Na ontkoppelen UPS server dood?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05-2023
Onze oude server is al vervangen en wilde de UPS in een andere kast bouwen.
Server netjes uitgezet.
Na een minuutje de server weer aangezet (gewoon in een stopcontact omdat hij straks weer een keer uit moet) maar euh...ik zie alles knipperen, schrijven lezen/schrijven, echter verschijnt niets in het scherm, zelfs niet het post scherm met de witte letters of de raid controller. Andere monitor geprobeerd maar helaas.

Gelukkig was deze al uitgefaseerd dus geen stress echter willen we hem nog wel kunnen inzetten. Herinstallatie whatever maar als er al geen beginscherm is....Ik heb al veel gezien maar dit is nieuw voor mij vandaar deze thread.

Wie van de knappe koppen weet nog een alternatief?

PS Voor het afkoppelen werkte de server gewoon goed.
PS2 Ik heb ook de ups nogmaals er weer aangehangen maar het resultaat blijft 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:43
Als het een HP is moet je hem een tijdje laten draaien... eerst post na stroom kwijt duurt altijd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
piept de server ook niet bij het aanzetten? aan het aantal POST piepjes kun je horen wat er aan scheelt.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:38

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals Pinooo al aangeeft willen sommige servers (Met name wat oudere servers) wat langer de tijd nemen om op te starten wanneer hij volledig van het stroom is af geweest.

Laat de server gewoon eens een uurtje OID aanstaan, als je dan nog geen beeld krijgt is er inderdaad wat anders mis.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
Bedankt voor de reacties!.

We zijn inmiddels wat uurtjes verder en nog steeds niks.
Ook geen piep bij het aanzetten (na de ventilator wave zeg maar)
Er is wel volop schijfactiviteit (geen idee wattie doet want er kan niemand op)

Het gaat om een HP Proliant ML 370 (G4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:42

lier

MikroTik nerd

Kan je de server wel benaderen?

- service die draait?
- ping?
- iLO?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja een dode server is geen echt PNS materiaal. Ik denk dat het topic beter past in Processors, Moederborden & Geheugen

Check daar wel de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik verplaats het topic in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
lier schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:01:
Kan je de server wel benaderen?

- service die draait?
- ping?
- iLO?
Nope is ook niet benaderen. iLO heeftie niet (ken het ook niet) en ook op de ping een timeout.
Hij staat nog steeds aan volop bezig met de disks maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Trek de power cables er eens uit en druk op de "Aan" knop. Soms wil er nog wel eens wat rest spanning op condensators zitten die een probleem kunnen opleveren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:25
Zit er een of andere KVM oplossing op aangesloten? Wellicht krijg je dan wel beeld als je direct een monitor er op aan sluit (zo ja, dan zou je de bios batterij eens kunnen controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
redfoxert schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:57:
Trek de power cables er eens uit en druk op de "Aan" knop. Soms wil er nog wel eens wat rest spanning op condensators zitten die een probleem kunnen opleveren.
Heb ik gedaan, heb hem zelfs 2 uur zonder stroom laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
_H_G_ schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:04:
Zit er een of andere KVM oplossing op aangesloten? Wellicht krijg je dan wel beeld als je direct een monitor er op aan sluit (zo ja, dan zou je de bios batterij eens kunnen controleren).
De monitor staat rechtstreeks aangesloten (geen KVM switch ertussen gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:25
Ah, had gemist dat je ook niet eens kon pingen.

Alle LEDs al nagelopen? Ik weet niet hoe het bij een G4 gaat, maar ik verwacht dat hardwarediagnose toch via LEDs gaat en niet via biepjes (inclusief LEDs van je schijven/raid controller, al moet je daarvoor wellicht in een andere handleiding kijken: er staat nergens wat voor configuratie je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:38
Bekend probleem bij dit type HP.
Ik heb precies hetzelfde gehad met ditzelfde type en ik weet van mijn zoektocht op internet dat het vaker voorkomt. Bij mij ook geen foutmeldingen via piepjes of LED's en ILO gaf ook geen krimp.
Geen oplossing voor het probleem te vinden.

Ik heb destijds een zelfde type server tweedehands gekocht en mijn schijven en controller erin gehangen om weer bij mijn data te kunnen.

