappen van google volg:
http://mail.google.com/su....py?answer=80086#NoBounce

Krijg ik het volgende antwoord: " If the Gmail sender did not receive a delivery status notification, then the message was successfully handed off to another server. Verify that your MX records are correct. Then, please examine your SMTP logs for the most recent affected message. Look for any connections from Gmail's servers. To see a list of Gmail's IP addresses, please see our SPF records at spf.google.com. (Learn more about SPF records.) "

Ik heb dus geen NDR! (op mijn gmail account gekregen)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shoot me, wat stom..... :F

Kennelijk omdat ik relaying problemen had (k*t) ziggo. Heb ik, ik kan het me echter niet heugen, of na een update van Microsoft IMF aangezet.

Met WireShark zag ik dat er mail werd aangeboden maar niet in GFI terrecht kwam.
Vervolgens exchange afgezocht en nagekeken, ik zag dat IMF aanstond, IMF uitgezet en Gmail komt weer binnen. Ik vind het nog steeds heel raar dat het alleen Gmail was:

Afbeeldingslocatie: http://www.petri.co.il/images/imf_sp2_7.gif
Pagina: 1