Als iemand een andere oplossing weet dan hou ik me aanbevolen want dan heb ik weer een reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Alle resterende onderdelen goed aangedrukt gezien er wel HDD activity is maar geen beeld mischien bij het verwijderen van de UPS de Graka (als deze er al los inzit) even aandrukken? net als het geheugen even aandrukken!

nu kom ie he hier ga ik veel commentaar op krijgen :)

had je jezelf wel ontladen van statische energie? door de kast, verwarming of eventueel pols bandje aan te raken?

p.s. ja op mijn vak gebied maakt of breekt dit een zaak als bij de rechtzaak blijkt dat ik mezelf niet had geaard dan wordt het bewijs teniet gedaan.

maar dan kan het zijn dat je jezelf hebt ontladen op het mobo? dat zou zonden zijn gebeurd BIJNA nooit maar kan wel degelijk.

succes!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
copywizard schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:29:
Alle resterende onderdelen goed aangedrukt gezien er wel HDD activity is maar geen beeld mischien bij het verwijderen van de UPS de Graka (als deze er al los inzit) even aandrukken? net als het geheugen even aandrukken!

nu kom ie he hier ga ik veel commentaar op krijgen :)

had je jezelf wel ontladen van statische energie? door de kast, verwarming of eventueel pols bandje aan te raken?

p.s. ja op mijn vak gebied maakt of breekt dit een zaak als bij de rechtzaak blijkt dat ik mezelf niet had geaard dan wordt het bewijs teniet gedaan.

maar dan kan het zijn dat je jezelf hebt ontladen op het mobo? dat zou zonden zijn gebeurd BIJNA nooit maar kan wel degelijk.

succes!
Uhm..ontladen???
Het enigste wat ik gedaan heb is de server uitgezet, de stekkers omgewisseld en de server aan gezet.
Geen idee hoe jij er nu bijkomt dat ik bij het mobo geweest zou zijn, alles is extern gebeurd en heb de kast niet aangeraakt.
Ook hier draag ik een polsbandje zodra ik de systemkast daadwerkelijk ga aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nou dan is dat dus uitgesloten :)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
Kast losgemaakt en alles ff eruit en er weer in...ja Copywizard nu netjes het bandje om maar helaas.
Wel achter iLO gegevnes gekomen dus moet ik nu op zoek bij HP naar een tool om dit te gebruiken. (eerlijk bekennen...mooi leer moment voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
kawaknaller schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:50:
Kast losgemaakt en alles ff eruit en er weer in...ja Copywizard nu netjes het bandje om maar helaas.
Wel achter iLO gegevnes gekomen dus moet ik nu op zoek bij HP naar een tool om dit te gebruiken. (eerlijk bekennen...mooi leer moment voor mij)
Die tool heet Internet Explorer ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Ilo is een website. Deze heb je een ip gegeven om de server vanaf afstand te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
barry457 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:54:
Ilo is een website. Deze heb je een ip gegeven om de server vanaf afstand te beheren.
Ik heb alleen een DNS naam gevonden en een wachtwoord.
In de DNS log of DHCP log kan ik echter helaas niks terugvinden.
Ook op zijn "oude" adres wat hij altijd gebruikte krijg ik geen reply....

PS wij beheren deze servers (er is er nog 1, de rest is nieuw) via mstsc

[ Voor 8% gewijzigd door kawaknaller op 27-09-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
kawaknaller schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:04:
[...]

Ik heb alleen een DNS naam gevonden en een wachtwoord.
In de DNS log of DHCP log kan ik echter helaas niks terugvinden.
Ook op zijn "oude" adres wat hij altijd gebruikte krijg ik geen reply....

PS wij beheren deze servers (er is er nog 1, de rest is nieuw) via mstsc
De iLO heeft een apart netwerk poortje welke een eigen IP adres krijgt. Sluit die eens aan of controleer of deze is aangesloten en zoek dan het bijbehorend IP adres erbij. Volgens mij kan je dat ook met een eventueel display op de server zelf kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
redfoxert schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:07:
[...]

De iLO heeft een apart netwerk poortje welke een eigen IP adres krijgt. Sluit die eens aan of controleer of deze is aangesloten en zoek dan het bijbehorend IP adres erbij. Volgens mij kan je dat ook met een eventueel display op de server zelf kunnen zien.
Begrijp ik en hij staat ook aangesloten maar nergens komt de DNS te voorschijn dus. Als ik mijn DHCP pool bekijk (de releases) staat er niks onbekends of raars tussen) Deze server is oud, deze heeft nog geen schermpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
PS Heb nu ook een draadje bij HP gedropt, kijken of daar nog iets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35

BCC

ILO heeft over het algemeen een statisch IP adres. Plug er eens rechtstreeks een kabel aan en kijk even naar het netwerkverkeer (TCPDump/wireshark). Surf dan naar het IP adres wat je langs ziet komen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroXbird
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-07 21:02
Als je de server kan open maken, probeer dan eens even alle slots los te maken, en vervolgens er weer in te doen, dus je ram en raid controller.
probeer anders ook even het ram in andere slots te doen, dit heeft bij mijn server toendestijds gewerkt.
Pagina: 1